Race.fi  TamCar

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1884 Vastauksia
  • 299808 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gubbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 223
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #165 : 03.12.2014, 20:26:26 »

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4242
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #166 : 04.12.2014, 11:05:41 »
Pieni ojaanajo testivideo XC90:ä
http://www.dn.se/motor/har-krocktestar-volvo-nya-lyxbilen/
Omasta mielestä noihin Airbägeihin pitäisi saada äly enemmän kehiin.
Jos tuon hypyn jälkeen olisi törmätty kiinteään esteeseen, niin ei noista tyhjentyneistä pusseista paljoa ole apua.
Eli tuommoisessa tilanteessa ei bägit omasta mielestä pitäisi vielä tulla pihalle ::)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Bawuka

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #167 : 04.12.2014, 22:44:46 »
Omasta mielestä noihin Airbägeihin pitäisi saada äly enemmän kehiin.
Jos tuon hypyn jälkeen olisi törmätty kiinteään esteeseen, niin ei noista tyhjentyneistä pusseista paljoa ole apua.
Eli tuommoisessa tilanteessa ei bägit omasta mielestä pitäisi vielä tulla pihalle ::)

OHI...Aloin kommentoimaan hippasen väärää videota :)
« Viimeksi muokattu: 04.12.2014, 22:48:48 kirjoittanut Bawuka »
-18 MB A200 A Progressive & -16 Renault Clio GTLine 
Ex -17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S, -05 Toyota Avensis 2.0 Wagon Technical, -05 Toyota Corolla 1.8 T-Sport jne..........

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #168 : 07.12.2014, 14:24:00 »
Omasta mielestä noihin Airbägeihin pitäisi saada äly enemmän kehiin.
Jos tuon hypyn jälkeen olisi törmätty kiinteään esteeseen, niin ei noista tyhjentyneistä pusseista paljoa ole apua.
Eli tuommoisessa tilanteessa ei bägit omasta mielestä pitäisi vielä tulla pihalle ::)

Parempi painojakaumakin auttaisi, ei tulisi niin kovaa keula edellä maihin ;)

Kai ne bägit laukeaa kun hidastuvuus on riittävän suurta? Vaikea keksiä miten ongelman ratkaisisi, ellei sitten tuplasti täyttyvillä pusseilla.

Hienosti takavalot vilkkuivat onnettomuuden jälkeen.

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8549
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #169 : 07.12.2014, 14:39:52 »
Hienosti takavalot vilkkuivat onnettomuuden jälkeen.
tuohon kiinnitin minäkin huomiota. ei pitäs jäähä epäselväksi onko hätä ojan pohjalla ohi ajaville...
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1135
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #170 : 07.12.2014, 16:21:17 »
Parempi painojakaumakin auttaisi, ei tulisi niin kovaa keula edellä maihin ;)

Taasko on syöty koukku kohoa myöten tiettyjen merkkien ylivertaisena mainostetusta painonjakaumasta. No, saahan sitä mainostaa.

Tosiasia kuitenkin on että ilmalennon alastuloon vaikuttaa aika moni muu asia enemmän, ehkä parhaana esimerkkinä B-ryhmän Peugeot 205 joka oli keskimoottorisena takapainoinen mutta meinasi mm. ottaa Ari Vatasen hengiltä huonojen hyppyominaisuuksiensa takia - raskaan perän inertia heitti sen keulaa ylemmäs ja auto tuli järjestään etupyörilleen alas. Vastaavasti taas huomattavan etupainoinen Audi quattro S1 oli taipuvainen nostamaan nokkaa hypyissä.

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4030
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #171 : 07.12.2014, 16:28:10 »
Juu eikä tuommonen "ojanmuhkurahyppy" ole mitenkään verrattavissa mihinkään hyppyyn.

Jos etupää on jo ilmassa kun perä osuu ja hyppää, niin hyvin usein se perä lähtee tekemään volttia.
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10314
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 923
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #173 : 11.12.2014, 08:34:50 »
Viikoittain tulee katsottua youtubesta onko tullut uusia videoita XC90:stä ja nyt tuollaisen pätkän bongasin: http://youtu.be/IdnsdBRuypE
Toyota Yaris T-Sport 2005 Flexfuel
Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Volvo V50 1.6D Drive 2011, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #174 : 12.12.2014, 15:28:23 »
Selvisi mikä se yksi nappi on: http://youtu.be/XK-ei_NCMHA

Hanskalokeron avaus :)

Videon perusteella: mittaristo, laatuvaikutelma, kojelauta, tykkään... Sen sijaan touchscreen ei edelleenkään minua vakuuta. Play/pause ei screenellä? Volume ei screenellä? Lämpötilan säätämiseksi kolme kertaa pitää hallitusti koskea ruutua. Itse vielä voimistaisin eri toimintojen statusta. Nyt tuossa oli vihreä pystypalkki jos vaikkapa lane keeping assistant on päällä. Ja tyhjä pystypalkki jos pois päältä. Parempi UIX jos koko nappi olisi vihreä / harmaa eikä vain se pieni pystypalkki?

Olisiko liikaa maksanut pyöreät lämpötilanupit ruudun alareunaan molemmille puolille?

Kuvaaja ihmettelee ratissa olevaa isoa "gäppiä", ihmettelen minäkin.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2014, 15:33:21 kirjoittanut Rodion »

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10314
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #175 : 12.12.2014, 16:30:04 »
Tuo ratin gappi löytyy omasta 2006 vuoden mallistakin ;). Se on ihan design juttu :). Edelleen kuinka usein auton lämpötilaa säädetään? Päivittäin? Itse olen viimeks kesällä koskenu säätimiin. Pari kertaa käyttänyt huurteenpoistoa, en muuta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4030
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #176 : 12.12.2014, 18:15:16 »
Meinasin tähän viisastella, että itte säädän talvella lämpöä esim. kauppareissulla vähintään kahdesti....


...mutta minullapa ei olekkaan "automaattista lämpötilansäätöä". :D
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 923
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #177 : 12.12.2014, 18:55:01 »
Selvisi mikä se yksi nappi on: http://youtu.be/XK-ei_NCMHA

Hanskalokeron avaus :)
Tuohan on ilmennyt videoista jo ajat sitten ;)

Nyt Audi julkaisi Q7:n ja kommenteista päätellen muidenkin mielestä XC90:n on paremman näköinen: http://www.worldcarfans.com/114121285819/second-generation-audi-q7-goes-official-with-325-kg-weight



Toyota Yaris T-Sport 2005 Flexfuel
Ex: Volvo V70 T6 AWD 2009, Volvo V50 1.6D Drive 2011, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #178 : 12.12.2014, 18:57:44 »
Tuo ratin gappi löytyy omasta 2006 vuoden mallistakin ;). Se on ihan design juttu :). Edelleen kuinka usein auton lämpötilaa säädetään? Päivittäin? Itse olen viimeks kesällä koskenu säätimiin. Pari kertaa käyttänyt huurteenpoistoa, en muuta.

Toiset kai säätelee useammin? Itse säätelen viikottain, kun välillä ajan talvitakki päällä, välillä talvitakki on takapenkillä. Kengät on joskus paksut talvikengät ja joskus pelkät kiiltonahkaluikkarit. Esimerkiksi mökiltä tullessa marraskuussa, kun oli +0 asteessa ajanut veneellä satamaan, oli ihan hyvä laittaa lämpöö vähän enemmän koppiin alkumatkaksi, että luutkin lämpesi :)

Kesällä on joskus sortsit vain jalassa ja silloinkin pitää lämpöä nostaa, jos on tullut iltasella veneilemästä ja ajelee kotiin.

Jos asettaa lämpötilan +22 ja ajelee talvellakin "parka päällä" talvikengissä Oulusta Helsinkiin samassa lukemassa, on kyllä aika sissi :) Mutta onhan niitä sissejäkin.


Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1227
  • Käytännöllisyys ennen muotoilua.
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #179 : 12.12.2014, 19:30:07 »
Tuo ratin gappi löytyy omasta 2006 vuoden mallistakin ;). Se on ihan design juttu :). Edelleen kuinka usein auton lämpötilaa säädetään? Päivittäin? Itse olen viimeks kesällä koskenu säätimiin. Pari kertaa käyttänyt huurteenpoistoa, en muuta.

Minäkin olen miettinyt kosketusnäytön nimenomaan käytännöllisyyttä ajaessa. Kyllähän lämpötilaa tulee säädettyä ja perinteiset fyysiset napit ovat helpompi keino.

a car you can believe in

 

Proturbo  Autodiagnoosi