Pitkästä aikaa tänään auto pääsi operointipöydälle. Keula ilmaan ja purkamaan.

Talviöljyt sisään, vesipumpun vaihto, alapallojen vaihto, oikea pyöränlaakeri. Iskari oli myös tuolla oikealla puolella vähän mehustunut.

Vesipumppu oli ruopannut lohkoa, vuotanut vissiin nesteet lohkotason välistä, tai sitten noista kannen välisistä tiivisteistä.

Viimeeksi koitin tuohon peltiropelli-pumppuun tollaista muokkausta; painoin ropellia syvemmälle ja hitsasin siihen erillisen peltilevyn päälle että saa umpeen ne prässireijät. Hioin ohuemmaksi ettei hieroisi lohkoa, oli kuitenkin hieronut. Nyt on kuitenkin uusi peltiropelli-pumppu ihan sellaisenaan, katsotaan miten se pumppaa.
Sisätiloissa räpelsin soittimelle kajarien johdot uusiksi, olivat repeilleet kaikki siellä johtoviidakossa pilalle. Kuskin ovesta tutkin kun kajari on mykkä, niin kajarista oli tippunut magneetti

Taas sarjassa noita asioita, joita ei tapahdu ikinä, paitsi minulle


Ilmanottoa piti myös päivittää ja putsari vaihtaa. Laitoin palan pleksiä tuohon maskin taakse testiin, edellinen putsari oli aivan pikimusta kaikesta kakasta. Kunhan ei käy kuumentamaan konetta, ei kyllä pitäisi vielä tuollainen..

Kaikki tuli tehtyä mitä pitikin. Nyt kelpaa taas ajella ja konekin saa happea, sen huomaa kyllä. Seuraavaksi pitäisi taas kaasarit ottaa pöydälle ja puhdistella läpensä ja tulpat ainakin vaihtaa vielä.