Laihalla tuo tahtoo kestää ajaessa, ettenkin kun tyrkkään vitosen päälle tasaisessa 80kmh vauhdissa, niin mittari tipahtaa laihan puolelle. Neloselle takasin niin nousee juuri ja juuri optimin puolelle. Kierrokset hyppii siinä 2000-2500 nurkissa suunnilleen.
Luin että monella on noissa 152 dcoe:issa sama ongelma, joka johtuisi noista progressioreijistä. Tuossa siis on 3 reikää, jotkut sanoo että pitäis olla 4.
Tosiaan kuten yllä mainitsin, niin kierrokset kun tippuu kuormassa(maantieajossa vitoselle), niin seos laihtuu. Mutta silti tyhjäkäynti (1000rpm) käy silti kutakuinkin aina optimissa keskellä, mittarin mukaan. Siltä se kuullostaakin että kohdillaan on.

En tajua yhtään tuota, nyt on jo 65F8 tk-suuttimet, kuinka isot ne pitää oikein tuossa olla

Vai tilaisiko sitten suoraan vaikka 65F9, joissa on pienempi ilmareikä

Pääsuuttimet 155 on myös ihan liian pienet, vetää keskialueella ja kiihdyttäessä täysillä (3000-->) myös laihaksi.
------
Kuva asiasta (netistä poimittu):

Eli reijät osuu kaasareissa juuri noin kuten kuvaan on itse piirretty, päin mäntyä

Eikä noita pahemmin säädetä kohdalleen.
Ja tutkin lisää vielä vaikka miten paljon, niin asia korjaantuu luuultavasti reilusti isommilla tk-suuttimilla, mutta haittapuolena maantieajon kulutus nousee reilusti ihan "turhaan"
TÄSSÄ tosi hyvä infopaketti asiasta jos ketä kiinnostaa lisää.