Samppasport  Futurez

940 STW Turbo 1996

  • 253 Vastauksia
  • 88688 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Tummansininen laululiiteri / 945 TURBO -96
« Vastaus #135 : 12.11.2014, 18:50:25 »
Juu, eli sorvaamalla sinne menee sama pakosiipi.

Eli vanhaa jää keskiosa ahtimesta (ja sorvaus tarve imupesälle), pakopesäkin kun on 6 eikä 7... Aika turhaa... Varsinkaan jos uuden 19t saa bolt-on sovitteisena kinugawalta tähän rahaan ::)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Tummansininen laululiiteri / 945 TURBO -96
« Vastaus #136 : 12.11.2014, 19:16:28 »
Kinkkukaavan bolt-on 19T on kyllä senverta ässä vaihtoehto, että jos itelle ikinä eksyy tämmönen kantti niin siihen tulee tommonen fööniksi. Voi olla, että kakslankkuun tollasen laitankin.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2014, 19:55:50 kirjoittanut Kalamies »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Tummansininen laululiiteri / 945 TURBO -96
« Vastaus #137 : 12.11.2014, 19:53:09 »
Kinkkukaavan bolt-on 19T on kyllä senverta ässä vaihtoehto, että josnitelle ikinä eksyy tämmönen kantti niin siihen tulee tommonen fööniksi. Voi olla, että kakslankkuun tollasen laitankin.


Psst... Älä kerro kenellekkään, mutta Kinkkukaava on Mitsun alihankkijoita/osan valmistajia. (siksi pelkkiä mitsujohdanneita tuolla)  :P
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Tummansininen laululiiteri / 945 TURBO -96
« Vastaus #138 : 12.11.2014, 20:49:01 »
tosiaan proturbolla on oma 13c muutettu, keskiö 19T:stä pakopesä #7 suora, ja 13c kompressori kotelo sorvattu että 19T kompura pyörä mahtuu pyörimään. vanhaa jäi siis hukkiksen kello, kompurakotelo ja bypass.... hinta muistaakseni jotain 700e nurkilla.

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 701
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: Tummansininen laululiiteri / 945 TURBO -96
« Vastaus #139 : 13.11.2014, 23:40:45 »
jokohan olis saatu tuo "öljysheikin" maine pois sulta  ;)
940 -97 B230fk+M90

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: Tummansininen laululiiteri / 945 TURBO -96
« Vastaus #140 : 14.11.2014, 09:40:12 »
Tai sitten etsit 13t mitsun ja vaihat pelkän imusiiven ja pesän ;)
Volvoilusta parantunut

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen laululiiteri / 945 TURBO -96
« Vastaus #141 : 10.12.2014, 12:43:17 »
Hiljaista on pidellyt, en ole jaksanut kirjoitella jokaista pikkujuttua ja muuta. Öljyvuoto on tukittu, lämpöanturi hajosi viime viikolla ja auto jätti minut parkkipaikalle.

Jonkinlaisia hankintojakin on tehty. Hommasin harmaat kokonahkapenkit eteen ja taakse, AEM:n RE85 wiinapumpun ensi kesää silmälläpitäen, sekä huvikseni TD04 Mitsuihin suoraan käypäsen dumpin. Nyt pitäisi vielä tilata 19T, suuttimet ja 012 IMM. Talven aikana täytyy yrittää kerätä rahat kasaan coilovereita varten

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: Tummansininen laululiiteri / 945 TURBO -96
« Vastaus #142 : 10.12.2014, 17:00:53 »
lämpöanturi hajosi viime viikolla ja auto jätti minut parkkipaikalle.

Lentikö anturi ihan irti asti kannesta vai mikä oli syynä parkkipaikalle jättämiseen?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen laululiiteri / 945 TURBO -96
« Vastaus #143 : 10.12.2014, 17:17:18 »
Oli se sekoillut jo jonkin aikaa. Löi liikaa rikastuksia ja kasteli tulpat.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Tummansininen laululiiteri / 945 TURBO -96
« Vastaus #144 : 10.12.2014, 17:33:05 »
Oli se sekoillut jo jonkin aikaa. Löi liikaa rikastuksia ja kasteli tulpat.
Jotenkin tutun kuuloista...
 :D

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen laululiiteri / 945 TURBO -96
« Vastaus #145 : 27.12.2014, 19:54:13 »
360 000 km huolto suoritettu tänään onnistuneesti!

Volvoon vaihtui siis AEM:n RE85 -yhteensopiva polttoainepumppu, MSD Blaster 2 -puola, uudet tulpanjohdot ja uusi polttoainesuodatin.
E-Vac Scavenger tippui myös postiin joku aika sitten, täytyy vähän tutkailla sen asennusta sitten, kun saa peltipakosarjan ja uuden downpipen kiinni (n. kymmenen vuoden kuluttua :D)

Talvikulutus on ollut varsin krhmm, kohtuullinen. Viime tankillisen keskikulutus 17 litraa ja sitä edeltävän 21,7 litraa sadalle kilometrille! Jos joku väittää Ferrarikuskeja rikkaiksi niin pyh, ostaisivat merikontin ja tankkaisivat sitä ;D

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Tummansininen laululiiteri / 945 TURBO -96
« Vastaus #146 : 27.12.2014, 19:58:58 »
Talvikulutus on ollut varsin krhmm, kohtuullinen. Viime tankillisen keskikulutus 17 litraa ja sitä edeltävän 21,7 litraa sadalle kilometrille! Jos joku väittää Ferrarikuskeja rikkaiksi niin pyh, ostaisivat merikontin ja tankkaisivat sitä ;D


Isompi kenkä = Isompi kulutus!   ::)
Vai johtuisikohan se ihan puhtaasti vinosta ajoasennosta?  ;)

Kyllä se 12L menee, kun sitä ajoasentoa korjaa suoremmaksi!   ;D


Ps. nokan vaihto voi tehdä kummia kulutukselle.  V:>


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Tummansininen laululiiteri / 945 TURBO -96
« Vastaus #147 : 27.12.2014, 20:03:26 »
Talvikulutus on ollut varsin krhmm, kohtuullinen. Viime tankillisen keskikulutus 17 litraa ja sitä edeltävän 21,7 litraa sadalle kilometrille! Jos joku väittää Ferrarikuskeja rikkaiksi niin pyh, ostaisivat merikontin ja tankkaisivat sitä ;D
Turbo on kuulemma säästeliäs... ::)

Mun ennätys on talvelta 2012-2013. 1,7km:n työmatka, jonka aikana takapyörät suttas varmaan 10km. Matkalla Prisman parkkipaikka, joka oli aina aamuvuoroon mennessä tyhjä. "Vähän" tuli leviteltyä, muttei siltikään noussut sen korkeammaksi kuin 17,2l/100km.

Mutta toisaalta, takapyörien pyöriessä "kevyesti" pyörii myös trippi = pieni kulutus? ???  :2funny:

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen laululiiteri / 945 TURBO -96
« Vastaus #148 : 27.12.2014, 20:06:59 »

Isompi kenkä = Isompi kulutus!   ::)
Vai johtuisikohan se ihan puhtaasti vinosta ajoasennosta?  ;)

Kyllä se 12L menee, kun sitä ajoasentoa korjaa suoremmaksi!   ;D


Ps. nokan vaihto voi tehdä kummia kulutukselle.  V:>
Sitä vartenhan näitä ostetaan, näillä ajetaan, näitä rassataan, näitä itketään ja näitä rakastetaan, että SAA mennä kylki edellä ;)
Nokka tosiaan vaihtuu huomenna V -> VX3. V-nokka ei oikein sovi automaatin kaveriksi. Tai voi toki sopia, mutta sitten pitää olla jo ihan helvetin paljon laitetumpi kone kuin tämä. V-nokka on tosiaan kaupan, jos joku moista tarvitsee.


Turbo on kuulemma säästeliäs... ::)
Jotain Essonbaarijuttuja ;D

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Tummansininen laululiiteri / 945 TURBO -96
« Vastaus #149 : 27.12.2014, 20:15:08 »
Eli vanhaa jää keskiosa ahtimesta (ja sorvaus tarve imupesälle), pakopesäkin kun on 6 eikä 7... Aika turhaa... Varsinkaan jos uuden 19t saa bolt-on sovitteisena kinugawalta tähän rahaan ::)
Onkos tuo muka niin halpa?  ???  Mikä mahtaisi lopullinen summa olla että tuo hyrrä on itsellä, ebay itselleni aika tuntematon paikka.  :-\

Eikös esimerkiksi noi kiina t3/4 ahtimia sun muita kiinaturboja saa vielä paljon halvemmalla, ja vielä hiukan enemmän tehoakin irti?

En nyt mitään mene vannomaan mutta heräsi vain kysymys sillä perusteella mitä nyt itse noita puhaltimia katsellut.
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

 

Carcom Oy  Elekma