RallyBaron  Samppasport

Volvo 855R 2.0, 96

  • 112 Vastauksia
  • 42492 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855R 2.0, 96
« Vastaus #45 : 28.02.2014, 15:57:51 »
Nyt on H1:set vaihdettu, oli vähän hämy tuo liitin näytti joltain aivan muulta.

Syy tuohon huonoon valokuvioonkin selvisi tarkemmin.

Kärähtänyt heijastinpinta, mahtaako mennä tuolla läpi vai pitääköhän tähän nyt kuitenkin hommata uusi..


Siististi poistettu pesurit käytöstä.


Amatimies ollu asialla


Etupuskuri on ilmeisesti ajettu kiinni johonkin, molemmilta puolilta repsottaa pahasti.

Sumareista lähti hyvin maalit kun vähän tinneriä tarjoili niille.

Siinä koko komeus, H1:set ja sumarit loistaa kilpaa

Sivuvilkussa oli jokin kosketus häikkä, vaihdoin molemille puolille uudet polttimot, toisesta oli oranssit rapissu pois, nyt vilkkuu taas niin maan perkel...

On tässä kyllä vielä paljon tekemistä.

« Viimeksi muokattu: 28.02.2014, 16:24:58 kirjoittanut futos69 »
Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Volvo 855R 2.0, 96
« Vastaus #46 : 28.02.2014, 17:13:19 »
etusumarit on maalattu samalla kun tuota puskurin huulta on maalattu  :uglystupid2: mä en edes tajunnu että siellä semmoset enään on, katoin vaan että jotkut tulpat vedetty niihin reikiin.

Omasta 855:sesta oli toimimattomat etusumarit "poistettu" maalaamalla mustaksi. Suorituksen oli tehnyt paikallinen Toyota-merkkiliike, jossa autoa oli ilmeisesti käytetty katsastuksen jälkeen vikojen korjauksessa. Liike oli laittanut rek. otteeseen tekstin "Etusumuvalot poistettu käytöstä" tms. ja oman leimansa.

Itse en noita etusumareita kokenut niin tarpeelliseksi, joten otin vielä katkaisijankin pois kojetaulusta ja annoin asian olla. Ja siellähän ne maalatut sumarit ovat tänäkin päivänä. Ja menivät sellaisenaan seuraavastakin katsastuksesta läpi.

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855R 2.0, 96
« Vastaus #47 : 28.02.2014, 17:31:27 »
Omasta 855:sesta oli toimimattomat etusumarit "poistettu" maalaamalla mustaksi. Suorituksen oli tehnyt paikallinen Toyota-merkkiliike, jossa autoa oli ilmeisesti käytetty katsastuksen jälkeen vikojen korjauksessa. Liike oli laittanut rek. otteeseen tekstin "Etusumuvalot poistettu käytöstä" tms. ja oman leimansa.

Itse en noita etusumareita kokenut niin tarpeelliseksi, joten otin vielä katkaisijankin pois kojetaulusta ja annoin asian olla. Ja siellähän ne maalatut sumarit ovat tänäkin päivänä. Ja menivät sellaisenaan seuraavastakin katsastuksesta läpi.

Veikkaan että tossa mun tapauksessa ollut ihan silkkaa kädettömyyttä tms. Eikä nuo sumuvalot tosiaan mitenkään oleelliset ole mutta mä yritän kuitenkin tässä saada kaiken toimimaan mikä tähän on joskus asennettu, niin kuin niiden kuuluu toimia.
Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855R 2.0, 96
« Vastaus #48 : 04.03.2014, 14:22:30 »
Mitenköhän laadukkaat nämä mahtavat olla, http://kauppa.fabix.fi/technix-korkeussaadettavacoilover-alustasarja-volvo-p-3730.html pitäisi jossain vaiheessa varmaan vaihtaa ainakin nuo takaiskarit, niin samallahan tuohon vaihtaa sitten jonkun sarjan, ei vaan toisaalta raaskisi ihan mitään sikavitunkalliita ostaa, eikä kyllä toisaalta ole varaakaan.

Tai sitten tämmöset http://www.tuningkauppa.com/Volvo-850-V70-JOM-Blueline-Coilover-alustasarja-741106 jotenkin vähän epäilyttää.

« Viimeksi muokattu: 04.03.2014, 14:25:21 kirjoittanut futos69 »
Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 855R 2.0, 96
« Vastaus #49 : 04.03.2014, 14:50:22 »
Kyllä noi JOM:t ja TA-Technixit saa jättää kauppaan 850-sarjasen kanssa. "Sopuhintaan saa vain hipun sontaa" pätee tässäkin.
Jäitä housuun!

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855R 2.0, 96
« Vastaus #50 : 09.03.2014, 15:15:46 »
Kyllä noi JOM:t ja TA-Technixit saa jättää kauppaan 850-sarjasen kanssa. "Sopuhintaan saa vain hipun sontaa" pätee tässäkin.
Näinhän se valitettavan usein on.

Vaihdoin moniurahihnan, yllättävän helppo homma taas kerran.


Työkalut, 19mm lenkki, vanha pyöränmutteri mistä hipasin vähän ainetta pois että mahtuu ja ruuvi mistä hipasin jengat päästä pois, meni noin vähän helpommin siihen koloon.


Volvolta hihna, kallis mutta tulipahan laakista oikea.


Sitten vanhan hihnan kimppuun.


Sieltä se vanha hapero hihna tuli pois, ihan kuin ois ollu vaihto kunnossa.


Ja toiselta puolelta, vanha vasemmalla, jotain kevyttä kulumaa siis myös tällä puolella.


Uusi paikallaan (melkein)

Ei kerennyt edes mennä hermot (paitsi vanhan hihnan kitinään  :) ) odotin jotain ihan muuta.
Aluksi epäilin että tuo kitisee jostain muusta syystä kuin tuosta hihnasta mutta eipähän pidä enää mitään ääntä. Tarkastin samalla jakohihnan ja näytti ihan hyvälle, 50000km tuolla pitäisi olla ajettu ja tuo varmastikin pitää paikkansa.

PCV systeemi pitäisi kanssa jossain vaiheessa uusia, ei vaan yhtään houkuttele purkaa autoa tuossa pihalla ihan niin paljon mitä se vaatii mutta toisaalta tuo on 100%varmuudella vaihtokunnossa joten se taitaa olla väistämätöntä.

Mitä mieltä te olette noista RVS käsittelyistä, meinasin semmoisen tehdä tuohon, onko ihan huuhaata? Lueskelin noita joitain kokemuksia tuntui että useammalla oli kulutus lisääntynyt, eli päinvastoin mitä luvataan.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2014, 17:34:16 kirjoittanut futos69 »
Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855R 2.0, 96
« Vastaus #51 : 15.03.2014, 10:19:47 »
Leima haettu eilen 14.3.2014, ei jäänyt enää mitään huomautettavaa.

RVS käsittely haettu myös, tuon voisi laittaa koneeseen sisään kohtapuoliin, vaihtelee sitten öljyt samalla kun kesärenkaat vaihtaa alle.

Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855R 2.0, 96
« Vastaus #52 : 19.03.2014, 16:00:41 »
Ahtoputki pohdintaa.

Olen tässä miettinyt tätä: http://www.do88.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artgrp=234&artnr=TR-850-B-63r&visa=1-200&Sort=Beskr&Visn=Lista1



Elikkäs tuota 94mallin ahtoputki järjestystä 2.5 tuumasena ja tässä on herännyt muutama kysymys mihin en ole löytänyt vastausta.

Koska tuo do88 paketti maksaa minun näkökulmastani kultaa ja kuukiviä niin ajattelin josko sen jotenkin halvemalla itse pakertaisi. Motonetistä saisi putkia ja silikooneja noin puolella hinnalla siitä mitä tuosta paketista joutuisi köyhtymään, tosin putkista ei tulisi yhtenäiset vaan ne joutuisi liittämään yhteen silikoonijatkolla, onko tuosta jotain suurtakin haittaa? Toinen mahdollinen ongelma on alemman putken malli ja mitoitus, jos jollakulla on noiden 94 putkien mitat niin se auttaisi jo paljon, malliksi ajattelin kahta 90asteen mutkaa ja pätkintää/jatkamista tarpeen mukaan, tai jos jollakin on joku kuningas idea tai koko putkisto myytävänä niin viestiä vaan tulemaan.

Tulee tässä jossain vaiheessa vaihdettua tuo PCV niin siinähän nuo putket sitten samalla muuttaisi.

Paljon lyhenteitä siis luvassa:
-RIP
-PCV
-RVS
-phenolic intake manifold spacer
-alipaineletkut

Semmonen paketti siis tulossa, veikkaisin että ihan mukava piristys koneeseen.




Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: Volvo 855R 2.0, 96
« Vastaus #53 : 19.03.2014, 16:04:35 »
Oliko muka tolla 94 uudemmissa eroa muuta kuin tuolla ylemmällä ahtoputkella?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855R 2.0, 96
« Vastaus #54 : 19.03.2014, 16:39:32 »
Oliko muka tolla 94 uudemmissa eroa muuta kuin tuolla ylemmällä ahtoputkella?

Juu ne menee toisinpäin, Volvo tuon silloin 95 vaihtoi, ilmeisesti siksi kun välijäähdytin jäätyi herkemmin. Uudemmissa ahtoilma menee alakautta ylös, mikä varmaankin pitää coolerin sulana/kuivana mutta koska lämmin ilma menee ylöspäin niin se myös lämmittää tuota coolerin yläosaa ja lämmittää samalla imusarjalle lähtevää ahtoilmaa.
Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855R 2.0, 96
« Vastaus #55 : 19.03.2014, 17:20:50 »
Kyllähän yhtenäinen putki aina parempi on, mutta ei huomattavaa eroa kumminkaan tule. Toki voi sen vaikka mustasta ohutseinämäisestäkin tehdä. Ei se kumminkaan sisältä pääse ruostumaan, kun on kokoaika "voitelu"  ;)

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855R 2.0, 96
« Vastaus #56 : 19.03.2014, 18:17:17 »
Taidan tehdä niin että ostan yläputkiksi yhden 46cm 90 mutkalla ja yhden 46cm 45 mutkalla. Alas hommaan yhden 46cm 45 mutkalla. Noita vanhoja silikoneja voi käyttää hyvin pitkälti kun noissa orkkis putkissa on 63mm lähdöt vaikka putki itsessään on 50mm, tai niin mä ainakin olin katsovinani, jos vanhat merkit paikkansa pitää niin mikään ei käy mihinkään mutta näillä mennään  :P, tietty siihen koneen päälle tarvitsee yhden liitoksen ja jonkun saattaa joutua vaihtamaan.

Tämän ÄRRÄN kun vaihtaa vanhan kuluneen tilalle niin koneen hyötysuhde nousee 50%

Kiitokset GHOSTille osasista
Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 855R 2.0, 96
« Vastaus #57 : 19.03.2014, 19:22:22 »
Asiallista tekemistä, laitetaan seurantaan !  ;)
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
Re: Vs: Volvo 855R 2.0, 96
« Vastaus #58 : 19.03.2014, 21:27:46 »
Asiallista tekemistä, laitetaan seurantaan !  ;)
Samoin!

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855R 2.0, 96
« Vastaus #59 : 21.03.2014, 17:28:56 »
Kävi ihme juttu tänään, jätin auton tuohon meidän oven eteen kun piti kantaa vähän tavaraa sisään, asutaan siis rivitalossa missä on tuommoiset kaposet pihatiet. No en sitten kuitenkaan jaksanut heti kiikuttaa kamoja sisään vaan kävin suihkussa jne. Seuraavan kerran kun menen pihalle niin auto on hävinnyt, siinä tais sydän lyödä pari tyhjää lyöntiä, mulla kun on ollut tapana vielä jättää avaimet virtalukkoon jos tuohon oven eteen ajan niin sen siitä saisi periaatteessa kuka tahansa vietyä.

Noh ei sitä kuitenkaan kukaan ollut pöllinyt vaan se oli ajettu semmoset 5metriä nurkan taakse ja ystävällisesti jätetty herätevirrat päälle niin että akku oli kerennyt tyhjentyä siinä puolessa tunnissa mitä mulla meni sisällä. Ilmeisesti ollut huoltomiehen tiellä eikä millään ollut jaksanut kävellä 5metriä pidempään tai tulla sanomaan että nyt on auto pahasti kehityksen tiellä. Tuo piha tie tosiaan loppuu melkein heti tuohon mihin se oli ajettu, niin mistään todellisesta tien tukkeesta ei ollut kyse, jotain on vaan taas alkanu vituttaa joku.


Paineputkulat kävin poistamassa motonetistä, paketin hinta jäi alle satasen.
Mopo karkaa joskus käsistä

 

Proturbo  Autodiagnoosi