Autodiagnoosi  Carcom Oy

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1891 Vastauksia
  • 310518 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4267
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1860 : 04.07.2019, 07:38:23 »
Uudessa Porschen hybridi-Cayennessa oli kanssa ongelma tuossa karttadatassa, jossa Suomen kohdalta puuttuu korkeuskäyrät. Myyjän mukaan ei siksi optimoi ajoa Suomessa. Toisaalta Porschen sähkön käyttö loppuu jossain 80 km/h paikkeilla, mikä onkin järkevää. Volvo yrittää väkisin käyttää sähkö yli satasenkin nopeuksissa.
Väittävät että Panamera kulkee sähköllä 140km/h ::)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1861 : 05.07.2019, 04:19:15 »
Väittävät että Panamera kulkee sähköllä 140km/h ::)

Kyllähän tuon Cayennenkin saa pelkällä sähköllä kulkemaan halutessaan...

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8159
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1862 : 08.07.2019, 18:03:11 »
Volvon T8:n järkevyyttä verrattu lexukseen https://www.youtube.com/watch?v=nMj5UBQAls4 huumoriahan tuo on. ei toki moitittu T8 XC90:ä.
855 2.5 10V -96 man, V40 T4 -98 man, V70 2.4T -02 man ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa LendZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1863 : 09.07.2019, 15:25:47 »
T8 tilattu juhannuksen alla, toimitusaika arvioitu tammikuulle. Auton speksaus vielä hieman auki.

Onko Harman Kardonin kaiuttimista kokemusta? Onko 1200€ hintansa väärti, vai vakiokaiuttimien äänenlaatu koristeellisemmilla kaiuttimilla ja premium-brändillä?

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1864 : 09.07.2019, 20:29:55 »
Ota Bowers & Wilkins. Satasen autossa pieni satsaus, josta on paljon iloa.

Poissa MY18

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1865 : 17.07.2019, 14:45:59 »
Volvolta iso takaisinkutsu: www.is.fi
Onko tästä enempää tietoa? Bensa, diesel vai molemmat?

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3098
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1866 : 17.07.2019, 15:19:27 »
Vaatii ilmeisesti muovisen imusarjan ja egr:n että palovaara toteutuu.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa D5GT

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2385
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1867 : 26.07.2019, 18:51:07 »
Joko näitä olkaa olemaan yli 200tkm kilsoilla? Onko jotain ongelmia vai onko kestäviä pelejä.


V70 D5A -09

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8159
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1868 : 26.07.2019, 19:00:01 »
Ota Bowers & Wilkins. Satasen autossa pieni satsaus, josta on paljon iloa.
Kuuntelin noilla radiota ja tajusin että kaiuttimilla on väliä S* minäkin huomasin eron tavallisen ja parhaan välillä... en ole aikaisemmin moista tajunnut :-[...

Sit automyyjältä kuultua, onko tosi vai myytti, mutta uusissa T8 volvoissa kusto on modulaarinen eli jos akustoon tulee vikaa voidaan vain vikaantunut moduli vaihtaa koko kennoston sijasta... tiiä mitä se sit meinaa jos akustossa on vaikka 9/10 osaa 5 vuotinen ja 1/10 osa on ihan pränikkä... akustonhan kuitenkin pitäisi kuluttaa kaikkia akkuja tasaisesti.
855 2.5 10V -96 man, V40 T4 -98 man, V70 2.4T -02 man ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1150
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1869 : 26.07.2019, 19:14:02 »
Kuuntelin noilla radiota ja tajusin että kaiuttimilla on väliä S* minäkin huomasin eron tavallisen ja parhaan välillä... en ole aikaisemmin moista tajunnut :-[...

Sit automyyjältä kuultua, onko tosi vai myytti, mutta uusissa T8 volvoissa kusto on modulaarinen eli jos akustoon tulee vikaa voidaan vain vikaantunut moduli vaihtaa koko kennoston sijasta... tiiä mitä se sit meinaa jos akustossa on vaikka 9/10 osaa 5 vuotinen ja 1/10 osa on ihan pränikkä... akustonhan kuitenkin pitäisi kuluttaa kaikkia akkuja tasaisesti.
Joo kyllä se niin on, ettei tarvitse koko kennostoa vaihtaa.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1870 : 26.07.2019, 23:15:57 »
Kuuntelin noilla radiota ja tajusin että kaiuttimilla on väliä S* minäkin huomasin eron tavallisen ja parhaan välillä... en ole aikaisemmin moista tajunnut :-[...

Sit automyyjältä kuultua, onko tosi vai myytti, mutta uusissa T8 volvoissa kusto on modulaarinen eli jos akustoon tulee vikaa voidaan vain vikaantunut moduli vaihtaa koko kennoston sijasta... tiiä mitä se sit meinaa jos akustossa on vaikka 9/10 osaa 5 vuotinen ja 1/10 osa on ihan pränikkä... akustonhan kuitenkin pitäisi kuluttaa kaikkia akkuja tasaisesti.

Itsellä meni hiljattain akku rikki ja siitä vaihdettiin vain yksi viallinen moduuli. Eli kyllä, moduuleita voidaan vaihtaa, eikä koko kennosto mene uusiksi.


Poissa Paka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • XC90 D5 -16
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1871 : 27.07.2019, 16:26:33 »
Joko näitä olkaa olemaan yli 200tkm kilsoilla? Onko jotain ongelmia vai onko kestäviä pelejä.

Omalla (6/2015) oli ajettu 230 tkm kun meni vaihtoon. Suurimmat ”tekniset” ongelmat talvisin takaovien lukkojen toimimattomuus ja softan kanssa oli ajoittain ongelmia. Niistäkin selvittiin loistavan omamekaanikon ansioista. Muutoin pääosin ongelmaton auto, ainakin minulla.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2019, 16:32:46 kirjoittanut Paka »

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1872 : 27.07.2019, 19:49:48 »
Omalla (6/2015) oli ajettu 230 tkm kun meni vaihtoon. Suurimmat ”tekniset” ongelmat talvisin takaovien lukkojen toimimattomuus ja softan kanssa oli ajoittain ongelmia. Niistäkin selvittiin loistavan omamekaanikon ansioista. Muutoin pääosin ongelmaton auto, ainakin minulla.

Ensimmäisessä vm 2016 autossa oli melkoisesti softaongelmia ja auto oli pajalla monta kertaa. Lisäksi kerran hajosi joku akuston ohjainlaitteisto, jonka tulo Suomeen kesti muutaman viikon.

Nyt vm 2018 autossa ongelmia ei ole montaa ollut. Vain ilmajousitus hajosi kerran pakkasilla ja tuo akun moduuli hajosi nyt viimeksi.

Hieman kuitenkin sellainen pelko oli, etten uskalla (tätäkään) Volvoa yli 2 vuotta pitää. Aiemmissakin ollut monenlaista ongelmaa takuuaikana. Takuuaikana viat eivät niin haittaa, koska Volvon sijaisautopalvelu toimii ongelmitta. Nyt päädyin sitten tilaamaan X5 45e:n. Voi olla, että BMW ei ole sen luotettavampi, mutta tuleepahan kokeiltua.

Poissa Paka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • XC90 D5 -16
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1873 : 27.07.2019, 20:26:31 »
Ensimmäisessä vm 2016 autossa oli melkoisesti softaongelmia ja auto oli pajalla monta kertaa. Lisäksi kerran hajosi joku akuston ohjainlaitteisto, jonka tulo Suomeen kesti muutaman viikon.

Nyt vm 2018 autossa ongelmia ei ole montaa ollut. Vain ilmajousitus hajosi kerran pakkasilla ja tuo akun moduuli hajosi nyt viimeksi.

Hieman kuitenkin sellainen pelko oli, etten uskalla (tätäkään) Volvoa yli 2 vuotta pitää. Aiemmissakin ollut monenlaista ongelmaa takuuaikana. Takuuaikana viat eivät niin haittaa, koska Volvon sijaisautopalvelu toimii ongelmitta. Nyt päädyin sitten tilaamaan X5 45e:n. Voi olla, että BMW ei ole sen luotettavampi, mutta tuleepahan kokeiltua.

Kävin itsekin koeajamassa uuden X5:n mutta itse päädyin Q7:aan (e-tron) kun olin jo edellisen mallipolven äksällä pari vuotta ajellut. Varmasti upea auto, kun vain ”malttaa” varustella riittävästi ;-)

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1874 : 27.07.2019, 21:03:03 »
Kävin itsekin koeajamassa uuden X5:n mutta itse päädyin Q7:aan (e-tron) kun olin jo edellisen mallipolven äksällä pari vuotta ajellut. Varmasti upea auto, kun vain ”malttaa” varustella riittävästi ;-)

Yllättävän pieneksi hintaero jää. Lähtöhinta X5:lla on 86t. Jonkun verran varusteita 45e:ssä on jo vakiona mm. navi ja ilmajousitus. Lopulta ei tullut kuin muutaman tonnin kalliimmaksi kuin T8, vaikka varusteita tuli kasattua varsin hyvin. Käytännössä kaikki samat kuin hyvin varustellussa Volvossa. Hifipuolella tuli kyllä downgreidattua, koska en raaskinut yli 5000€ maksaa Bemun B&W:stä vaan tyydyin Harman Kardoniin. Plussapuolelle tuli mm Night Vision, jolla on sitten hauska bongailla peuroja. 

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy