KKD Motorsport  Samppasport

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut

  • 1216 Vastauksia
  • 404135 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VT86

  • Hallituksen jäsen
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2257
  • Accidental Motorsport
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1200 : 24.01.2020, 13:45:01 »
Valkean Innovate alkoi näyttämään aivan loppukesästä välillä omiaan ja tilanne pahentui koko ajan. Syksyllä tuli välillä E8 eli anturivikakoodia ja vain välillä vilautteli seosta. Ei ole toistakaan laajakaistaa 4.9 anturilla jotta olisi voinut testata anturin toisessa autossa. Otin Autoracingiin yhteyttä ja kyselin takuun suhteen, kumminkin huhti vai toukokuussa ostin. Ei mennyt kuin noin neljä kuukautta, pari välikyselyä kun mitään ei kuulunut ja viime viikolla tuli uusi. Tänään laitoin paikalleen ja toistaiseksi toimii.

Sininen on hyvin pitkälti katsastuskunnossa. Ihmettelin miksi jarrupolkimen liike on kovin pitkä ja sieltä oli näköjään polkimia laittaessa jäänyt tappi pois :buck2: Aamulla siirto töihin ja töiden jälkeen taas vähän paikkojen läpikäyntiä. Vedin kilvenvaloille virtajohdon ja vaihdoin toisen polttimon, käytin vaihteiston irti ja vaihdoin kytkinakselin silmälaakerin. Vanha oli aika pykälikäs pyörimään ja alkoi lämpimänä vikisemään. Olisi pitänyt vaan vaihtaa painelaakerikin samalla koska sekin osallistuu metelöintiin. No, äkkiähän sen vaihtaa :D

Pärkele olisit sanonut, niin olisin ohikulkumatkalla käynyt vähän potkiin ukkoihin vauhtia  ::)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR

Miksi? - Koska voin!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5324
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1201 : 25.01.2020, 21:22:10 »
Pärkele olisit sanonut, niin olisin ohikulkumatkalla käynyt vähän potkiin ukkoihin vauhtia  ::)
Ehkä jos ois ollu kiireellisempi osa :)

Käytin sinisen katsastuksessa, eikä sieltä merkkaamisen arvoista sanomista löytynyt. Vasen käsijarru oli selvästi huonompi kuin oikea ja otin molemmilta puolilta jarrut auki. Vasemmalla oli linkun nivel väärään suuntaan ja muutenkin puuhasteltu linkun kanssa. Molemmilla puolilla oli sen lisäksi vielä kengät väärinpäin. Ihme, että piti niinkin hyvin kuin piti. Molemmilla puolilla satulat oli kiinnitetty vetarinkiinnitypulteilla eli ylsivät vain muutaman kierroksen läpi satulasta. Vaihdoin pidemmät tilalle.



Laitoin kuskinoveen kylkilistan ja mallailin puskurilistoja paikoilleen. Onhan se vähän siistimmän näköinen kuin tullessa.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5324
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1202 : 29.01.2020, 23:28:36 »
Sinisen 245:n kanssa sai taas töiden jälkeen hetken touhuta kun poistin vikinän painelaakerista(eli vaihdoin laakerin). Samalla vedolla laatikoksi vaihtui M47 ja taka-akselin anturikehän vaihtui oikeanlaiseksi akselinvaihdolla. Hyvin samaa kyytiä se lähtikin jo uudelle omistajalle :D Onpahan (toivottavasti)parempi ajella kun on vähemmän ajomelua ja oikein näyttävä nopeusmittari. Ainakin ensimmäiset 40km sujui.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5324
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1203 : 22.03.2020, 00:41:21 »
Tänään koitti englantilaisen vuoro kun meinaa tekeminen loppua. Eihän tämän vuoden puolella olekaan tullut ehostettua ajokuntoon sinisen 245:n lisäksi kuin 945, 965 ja S90 :P

Päivällä pesin pölyt pois, poistin sisustasta tavaraa tieltä, suojasin tärkeämpiä paikkoja ja aloitin kuskinpenkinkiinnikkeiden teon. Vakion kiskon kovaaminen lattaraudoilla olisi varmaan riittänyt laskemaan penkkiä tarpeeksi alas ja samalla taaksepäin, mutta tuumasin tehdä ns. säännön mukaiset kiinnikkeet. Irrotin penkinaluskotelon ja sain etummaisen penkinkiinnikkeen kierreholkkien hitsausta vaille valmiiksi. Kierreholkitkin piti tehdä itse kun pulttikaupan tekemä tilaus oli hukkunut matkalla :( Kotelon takareunan pistehitsien välissä oli kevyttä pintaruostetta kuten aina.



444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5324
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1204 : 23.03.2020, 00:08:44 »
Penkinkiinnikkeet on valmiit ja laitoin aluskotelonkin takaisin paikalleen. Tein takajalkatilansuulakkeen aukkoon peitepalan kotelon lisäjäykisteeksi ja lisäksi hitsasin vyölenkkien kiinnikkeet etureunastaan penkin etupalkiin. Kardaanin tukipalkin ylemmän pultin vastamutteri osui juuri penkin takakiinnikkeen tukilapun kohdalle ja piti siihen kohtaan tehdä reikä.



444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5324
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1205 : 23.03.2020, 23:59:44 »
Tein latasta palat turvakaaren sekä katon sivukoteloiden välille katon jatkoksen molemmin puolin ja hitsailin ne paikalleen. Saapa nähdä onko niistä mitään hyötyä saman esiintulon suhteen, mutta onpahan kokeiltu ainakin. Lattiaa imuroidessa tuli mieleen josko viimeinkin poistaisi takapenkin istuinosan kiinnikkeet ja sen jälkeen taas sai imuroida uudestaan. Suihkutin kotelosuojaa joka väliin ja aloin laittamaan sisustan osia paikalleen.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5324
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1206 : 26.03.2020, 00:14:21 »
Tänään oli vuorossa kaikkea kivaa kuten lattiamattojen pesu, katon hionta, takaluukun irrotus, kuskinoven korjaus ja sisustan kasailua.

Katon saumassa onkin käynyt niin, että kitti on pullistunu saman kohdalta ylöspäin eli katonpuolikkaat ovat työntyneet toisiaan kohti. Takaluukku olisi pitänyt irrottaa jo ylimaalauksen yhteydessä jottei jää ikäviä maalirajoja tiivisteisiin. Tuleepa korjattua sekin tilanne nyt, muuten olisi tullut lisää lakkaa tiivisteenreunaan ja olihan korin puolella pari pientä ruosteenalkuakin saranoiden alla. Ja nyt on hyvä väli maalata saranat mustaksi.



Kuskinovessa lukon yläpuolella on ollut maalauksen jälkeen koko ajan pahentuvaa kuprua ja siitähän meni nailonilaikalla läpi monesta kohtaa. Pintapellin ja ikkunakarmin tukipellin välissä oli muhinut mukavasti. Ensimmäisen kerran tulee vastaan että tuosta menee puhki. Moneen kertaan piti laikata vaan isommalta alueelta kun ei ollut mitään tietoa miten iso pala takana on. Putsailin ruosteet, vedin hitsauksen kestävää maalia väliin, heppailin lapun kiinni ja hiontaväriä päälle.




Takamattoa sai leikellä ja pujotella paikalleen uudella tapaa penkin takatuen takia.



Tilasin eteen BC:n tolpat 11kg jousella. Tuumasin laittaa koko tolpat, koska nykyiset Gazit pitäis huoltaa tai uusia ja jouset alkaneet ruostumaan.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2020, 00:16:12 kirjoittanut Lankku »
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2739
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1207 : 26.03.2020, 16:05:58 »
Miten tuo katon sauma on liitetty?
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5324
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1208 : 26.03.2020, 18:06:20 »
Pintapeltien alla on noin 20cm leveä soiro eli 10cm molemmin puolin. Se puolestaan on liimattu B-pilarien väliseen katon sisäpuoliseen vahvikkeeseen. Näkyviltä osin kaikki on liimattu, kattokouruissa ja niiden vieressä on hitsisaumaakin. Joka välissä on Sikapower 4720 rakenneliima. Oletin että siitä tulee täysin kova, mutta jäi kuitenkin hieman elastiseksi ja sen kanssa joutuu vaan elämään. Eihän tilanne ole muuttunut juurikaan sen jälkeen kun sauma tuli esiin ensimmäisellä ratakerralla. Nyt hitsatut vahvikkeet saattaa jopa auttaa vähän jos ja kun kyse on enimmäkseen katon pitkittäisestä liikkeestä.

Sisusta ois nyt nipussa(kuskin ovipaneelin laitan kunhan ovessa on uutta maalia ja kotelosuojat) ja kuskinpenkki osui aika hyvään kohtaan. Rattia puolestaan olisi hyvä saada vähän alemmas pidempää ajomatkaa ajatellen. Joutui vielä tekemään muutoksia penkin aluskoteloon, koska oikeanpuoleinen penkinjalka otti kumminkin kiinni siihen.

444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2739
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1209 : 26.03.2020, 21:03:13 »
Ikävä tuottaa pettymys, mutta nuo liimalla tehdyt liitokset tahtoo aina tulla ajan kanssa näkyviin vaikka tekisi mitä taikoja. Pitäisi aina yrittää se peltien sauma piilottaa johonkin sikkiin/pellin terävään taitokseen.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5324
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1210 : 26.03.2020, 22:01:52 »
Ei se tässä vaiheessa enää ole pettymys kun asia on ollut tiedossa kohta kaksi vuotta. Eikä katon uudelleenkäsittely mene hukkaan jos roskien määrän saa samalla vähemmäksi.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa B30A

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1211 : 27.03.2020, 09:31:31 »
Tuohon ovikuvaan. Nämä piilossa olevat tuplapeltirakenteet ovat kyllä mukavia, tuossa mun Range-projektissakin oli "yllättäviä" ruostepaikkoja kaiken sen "ei yllättävän" lisäksi. Ne yllätykset oli nimenomaan tuplapeltejä. A-pilarissa ovensaranan kohdalla pilarin sisäpuolella oleva tukevampi plootu, pintapelti oli aika rapea kun ko. rakenteessa oikein semmoinen hylly johon kosteus päässyt tekemään pesän vuosien mukanaan tuoman lian kanssa. C-pilarin takana, aika korkealla takakontin sisäseinässä turvavyön kiinnitysrakenne. Tässäkin paksu kantattu levy ohuemmassa... mätä. Puhumattakaan Rangen perinteinen taka lantiovyön kiinnitys lokarissa... tuplaplootu hitsattu sinne ulkopuolelle lokariin.  :idiot2:
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 540tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89, Clean car, sick mind.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5324
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1212 : 28.03.2020, 20:26:54 »
Kaksin- tai kolminkertaiset pellithän on just parhaita vanhemmiten ;)

Kävin hiomassa ja pohjamaalaamassa paikkoja, sipaisin pikkaisen kittiä kuskinoven paikan saumoihin sekä tein peittelyn ja rasvanpoistoa maalausta varten.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5324
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1213 : 29.03.2020, 18:57:25 »
Nyt on väri päällä.


444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5324
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1214 : 30.03.2020, 20:34:23 »
Kävin poistamassa englantilaisesta suojaukset ja maalasin takaluukunsaranat.

Valkeaan vaihdoin kesäpyörät eilen ja talvivanteet näyttää hiljalleen siltä, että ois aika puhalluttaa ja maalata ne. Jo vuosi sitten näkyi selvä kupru keskellä oikeaa helmaa ja apparinjalkatilan sauma näytti vähän heikolta. Korjasin ne ja poistin vasemman helman takapäästä ratsupaikan. Siinä samalla tietysti joutui uusimaan helmanpään ja pyöräkotelon liitoskohdan.




Loput tuolla: https://lankku.kuvat.fi/kuvat/245+-92+Bxxx/Laitot+2020/
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

 

KL-varaosat  Carwist