eli pohjustukseksi tuosta omasta megasta:
ms2 v3.0, tuli alunperin jonkun plug n play-tekeleenä, protolle tehty jakajasytkälle 330 ohm vastussysteemit, siististi ja protolla myös flektin ohjaukset, nämä tehty helevetin rumasti.
Noh, näineen boksilla sai anturit toimintaan muutaman ms->lh vikajohdotuksen korjattua ja sytkä räpsäytti kipinää kuten pitää, bensapumppu ei inahtanutkaan.
sitten tehtiin vielä itse launch modi protolle, siististi. --> Seurauksena se, että virrat kytkiessä polttaa d19 muutaman sekunnin viiveellä, ja purkki pimenee.
No ei siinä purettiin launchin osat pois ja vaihdeltiin d19 ehjään. Taas siis sama tilanne kuin aiemmin, anturit pelaa, sytkä antoi kipinän muttei b.pumppua. Tässä vaiheessa huomasin myös, että proton viereiseen 5v nastaan ei tule käytännössä lainkaan jännitettä.
Seuraavaksi aloin ihmettelemään sitä ja bensapumppua, db37 #37(bpumppu) tuli 5v sekä ms->lh johdotuksessa oli vikaa (b.pumpun rele(-et) ei ollu #37 kanssa yhdessä) ja se korjattiin. --> nyt paloi taas d19.
Purettiin flektiohjauksen romut varmuuden vuoksi pois ja vaihdettiin d19 sekä tehtiin testipenkki --> prossun ollessa irti d19 pysyy ehjänä, proton 5V tulee 5V, mutta prossun #33 eli b.pumpun ohjaukseen tulee 12V (mikäli b.pumpun rele on paikallaan). Piiriä testatakseen tähänhän pitäisi syöttää 5v, joka sitten piirin myötä maadoittaa db37 #37 ja rele vetää. Mutta jos nyt menee sen 5v tuohon syöttämään, niin palaa d19.
Syyllinen siis lienee tässä, mutta b.pumpun ohjauksen piiri äkkiseltään tuntuu olevan kunnossa. Levyllä ei ole tinasiltoja ja vastukset r16 ja r40 on OK sekä transut q2(ZTX450) ja q19(PN2222A) tuntuu mitatessa pelittävän kuten q4 ja q20 (jälkimmäiset on tk-ohjaukselle/ylimääräisenä ohjauspiirinä ja täysin vastaavat komponentit kuin b.pumpun piirissä).
Eli olisiko kellään tietoa tai hyviä arvauksia mikä voisi olla vialla? itsellä alkaa takaraivo oleen pikkuhiljaa kalju
