Elekma  Autoracing

Sininen 244 Turbo -84

  • 135 Vastauksia
  • 55073 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #90 : 25.01.2015, 16:43:27 »
Toi pellinpala on vähän niin ja näin. Eikait tässä ole tarkoitus nauttia Sushia konehuoneessa. Eli jätetään ne tarjoittimet sinne ravintolaan.
;D

Älä ny, siihen voi sit liimailla niitä BSR, BMC Race power, Magnaflow tms. höpöhöpö-tarroja lisäämään race-henkisyyttä.
Ohan se orkkislook useimmis tapauksis paras, myönnetään.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2015, 16:45:06 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 706
  • www.vrcf.fi
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #91 : 25.01.2015, 20:48:47 »
Olisiko noista apuja:

yellow-blue: starter excitor
yellow: no idea!
pink: also starter (apparently?)
violet: (cluster pin #34) shift indicator (not necessary as I'm running an AW71 gearbox)
red (thin): dunno. Probably power.
red (thick): dunno. Probably power.
black: probably ground
blue: I think this goes to the cruise control spade on the cluster
pink-white: CEL
red-grey: A/C delay relay
green: not sure
yellow-red: O2 sensor heater
blue-black: cluster pin #31/6 (tach. signal)

Koko juttu:
http://brickspeed.net/forum/printthread.php?tid=1530&page=2

Noistakin liitin numerot täsmää, johtojen värit ei välttämättä:
http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/940/1993/940-93.htm

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #92 : 27.01.2015, 20:59:20 »
Rupesin tossa miettimään, että kaikki wiinamiehet on valittaneet huonoa käyntiin lähtemistä talvisin ja itse tässä rakenan E85 kulkuista talviautoa... Lääke tähän löytyi lähempää kun osasin arvatakkaan.


Eli kuvassa siis Weban Thermotop C 5kw joka olis tarkotus saada muunneltua toimimaan Turbokellon avulla. Mikan jo antoi suullisen takuun, että tää toimii wiinalla. Webaston sivujen mukaan ei kyllä toimi....  ;D


blue-black: cluster pin #31/6 (tach. signal)

Ai LH:lle kelpaa nopeustieto kiekkamitariltakin?  :o
« Viimeksi muokattu: 27.01.2015, 21:02:56 kirjoittanut Kalamies »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #93 : 28.01.2015, 16:02:04 »
Rupesin tossa miettimään, että kaikki wiinamiehet on valittaneet huonoa käyntiin lähtemistä talvisin ja itse tässä rakenan E85 kulkuista talviautoa... Lääke tähän löytyi lähempää kun osasin arvatakkaan.
Eli kuvassa siis Weban Thermotop C 5kw joka olis tarkotus saada muunneltua toimimaan Turbokellon avulla. Mikan jo antoi suullisen takuun, että tää toimii wiinalla. Webaston sivujen mukaan ei kyllä toimi....  ;D

Syy miksi sitä väitetään epäsopivaksi on puhtaasti wiinaksien epämiellyttävän laaja räjähdyskelpoinen seos-alue (tuotevastuu).   :o
Tosin en lupaa kyllä kaikkien polttoainepuolen osien yhteensopivuutta.  :D

Ai LH:lle kelpaa nopeustieto kiekkamitariltakin?  :o

Sama se, mitä kantti-signaalia se saapi sisuksiinsa, se vaan vaihtaa toimitatilaa sen mukaan tuleeko nopeustietoa vaiko ei ja kierroslukutiedonhan se saa EZK:lta.

edit: korjauttu quottaus vire...
« Viimeksi muokattu: 28.01.2015, 16:34:22 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #94 : 28.01.2015, 16:15:18 »
Mulla pöhisee juuri tuo sama termotopppi e85:lla jo peräti toista talvea, tosin tänä talvena vähän vähemmin Lämmin talli. Hienosti on toiminut. Viime talvena pelasti ainakin kerran taksin käytöltä. vaatii vaan vähän pidempään käyttää... Vaihdoi vaan noi polttoaineputket uusiin mustiin kestää kuulemma paremmin.
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #95 : 03.02.2015, 20:30:58 »
Immun johdot on nyt siellä missä kuuluukin:



Samalla tuli niputettua koko johtis konehuoneen puolelta ja siposteltua nätimmäksi. Laturi tarvis vielä kytkeä ja vetää akkukaapelit, niin alkaakin olla sähkötyöt konehuoneesta paketissa. Toki sähköflektin ja weban releet tarvis vielä sinne tunkea ja pari sulakerasiaa, mutta käynnistyksen kannalta ollaan voiton puolella. Hytin puolelta tarvii sitten setviä vähän enemmän kun sinne tulee ruiskulle muutamat johdot ja sitten parit lisävarusteiden johdot lähtevät tai vaihtuvat fiksumpiin. Jos jollain olisi kuvaa EZK:n telineestä 240 korissa, niin olisin kiitollinen. Ruiskupurkkia ei voi alkuperäiselle paikalle laittaa, koska reumaria pitää pystyä käyttämään.

Myös jos jollain on jotain arpaa heittää tämmöisen vakiomankasta, niin otan vastaan. Ökymallin kajarit jo löytyykin, niin voisi huumorilla etsiä rammarinkin.  ::)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #96 : 07.02.2015, 19:27:55 »
Viikolla tuli haettua peltiä, joten ajattelin autoa tässä viikonloppuna vähän pellittää taas eteenpäin. Samalla tuli puuhattua kaikkea muutakin pientä tärkeää ja vähemmän tärkeää. Kuvat ovat tuttuun tapaan mahtavan laatuisia.

Repsikan etulattia on virallisesti valmis (muka):

Tarvii se johtoja suojaava peltilipare vielä sovittaa tuonne ja lätkiä alkuperäinen eristematon pala paikalleen.

M90:n keppitelineestä tuli tehtyä Evo2:

Nyt se istuu parisen senttiä alempana edelliseen verrattuna ja näyttää siistimmälle. Vielä pitäis saada keppiä matalemmaksi, mutta tarvii tehdä se jollain muulla tapaa. Tuo alkaa muuten jo kolista kardaaniin, jos telinettä vielä laskee. Hollannin isot-pojat osas kertoa, että tota 740 M47 kardaania pitäis lyhentää ~30mm ja E34 M5 hardya käytettäessä sen 5mm lisää. Pitäis jaksaa tuota omaa kardaania sovittaa, niin saa sen ajoissa sitten kiikutettua muutettavaksi jos tarve.

Samainen herrasmies kertoi myös, että 940:n kytkinlinja kävis tähän swappiin suht suoraan. Toi linja vaan maksaa Volvolla hunajaa ja mansikoita (~80e)...  :buck2:

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #97 : 07.02.2015, 20:57:52 »
Kytkinlinjan saanee tehtyä jarruputkiosista ja -letkusta, tai sitten hydrauliputkassa valmis niinkon mie tein isän autoon kun tartti saada letku.

240 M47 kardaani käy 240 M90 asennukseen, varsinkin jos käyttää tuota bemmin paksua hardyä, vähän tarttee vingutella reikiä tukilaakerin kannattimesta jne mutta itse kardaania ei tartte muokata. Hiljan tehtiin yhteen 740 muutos M47 -> M90, ei vaihdettu kardaania ja rokkaa täysin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #98 : 07.02.2015, 21:05:50 »
Pitäis vaan saada aikaan selvitettyä mikä kierre tossa systeemissä on. Molemmissa päissä M12x1?

240 M47 kardaanissa on väärä laippa. Aski kun on tolla kolmipultisella ja lankun kardaanit on nelipulttisella vissiin suurin osa?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #99 : 07.02.2015, 21:14:31 »
Niijuu, unohtu mainita että tosiaan tarttis hardylaippasen M47 kardaanin. Minoon 60e pyytäny tuosta omasta...

M90 saa rautalaippaa, mutta taisi olla niin että siihen ei käy minkään muun askin tahi perän laipat, joihinkin M4x askeihin käy peränkin laippa sopivan ikäisestä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #100 : 08.02.2015, 01:47:36 »
Kyllä 240+M47 kardaaneja on paljon liikkeellä kolmiolaipalla. Ainaki 87 jälkeisissä, kun tossa varaosa-autossa oli ja varmaan aikasemminkin. Mutta eikös se ole ~50mm lyhyt vai eikö se sitten haittaa, että liuku tulee niin paljon ulos? Yleensä kuitenkin tehoakin jonkun verran laitetaan läpi jos M90:iin ollaan siirtymässä.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #101 : 08.02.2015, 11:15:36 »
Onhan se lyhyempi, mutta pooriosa ei tule yhtään ulos kolostaan niin eipä tuo siihen kestoon vaikuta.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #102 : 23.02.2015, 12:35:18 »
Tämäkin olis nyt sitten lastutettu. Jos oikein jaksais urheilla, niin tällä viikolla vois saada savutkin.  *kahvia->

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84
« Vastaus #103 : 06.04.2015, 16:19:10 »
Tuli pari muuttujaa ja savut jäi saamatta. Tosiaan jos meinataan mennä kaks askelta eteenpäin, pitää ensin mennä yks taaksepäin kuulemma. Vanha tekniikka nousi siis keulilta pois eilen yöllä:


Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84
« Vastaus #104 : 11.04.2015, 17:38:54 »
On vissiin tullut oltua kilttinä, kun joulu tuli harvinaisen ajoissa tänä vuonna.







Hyvällä lykyllä ensviikolla saapuu vielä ZF. Pitänee kasata joku dummy kone keulille, niin pääsee mallaamaan imu- ja pakosarjoja. Mopot ja lapaset kiitelee kaukana horisontissa.


 

Autodiagnoosi  Carcom Oy