Joo, Mikkelin miehet tietänee paikan.
Minulla on tallissa 2 kpl vuoden -94 tinavitosia, jotka ovat sulattaneet mäntänsä. Toinen 10V ja toinen 20V. Ensinmainittu oli minulla ajossa ja öljyä meni vähintään se litra tonnille, joku 30 tkm ehkä kerkesin sillä päästellä. 20-tappisesta ei ole tarkempaa tietoa, ostin viallisena.
Tankki ei vielä autoon asti ole ehtinyt, eteiseen vasta:

Vähän kyllä mietiskelin, että eikö toimivaa polttoainejärjestelmää pysty rakentamaan ilman paria kilometriä putkea ja letkua

Parin auton osista olen tuohon parhaita valinnut ja ihan jopa uuttakin letkua pikkupätkät laittanu:

Etualalla on oikean takapyörän eteen polttoainesuodattimen viereen pultattava "roll-over valve", jonka kautta tankin huohotus menee vasemman etupyörän eteen - siellä on aktiivihiilipönttö, josta kone silloin tällöin imaisee bensahöyryjä kitusiinsa. Simppeliä, eikö totta? Sinänsä ihan fiksu keksintö tuo venttiili, sulkee siis tankin huohotuksen ja estää bensavuodot jos auto kallistuu liikaa / kaatuu. Siinä on muuten Chryslerin "Pentastar" logo ja numero 04091. Ja on alkuperäinen, tai ainakin samanlainen oli molemmissa näissä minun kasipätkissä.
Boschin pumppu oli mennyt mykäksi, laitoin tilalle vähän "Professional Parts of Sweden":iä:

Kerron kyllä sitten kun tuo hajoaa, luotto ei ole kovin vahva noihin halpiksiin... Ainakin tuo oli yllättävän hiljainen, mitä tyhjänä kokeilin. Onneksi tuo on melko helppo vaihtaa, vaikka olisi autossa paikallaankin, ainakin jos saa tankkilaitteen ison muovimutterin irti suosiolla. Jonkinlainen yleismallinen sarja tuo on (
Motonet 28-1545), ainakin hirveä määrä enemmän tai vähemmän ylimääräistä romua tuli mukana:

Tuolleen sen patentoin paikoilleen:

Tuossa on varmaan ollut joku hieno vedonpoisto joskus:

Patentoin uuden vedonpoiston, laitoin kutistesukkaa ja Bilteman punosmallista sukkaa suojaksi:

Kuorrutin kokonaisuuden Permatexin RTV-silikonilla:

Täyttöputken kiinnityspannat näistä mätänevät näköjään aika pahasti:

Valitsin 2 parasta ja restauroin parhaani mukaan:

Josko nuo hommansa hoitaisi parista ylimääräisestä reiästä huolimatta...