Äsken tuli tyrkättyä porukoiden luo talliin talvisäilöön joten ajokausi on nyt jo loppu tältä vuodelta

Päivemmällä kävin pesemässä alta ja päältä jottei jää moskat mehimään niin pahasti. Vaihdoin toisaalta Geminit kesäpinnoilla alle jotta saa nastapyörät käyttöön tarvittaessa. Tuli venytettyä seisontaa lähinnä sen takia, että odottelin etuiskareita saapuvaksi ja halusin vähän vielä testata niitä ennen ensi vuotta.
Viime sunnuntaina sain iskarit haltuun. Olihan ne kerenneet olemaan Suomessa jo jonkin aikaa, mutta mielellään odotti hetken jotta sai suoraan käsiin, eikä huku lähettäessä viimemetreillä. Saihan niitä odottaakin, mutta onneksi tulivat ja sellaiset kuin pitääkin. Eli Gazilta brittiläisen välikäden kautta 7cm vakiota lyhyemmällä varrella. Hetken jo ajattelin, että laitanko kuitenkaan paikoilleen vielä, mutten malttanut jättää kevääseen ja torstaina ne asensin. Kameraa ei matkassa ollut, koska mitäänhän ei pitänyt tehdä

Muuta poikkeavaa ei ollut kuin se, että iskarin pohja on enemmän patillaan kuin vakiossa. Alapallon pulttia piti lyhentää jottei ota siihen kiinni. Ei ollut paljosta kyse, mutta kuitenkin.
Alkuunsa käänsin 14 naksua ja oli maantielläkin mukava ajella. Nastarenkaan kanssa tietysti hieman huono tunnustella, koska nasta ja kuvio antaa periksi aika paljon, varsinkin sivuttain. Edessä 205/50 ja takana runflattina 205/55/16. Hidastetöyssyssä oli liian löysä, tiukkasin 20:een ja siitä vielä 24:ään. Nyt on sopivan oloinen, kevät näyttää mihin suuntaan pitää säätää jos tarvitsee. Vielä ois ajatuksissa laittaa tiukempi jousi eteen. Teetettävä jos ei valmista löydy.
Lopuksi kuva aivan tavallisesta 240 farkusta talvipyörillä.
