Tajuaako / oppiiko LH24 todellakin kasvatetun paineen closed loopissa (tän uskon ja ymmärrän) ja tämän lisäksi kykenee siirtämään tämän opitun myös open loop karttoihin
En kyllä tätä heti niele 
LTFT (long term fuel trim) hoitaa tuon nostetun paineen aiheuttaman virtausmuutoksen ja korjaa polttoaineensyötön perusarvon paikalleen. Koska LTFT-korjaus on ns. globaali korjaus-arvo, joka vaikuttaa ihan kaikkeen startista alkaen.
LH ajaa lambdaa closed-loop tilassa täsmälleen siihen arvoon mihin se on määrätty (32768) vaikka pääkorjauskartassa olisi arvo 255. Lambda-arvon keskipistettä ei paljoa pysty muuttamaan koska vakio kapeakaista ei salli kovin suurta muutosta siinä. En ole vain perehtynyt (vielä) kuinka paljon sitä pystyy ruuvaamaan sivuun, ennenkuin ongelmat alkavat.
Uusimmissa 9xx-bineissä sopeutumista laihalle on rajoitettu aika paljon vanhempiin verrattuna.
Open-loop tilassa mennään sitten kartan arvoilla korjauksin maustettuna ja sekin riippuu täsmälleen siitä, miten on säätänyt kiihdytysrikastuskarttoja (4kpl).
Ja jos lambda-anturi vaikka rikkoutuu tms. on poissa pelistä mennään viimeisillä sopeutumilla ja kartalla.
Täyteen opel-loop tilaan pääsee ainoastaan tallaamalla kaasua lattiaan reilusti, muutoin ajellaan semisti closed loop tilassa.
Eli vasta yli 30% kaasun avautuman muutoksilla päästään täyteen open-loop tilaan. LH kyttää nimenomaisesti muutosta, eikä ns. absoluuttiarvoa. Toki absoluuttinen arvokin open-loop tilalle löytyy sekä RPM-tiedolle ja sitten kuormalle rpm/funktiona.
Sieltä löytyy ihan tälläinen karttakin säätämistä varten.

Mutta näiden käpistelylle ei ole mitään välttämätöntä tarvetta, ellei itseä satu huvittamaan säätäminen niin paljon, kuin esim. minua.
Ja jos hifistellä haluaa, sitä säädettävää onkin sitten niin paljon, että siitä saa tekemistä vuodeksi tai pariksi.
Olen tyytynyt itse vain hitusen yli tuhannen tavun säätämiseen, kun perusjutussa selviää vajaalla 600:n tavun muutoksilla (IMMu ja pääpolttoainekorjaus vievät 512 tavua).
Peruskoodi on täysin sama automaateissa ja manuaaleissa. LH:n pinnin 29 maadoittaminen kertoo LH:lle sen olevan automaatti, jolloin esimerkiksi tyhjäkäynti ryhtyy toimimaan aivan eritavalla kuin manuaalissa.
Vaparin ja turbon erot ovatkin sitten ainakin kartoissa melkoisesti erilaisia.