Kulkukoira  Proturbo

Sininen 244 Turbo -84

  • 135 Vastauksia
  • 55064 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 706
  • www.vrcf.fi
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #75 : 03.01.2015, 19:33:28 »
Sen verran mitä itse olen vaihteistopalkkeja ja apurunkoja hitsaillut ja katsureiden kanssa jutellut niin on saanut hitsata. Ehtoina on ollut että riittävällä virralla, saman paksuista materiaalia ja katsastukseen pohjamaalattuna, niin ei ole ollut ongelmia edes ruostevauriokorjausten kanssa. Voi toki vaihdella näkökannat eri paikoissa.
Ja eihän tuosta edes kaikki tiedä että on jotenkin muutettu.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #76 : 17.01.2015, 19:18:22 »
Oma palkki on just sen oloinen, että ei sitä varmaan kyllä kukaan edes tajua muutetuksi. Toivotaan leimamiehen olevan samaa mieltä ja jos ei ole, niin keksin jotain.

Hätä keinot keksii: Tuli lainattua Warkalta sarja rasiaporia ja ajattelin sitten pistää vihdoin sähköt kabiinin puolelle... Ei taas mennyt kuten suunniteltiin. Rasiapora puri ainostaan maaliin, mutta saimpahan ainakin nätin ympyrän peltiin. Siinä sitten rälläkkä kouraan ja viiltäen. Viiltoon sitten talttapää ruuvimeisseli ja vasaralla iskua. Lopulta pellissä oli nätin pyöreä reikä, jonka sitten viilasin hyväksi. Koesovitus ja näyttäis toimivan. Nyt täytyy enää putsata pelti ja maalailla uudestaan kerta on sopivasti irti ja ruosteessa.

(Kyllä, työtasona toimi 240 etupalkki ja vanha pakoputki. Hyvät työkalut ja silleen..?)  :D


Ruosteet siipaistu pois ja maalia vailla:
« Viimeksi muokattu: 24.01.2015, 23:49:23 kirjoittanut Kalamies »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #77 : 24.01.2015, 21:38:28 »
Johdotusta aloitettu. Ei päästy helpolla tässäkään. Netissä olevissa ohjekuvissa on kaikissa se 9-napaisella liittimellä oleva johtis. Mulla taaseen on 11-napainen jossa ei tietty väritkään täsmää. Kärsivällisyyttä, sähkökaaviot ja yleismittari on siis minun työvälineet. Olisko kellään pinnikartaa LH:lle? Tai jotain sellasta missä olis numerot ja selitys tjsp.

Vähän tekis kyllä mieli repiä toi vinokone kuuseen keulilta vaikka sitä ei ole edes käynnistetty kertaakaan. On jotenkin kuitenkin niin nähty ratkaisu, mutta onneksi lompakko on tässä esteenä. Jotain sille täytyy keksiä, koska tuntuu hölmöltä nähdä kaikki tämä vaiva kopan elvyttämiseen ja sitten laittaa tuommoinen tekniikka minkä olis saanu parilla tonnilla ja kaupanpäälle ehjä ja leimattu kori.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #78 : 24.01.2015, 23:05:14 »
Mulla on kirja jossa pitäisi olla  kaikki 240:ten LH 2.4 kuvat. On vaan töissä joten mennnee maanantaille.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #79 : 24.01.2015, 23:48:48 »
Yleismittaria etsiessä tuli vahingossa löydettyä Haynesin opus ja siellähän tota jeesiä olikin paljolti. Toki jotain on vielä hämärässä, eli kaiva vaan kuvia jos niitä on. Erityisesti jos jollain on sitä pinnikarttaa kaipailen. Tuolla kun on mitä mystisimpiä johtojen haaroituksia ja sulakerasian kytkentöjä noiden Volvon kuvien mukaan. Esimerkkinä mainittakoon johto joka haarautuu kahdeksi, toinen menee virtalukon kautta, toinen jatkaa suoraan. Sitten yhtäkkiä johdot yhdistyvät kuvassa. Mit vit..?  :D

Yllättäen nopeasti päästiin kuitenkin tähän:

Tarttis joku hyvä ja halpa läppäri kehittää autotalliin johon latailis vihreekantiset ym. tärkeän.



Samassa touhuilessa tuli keksittyä kuurelillekin kannakkeet:

Enää pitäis keksiä miten syylärin saa kiinitettyä. Räikkäliinalla kuuleriin ei ole vaihtoehto.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #80 : 24.01.2015, 23:55:16 »
Laita räikkäliinalla kuuleriin? ;D

Itselle tulisi mieleen hitsata kuulerin lähtöihin korkeat mutterit, joita "vasten" voisi kiristää jonkinlaiset kiristyspalat, jotka painavat syyläriä kuuleria vasten, elleivät jopa kannattele koko paskaa

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #81 : 24.01.2015, 23:57:31 »
Kaivelet jostakin toiset tuommoiset yläraudat ja hitsailet kahdet peräkkäin, tulee ihan fiksu setti sillai. Alapuolen kiinnitys isompi työmaa on.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #82 : 25.01.2015, 01:45:05 »
Omassa ja monessa muussakin 240:ssä on vaan taiteltu sopiva rosterilevy, joka kiinnittyy lukkopeltiin ja siihen taas ruuvattu cooleri ja syyläri.
Sulla ei näyttäs olevan coolerin päällä muttereita valmiina että ne joutus melkeen hitsata sit.



Mulla saattaa muuten olla tallessa tommoset peräkkäin hitsatut ja silotellut yläkiinnikkeet, joista TVS puhui.
Oli käytössä vakiocoolerin kans joskus.  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #83 : 25.01.2015, 01:52:48 »
Se teräsatsi tais rajamarketissa maksaa 6,99€ vai oliko jopa 5,99€ :D
Pitihä se kokeilumieles ostaa :D
Ois sen terän mun puolesta saanu vinguttaa sileeks asti ;) Hyvää tarkotuksee kummiski ois menny ja piene menetys :)
Tosin cobalt bi-metal terät kyl puris peltiiki.. Niistä ei harmi kyl ollu kokuja miu hyllys :-\
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2007
  • Näpräilijä
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #84 : 25.01.2015, 11:16:56 »
Kaivelet jostakin toiset tuommoiset yläraudat ja hitsailet kahdet peräkkäin, tulee ihan fiksu setti sillai. Alapuolen kiinnitys isompi työmaa on.

Totta, itse taisin vetästä ruuvilla kiinni vaparimallin muokatut yläpään kiinnitysraudat syyläriä pitämään  :buck2:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa JankkiR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #85 : 25.01.2015, 11:35:02 »
Kait maalaat tuon cuulerin vielä mattamustaks?  :P

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #86 : 25.01.2015, 11:41:47 »
En nyt muista ihan varmaksi mutta 740 turbon yläkiinnikkeet taisi passata. Tai sit luonnollisesti 240 turbon. Eiks se niillä tuu kaikkein nättein kiinnitys?.  Jos ei halua välttämättä tehä ahtoputkea ni tuohon passaa 740 turbon ahtoputki imusarjan puolelle.  Eli ku 740 turbona ja motronicilla.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2007
  • Näpräilijä
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #87 : 25.01.2015, 13:44:24 »
En nyt muista ihan varmaksi mutta 740 turbon yläkiinnikkeet taisi passata. Tai sit luonnollisesti 240 turbon. Eiks se niillä tuu kaikkein nättein kiinnitys?.  Jos ei halua välttämättä tehä ahtoputkea ni tuohon passaa 740 turbon ahtoputki imusarjan puolelle.  Eli ku 740 turbona ja motronicilla.

Mulla on 940 turbon kiinnikkeet, niillä piti ottaa se vaimenninkumi pois, ja laittaa syyläri ja kuuleri vähän erilinjaan eli nii, ettei ne prässäykset ole vastakkain, näin siis 940 coolerilla, jossa yläpäässä lähdöt.  :)

Mulla tosin on tuossa vielä duralumiini pelti kaverina
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #88 : 25.01.2015, 14:27:04 »
Jos katsoo kuvaa tarkkaan, niin nuo 240TIC mallin kannakeraudat on tuossa vasemman etuvalon kohdilla lukkopellin päällä. Tuo KL:n kuuleri on niin hiton paksu, että ei viitsi noita alkaa silpoa tähän. Ne menee sitten TUA:han aikanaan. Noihin syylärin kannakkeisiin tämä menee, mutta kuulerin omat on sitten jo senverta ohuemmat ettei enää oikein sovi. Tietty jos vaan hitsaamalla teksi kahdet syylärin kannakkeet hyödyntäen. Yks mahis olis tehdä latasta alkuperäisen tapaiset ja sitten kumimattoa väliin. Tai sitten tekasis tommosen pellinpalan.

Kuuleri saa mustan maalin päällensä kunhan lopullinen paikka ja kiinnitys on selvillä.  :)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #89 : 25.01.2015, 15:47:39 »
Toi pellinpala on vähän niin ja näin. Eikait tässä ole tarkoitus nauttia Sushia konehuoneessa. Eli jätetään ne tarjoittimet sinne ravintolaan.

 

Autoracing  KL-varaosat