Laitoinpa kokeeksi peltivanteet eteen => eipä vatkaa enää! Nuo perhanan takaveto-ET-tarvikevanteet siis ovat koko ajan olleet syypäänä ravisteluihin. Joko suoranaisesti tai kenties ne jotenkin tietyissä tilanteissa tuovat erityisen hyvin esille pyöräntuennan välyksiä, mitkä eivät oikealla ET:llä vielä aiheuta ongelmia (?).
Kokeilin vielä etsiä pyörät ilmassa etupään väljyyksiä. Ihan ääriasentoon kun kääntää niin alatukivarsi näyttää kokonaisuudessaan hieman liikahtavan eteen-taakse-suunnassa, en tiedä kuuluuko sen sellaista tehdä... Esim. oikeaa etupyörää kun "kolauttelee" ääriasentoon vasemmalle, näyttää alatukivarren takimmainen runkopusla pysyvän paikoillaan ja itse tukivarsi liikkuu aavistuksen eteen/taakse suhteessa puslaan (ja loppuautoon...). Pitänee seurata tuota ilmiötä - juuri nyt auto tosin kulkee melko tasaisesti niitä nopeuksia mitä täälläpäin saa ajaa ja mitään häiriöääniä ei tunnu enää kuuluvan. Aiemmin mainitsemani vinkuminen oikealle kaartaessa siis myös tosiaankin vaikuttaa hävinneen täysin jarrujen herkistelyn myötä.
Tää arvaus saattoi mennä oikein! Nimittäin nuo kun laitoin paikoilleen...

...niin autohan kulkee kuin sukkasillaan, jopa noilla kammottaviksi nimeämilläni takavetovanteilla, joilla aikaisemmin vatkasi tolkuttomasti.
Kuskin puoleisen vetonivelen suojakumi oli rikki, sen laitoin uuden kun oli niin halpa (Motonetissa 10,90 "aito Löbro", mukana napamutteri, lukitussokka ja rasvatuubi). Putsasin nivelen, onhan siinä ihan selvät kulumisjäljet:

Tuolla mennään silti toistaiseksi, ei äännä ja tuntuu timmiltä.
Kun kaikki oli purettu, huomasin pienen viillon sisemmässäkin kumissa:

Yritin korjata sen RTV-silikonilla, katotaan kestääkö yhtään.
Palikat paikalleen, alatukivarren sisäpäiden kiristys tunkin varassa, jotta sisähelat kiristyisivät "ajoasentoon"...

...tai ainakin lähelle - ajoasento näyttää tässä olevan jotakuinkin vaaterissa, mutta anyways:

Jos lupaatte olla kyseenalaistamatta päätökseni hommata tukivarret Biltemasta, niin lupaan olla säästelemättä niitä ja kerron sitten kestotestin tulokset kun saan nivelet väljiksi

Aloitusmittarilukema kestotestille olkoon 341170.
Aika runsaasti olivat rasvaa laittaneet alapalloille:

Huijasin sen verran, että laitoin MoS2:t tilalle:

Pallonivel näytti olevan jonkinlaisen muoviholkin sisällä, että en sitten tiedä saako tuollaista rakennetta kestämään millään konstilla.
Minulla taisi käydä tuuri kun vaihdoin täysin remontoidun italialaisen päikseen -96 2.5/20V kasiputkaan.
EI savuta seisottuaan, ei huohota eikä pölläytä vaikka kylmänä polkaisisi.
Vitosen nuotti on kivaa kuunneltavaa. Ainoa moite verrattuna vanhempaan edustajaan (945) on kuskin paikka. En saa ajoasentoa mieleiseksi millään.
Mutta ei nämä ikäisekseen huonoja ole. Tuossa männäviikolla kuskasin yhtä henkeen ja vereen hondamiestä. Parin kymmenen kilometrin jälkeen kuului vierestä hiljainen, hieman masentunut lausahdus "siis miten muoviämpäri tämä on mukavempi matkustaa kuin -17 civic....?". 
Keep up the good work 
Tänks, mutta kuskin paikasta olen eri mieltä - minusta 8-pätkän ja 740:n ajoasennot ovat hyvin lähellä toisiaan. Molemmissa malleissa tilaa riittää minulle (185 cm) mainiosti joka suuntaan, ja ratin saa säädettyä tarpeeksi lähelle, vaikka penkki onkin minulla aina niin takana kuin sen saa. Väyrysmursulla kun taas olen ajellut, niin kyllä siinä vaan on huonompi ajoasento ja penkki. Ja ratin säätökin on mersuissa joku maksullinen lisäominaisuus... Minulla ei siis väykyssä säätöä ole ja ratti jää aina liian kauas kun vedän penkin ääriasentoon taakse