Kulkukoira  Proturbo

Volvo 740 16v 2.3 gle vm90

  • 37 Vastauksia
  • 11324 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« : 22.05.2014, 16:33:27 »
Eli Aijemminkin olen tänne kyselyjä laittanut tämän Volvon tiimoilta...nyt vuoden seissy ja alko into taas nousta rassailuun. eli alunperin oli ongelmana päästöt eli liian rikkaalla pyörii eikä tahdo oikein kahta pyttyä huolia mukaan edes lämpimänä tyhjäkäynnillä mutta kun kierrosluku nousee 3000 yli toimii hyvin muuteen "ruppasee" töpöttää  ym lieveilmiöitä...nyt vaihtelin nakutuksen tunnistimen, imm, nakutuksen tunnistimen vieressä olevan anturin, lambda anturi,virranjakajan pyörijöinee, tulpanjohdot, tulpat...siinä taisikin olla kaikki noitten noitten nakutuksentunnistimen ja sen viereisen anturin jälkeen käynti tasoittui mutta vielä herjaa chekengine valoa ja vikakoodi 121 eli MAP anturi tai MAF eli ilmamääräanturissa olisi häikkää...missä tämä MAP sijaitsee? oisko jollain laittaa kuvaa tai hyvä selostus kiitos etukäteen :)

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #1 : 22.05.2014, 21:48:45 »
Ilmamassamittarin johon vikakoodi viittaa löydät ilmasuodatin kotelon kyljestä.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #2 : 28.05.2014, 15:49:06 »
eikös samaan vikakoodiin kuulu ole myös tuo Map anturi ja se lähinnä on kateissa. IMM.n  vaihdoin jo aijemmin ja siinäkin oli se lanka poikki mikä ilmeisesti mittaa ilman virtausta?
1-2-1 MAP-anturi (imusarjan alipaineanturi) tai MAF-anturi (ilmamäärämittari). Tämä on Suora kopio vikakoodeista.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #3 : 28.05.2014, 16:42:00 »
eikös samaan vikakoodiin kuulu ole myös tuo Map anturi ja se lähinnä on kateissa. IMM.n  vaihdoin jo aijemmin ja siinäkin oli se lanka poikki mikä ilmeisesti mittaa ilman virtausta?
1-2-1 MAP-anturi (imusarjan alipaineanturi) tai MAF-anturi (ilmamäärämittari). Tämä on Suora kopio vikakoodeista.


Niin sen pitäisikin....LH:ssa ei ole MAP-anturia. Renixistä en ole 100%-varma, kun en ole sellaisen kanssa tapellut.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #4 : 28.05.2014, 18:35:22 »
Jos löysit autostasi kuvan ilmamassamittarin niin Map anturia siellä ei silloin ole (sinulla on siis LH2.4 moottorin ohjaus)
Toinen moottorinohjaus systeemi mitä noissa on ollut on renix ja siinä on map anturi ja ilmanlämpötila-anturi.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #5 : 29.05.2014, 18:45:39 »
eikös samaan vikakoodiin kuulu ole myös tuo Map anturi ja se lähinnä on kateissa. IMM.n  vaihdoin jo aijemmin ja siinäkin oli se lanka poikki mikä ilmeisesti mittaa ilman virtausta?
1-2-1 MAP-anturi (imusarjan alipaineanturi) tai MAF-anturi (ilmamäärämittari). Tämä on Suora kopio vikakoodeista.

Jompi kumpi sieltä löytyy, muttei molempia.
MAP tai MAF anturi, antaa saman vikakoodin, jos autossa on MAF (IMMu), niin silloin siellä ei varmasti ole MAPpia.

Eli vikakoodit ovat yhteiset, oli siellä mikä tahansa moottorin ohjaus. Eli vikakoodit ovat volvon koodeja.

Tarkasta se IMMun liitin ja mittaa antaako se tyhjäkäynnillä n. 2,3V jännitteen pinnistä 3. Jos antaa, niin johtosarja on hapantunut.
Eikä se IMMun liitinkään ole aina niin syytön, kuin luulisi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #6 : 11.08.2014, 11:42:20 »
Ok. kiitos tiedosta pitääpä mittailla. Heh ei liian tiuhaan tule käytyä täälläkään,kun sivusto herjaa että 60 vrk ylittyny ed.käyntikerrasta.

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #7 : 12.08.2014, 17:03:53 »
Paljonkos siitä 3 pinnistä pitäs tulla voltteja 9v pinnassa näkyy pyörivän,kun mittasin.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #8 : 13.08.2014, 22:06:51 »
Paljonkos siitä 3 pinnistä pitäs tulla voltteja 9v pinnassa näkyy pyörivän,kun mittasin.

FAQ-kamaa.... 
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24583.0


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #9 : 16.08.2014, 12:41:50 »
eliikä immun ostoon ja muistaakseni uusi on suht kallis tai kallis ja kallis,kun sen kuiten tarvii...jälleen hajottamokierrosta tekemään netissä ;)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #10 : 16.08.2014, 14:06:39 »
eliikä immun ostoon ja muistaakseni uusi on suht kallis tai kallis ja kallis,kun sen kuiten tarvii...jälleen hajottamokierrosta tekemään netissä ;)

Foorumin markkinapaikkakaan ei saata olla huono vaihtoehto. ;)
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #11 : 16.08.2014, 14:34:42 »
eliikä immun ostoon ja muistaakseni uusi on suht kallis tai kallis ja kallis,kun sen kuiten tarvii...jälleen hajottamokierrosta tekemään netissä ;)

Vajaan satasen osa!

http://alvadi.ee/fi/varaosat/volvo/740-760-7-940-960-9-1990/ilmamassamittari/?page=2#!page%3D1cmon%3D0%26cyear%3D0%26fs_80%3D0%26fs_12%3D0%26fs_8%3D0%26fs_4%3D0

Katsot vain, kumpi se on (0280212016 tai 0280213012) ja tilaat sen mukaan. 

Joten käytetystä ei kannata kummoisesti maksaa!  :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #12 : 16.08.2014, 18:36:30 »
Vajaan satasen osa!

http://alvadi.ee/fi/varaosat/volvo/740-760-7-940-960-9-1990/ilmamassamittari/?page=2#!page%3D1cmon%3D0%26cyear%3D0%26fs_80%3D0%26fs_12%3D0%26fs_8%3D0%26fs_4%3D0

Katsot vain, kumpi se on (0280212016 tai 0280213012) ja tilaat sen mukaan. 

Joten käytetystä ei kannata kummoisesti maksaa!  :hello:

Jättäisin itse suosiolla ne vajaan satasen tarvikeimmut sinne kaupan hyllyyn.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #13 : 17.08.2014, 04:15:20 »
Jättäisin itse suosiolla ne vajaan satasen tarvikeimmut sinne kaupan hyllyyn.

Totta. 70€ (posteineen) oleva "Fefe" (-012) immu on helvetisti parempi kuin lankamalliset.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #14 : 17.08.2014, 11:03:25 »
Totta. 70€ (posteineen) oleva "Fefe" (-012) immu on helvetisti parempi kuin lankamalliset.

Eikös se ole kohtalaisen hidas verrattuna normi lankamalliseen. Ainoa heikkous langallisessa taitaa olla se lanka väärinkäytettynä, mutta itsellänikin alkuperäinen kesti 350tkm joten en kovin heikosta osasta siltikään puhuis.
Sekä tietenkin hinta, mutta sehän nyt koskeekin vain köyhiä ;)

Edit: sekä jos tuommoisen IMM:n työntää autoon suoriltaan, niin taitaapi generoida vielä vikakoodin kaupanpäälle.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2014, 11:11:48 kirjoittanut sekokupu »

 

Proturbo  Autodiagnoosi