Pikku hiljaa pitäisi kaivaa volvo talvilevolta. Hirveästi en ole jaksanut talven aikana tuusata, mutta jotain pientä kuitenkin ja paljon olisi hommaa vielä tehtävänä. Hommasin uudet heijastimet etuvaloihin niin ne pitäisi tässä vielä laittaa. Ostin myös lämmityslaitteen moottorin varastoon. Pitäisi sekin tässä kesän aikana vaihtaa. Hiukan isompi homma. Samalla mietin, että vaihtaisinko myös hanan, kun hiukan on tuntunut tökkivän lämmön säätö tai sitten vaijeri on jumissa tai mutkalla. Pitäisi sekin tutkia. Turvavyön varoitin on kans talven aikana hiljentynyt. Kuskin penkillä istuessa muutaman kerran on yrittänyt nakuttaa. Olisikohan jotain hapettumaa tai anturin kiinnike vaikka poikki.
Vaihdoin/asensin talven aikana uuden bensapaineensäätimen. Tilasin mopo sport:ista malpassin säätimen ja mittarin ja mittarin sovittimen. Aluksi oli vähän hankala löytää paikka mihin asentaisi säätimen, mutta lopulta löytyi sopiva valmis reikä korista. Aika lähelle akkua tuli tosin.

Bensapaineensäätimen mittarin sovitin oli semmoinen letkun väliin tuleva mihin sai sitten mittarin kiinni. Mittari on tuommoinen halpis malli niin ei voi jättää ajoon paikalleen tai hajoaa. Free technicsin sivuilta lunttasin niin optimipaine weberille on 0,15-0,20 bar. Säädin paineen 0,16bar.

Akkuhan tässä on kans ollut huono sen mitä auto on minulla ollut. Alunperinhän tässä oli uusi bosch:in akku, kun papalta tämän hommasin. Setä sattui olemaan paikalla silloin myynti hetkellä niin sanoi, että ei sulle tuohon anneta sitä uutta akkua, kun heidän mielestä volvo oli paali kunnossa. Vaihdettiin paikalleen joku bilteman akku joka ei pitänyt virtaa ollenkaan. Tallista sitten kaivoin silloin paljon palvelleen boschin akun ja nakkasin paikalleen. Nyt alkoi osoittamaan hiipumisen merkkejä. (tänä keväänä tuli 15v täyteen) Hommasin nyt sitten uuden exiden akun ja samalla vaihdoin uuden plus kaapelin. Vanha kaapeli alkoi olemaan jo aika kulunut ja osa jakorasialle menevän johdon säikeistä jo poikki. Tein myös uuden jakorasialle menevän johdon. Maajohdothan uusin jo aikaisemmin.

Tein huvikseen vielä töissä akkutestin vanhalle akulle, kun akku oli ladattu täyteen ja pari päivää auton peräkontissa seisseenä. Niin ei se kovin hyviä arvoja antanut

Uudet kaiuttimet tässä kans hommasin. Eteen tuli kenwoodin 5.25" erillissarja ja taakse koteloihin 4" normi kaiuttimet. Pieniä ongelmia oli asennuksessa, kun erillissarjassa oli erilailla kiinnitys mitä vanhoissa normi 5.25" kaiuttimissa ja ovipahvi on sen verran pehmeää, että ei tahtonut saada ruuveja kiinni siihen pelkästään ja ne reiän reunaan tulevat peltilipareet ei yltäneet niin kauas. Sain kuitenkin lopulta kaiuttimet paikalleen. Rupesin sitten miettimään asennuksen jälkeen, kun soi jotenkin ihmeellisesti ja kämpillä katselin vanhoja kuvia johtosarjasta niin vähän näyttää, että plus ja miinusjohdot on väärin päin kaiuttimissa.

Isoliittimen ja volvon johtosarjan välissä on se sovitin johto niin siinä on raidoitetut johdot miinuksia ja kuvasta, kun katsoo niin volvon johtosarjassa plussat on raidoitettuja ja erillissarjan, kun lattoi niin oli pakko käyttää paketin mukana tullutta johtosarjaa kans ja niissä oli miinukset raidoitettuja niin tietenkin sitten oven sisällä yhdistin raidalliset yhteen
