Viime viikolla mittasin puristukset valkeasta ja kylmänä tulos oli 11,5-12,5. Lämpimäksi ajettuna ykkönen 10 ja muut pysyivät ennallaan. Ajon jäljiltä 1. ja 2. mäntien päällä näkyi vähän öljyä. Männänrengasvälihän on ollut epäilyksen alla, vaikka huohottimeen ei kerrykään mitään. Siihen kun lisätään kunnon kuormituksen jäljiltä hieman puputtava käyntiääni, olikin aika suorittaa aukaisu.
Lauantai-iltana vähän aloittelin ja sunnuntaina purin mäntiä myöden. Kaikissa pytyissä oli hieman öljyä mäntien päällä. Männissä ei näkynyt minkäänlaista vikaa eli renkaat laskee läpi. Näyttävät hyvältä kaikin puolin ja olivat pontevat. Hyllyssä ollut rengassarja oli eri paksuisilla renkailla joten hain töistä toisen mäntäsarjan ja laitoin ne paikalleen. Kasasin alakerran samantien. Syylärin vuotokohtaa puhalsin puhtaaksi soodalla.

Kliinerillä kokeiltuna kannessa näkyi melkein kaikissa venttiileissä vuotoa joten se kävi eilen Viitikolla käsittelyssä. Tasossa ei varsinaisesti ollut oikaisutarvetta, mutta siitä lähti näön vuoksi kymppi. Kaikissa venttiileissä oli sanomista joten varmaankin puristuksen tippuminen lämpimänä johtui niistä. 2,5 vuotta sitten koneen kasauksen jälkeen hain nokkien asentoja ja vaikka käsin pyöri läpi, otti äänen perusteella imuvenat otti käydessä kiinni mäntiin. Mutta koska koneen toiminnassa ei ollut mitään niin annoin olla. Hyvin on toiminut siitä huolimatta

Illalla laitoin kannen, pakosarjan, imusarjan, jne. paikalleen. Hukkaportinlaipassa näkyi vuotoa ja hipaisin sitä suoremmaksi.
Tänään kasasin loput uuden jakohihnan kera. Kokeeksi valuttelin koritinaa syylärin vuotavien ripojen päihin ja pitää toistaiseksi. Parilla nostimella kesti pitkään lähteä mukaan ja ehdin jo miettimään menikö kasatessa jotain vikaan. Hetken seisomisen jälkeen puuttuvatkin lähtivät toimimaan ja löytyi puristukset kaikkiin pyttyihin. Ensin "pesuöljyillä" lämpimäksi ja sen jälkeen ajoöljyt tilalle.
Tilasin Federalin RS-PRO 225/45/17 semisliksit, jotka ajattelin laittaa etuvedon Cometeille. Olisin tilannut 235 leveänä, mutta nuo onkin 7" leveät versiot. Ratailua ajatellen kaivettava nurkista vahvistetut etutukivarret.