Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B234F turbo C kadettiin

  • 181 Vastauksia
  • 73699 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #75 : 06.11.2014, 18:09:49 »
Jakohihnan asentaminen voi olla haasteellinen  ::)
Mikäs siinä haasteellista? onko jotain jääny iteltä huomaamatta? ainaki remmi oli jo päällä mutta otin vielä pois kun hitsaillu yms. :D
Ja alapyörä on vielä hieman sorvattavana triggeriä varten, sitte kasaan jakopään.. 
Flektin kans tulee ehkä vähä ahtautta mutta toivottavasti löytyy tosi ohut että sopii vesipumpun ja syylärin välii, nyt sopii justii cooleri vielä syylärin etee ilman että tarttee leikkoa hiekkapelliä..
Bensaletkun hain justii, ei uskois että menee 5m per linja mutta uskottava se on.. :D

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6705
  • 1% Hybridi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #76 : 06.11.2014, 18:13:35 »
No katselin, jotta olis vähän tilaa, mutta mulla onkin peukalot keskellä kämmeniä  ::)
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #77 : 06.11.2014, 18:19:34 »
Joo, siinä on tosi hyvin tilaa kun syylärin nostaa pois :)

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #78 : 07.11.2014, 14:42:07 »
Joo pyöräytin tuossa bensalinjasta ilmat pois. Kyllä bensa lenti kun laitto virrat päälle, tarvike suuttimien (kiinalaisten?) O-renkaat "vähä" kusi välistä, onneks ne korjaantu kun laitto volvon suuttimista uudet 24 vuotta vanhat tilalle ja puukolla otti ne ylimääräset muovitörstöt pois suutinrungoista..
Pumppu peräloosterissa ja kapiinissa ihan älytön meteli jo pelkästä bensapumpusta, innolla odotan sitä kun aina saa ajellessa olla peltorit päässä.... ...

Nyt olis triggeri paikallaan, jakohihna päällä ja bensalinjat valmiit. enää ruiskulle johto läppäriin niin saa perusasetukset laitettua niin vois alkaa starttailla :)

Pientä kosketusta vauhtipyörällä, pyörittää konetta niin kihisee kytkinkopassa, enpä huomannut sillon pyörittää kun laitoin laatikon paikalle.
Ei se kyllä paljon ota muttta mikähän siellä mahtaa ottaa?

Kerrat laitoin mazdaan laatikon, oli ite tehty kytkin asetelma niin ottiki toisessa laatikossa koppaa aika raskaasti, hirveä kopsutus kun löin käyntii mutta enpä sammuttanu ees kun tajusin heti mitä tapahtu, siinä se vähä aikaa kalakatteli muutta loppu se sitte, oli se muutaman millin syöny kopasta yhdetä tukirivasta kun seuraavaa laatikkoa vaihdoin. enkä sittekkää tajunnu ottaa siitä pois, uudestaa sama homma, mutta kylläpä se tilan taas teki :D

Muistuttaa vähä sitä kun joku kysy että tippuuko jossain moottoripyörässä joku mutteri imukanavaan, ei ollu uskonu niin oli koittanu toisella eikä ollu vieläkää varma, joku sitte sano että tippuu se ja sulla on siellä vissii kaks jo, tää vaan vastas että oikeastaa siellä on sitte kolme jo :D

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #79 : 10.11.2014, 15:34:00 »
Ohhoh!
Meinas tulla paskat housuun kun värkkäilin tuossa sähköjä ja napsin kaikki liittimet paikalle, kokeilin että starttaako niin hörähti käyntii. olin niin ajatuksissani että kyllä hetki meni että tajusin mitä tapahtu :D
Ilmeisesti protopartsin ms paketissa on laitettu joitain asetuksia vamiiks koska en oo vielä laittanu mitää ohjelmaa megaan mutta kävi n. 800rpm tyhjäkäyntiä, hieman raskaasti että varmaan sytty nollassa. :D
https://www.facebook.com/video.php?v=840532509302709&l=7529023996781720548
« Viimeksi muokattu: 10.11.2014, 15:41:20 kirjoittanut jesse47 »

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #80 : 10.11.2014, 15:52:34 »
Ohhoh!
Meinas tulla paskat housuun kun värkkäilin tuossa sähköjä ja napsin kaikki liittimet paikalle, kokeilin että starttaako niin hörähti käyntii. olin niin ajatuksissani että kyllä hetki meni että tajusin mitä tapahtu :D
Ilmeisesti protopartsin ms paketissa on laitettu joitain asetuksia vamiiks koska en oo vielä laittanu mitää ohjelmaa megaan mutta kävi n. 800rpm tyhjäkäyntiä, hieman raskaasti että varmaan sytty nollassa. :D
https://www.facebook.com/video.php?v=840532509302709&l=7529023996781720548

Onnittelut ensisavuista  O0
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #81 : 13.11.2014, 12:50:14 »
Nyt on päästy vähä säätämäänki, käy ihan kohtalaista tyhjäkäyntiä nyt jne.. tänään olis tarkotus saada ahtoputket ja kaasuvaijeri niin pääsis vähä ajamaan ja säätämään oikeasti karttoja kohdalle.
Toissapäivänä tein kytkinvaijerin, vaihekepin ja kardaanin.
Jos jollain olis vähän vinkiks heittää volvon 16v sytty/ve karttoja tai edes yleisesti vinokoneiden niin vois vähä vertailla tuohon omaan versioon että ollaanko lähelläkään..

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #82 : 20.11.2014, 19:46:48 »
Ollut nyt hiljaiseloa megan kärähdettyä. vähä kerkes onneks ajellakkin jo myöhäsillä sytyillä ja paksulla kartalla. mutta voin sanoa että voimaa on tulossa vähintään riittävästi :D
Cooleri ja ahtoputket tuli värkättyä tuolloin, nyt on pakoputki tehty, 3.5" alle ja siitä loppuun 3" yhdellä 50cm vaimentimella.
bilteman 12" sähköflektin laitoin, sille pitäis vielä term.kytkin hommata.

Nyt oon suunnitellut katsastus homia ja pitäis alkaa sovitella volvon jarruja etupäähän josko ne sais naitettua ooppelin kans. levyhän menee pikkuhommalla mutta satulasta en tiiä vielä, tai sitte hommaan jostain ooppelista eteen jarrut..
Onko 200 ja 700 sarjan volvoissa samt takajarrut, tai sopiiko ristiin satulat ja levyt?
Mistä tiedän mikä perä on, missä lukee.. tietäisin vaan hakiessa akselia käykö tuosta 740 raadosta sisukset varaosiks..?

Huomenna näkee tuleeko mega kuntoon kun saan osia, josko sais taas vähä suditella niin sais innostusta värkkäämiseen :D

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #83 : 21.11.2014, 17:45:38 »
Veikkaan että volvon etunapojen/levyjen sovittelussa on melkonen homma (toki varmaan sovitettavissa),minä laittasin 2.0-2.2l ruisku E Rekordin jäähytetyt levyt (on pulttaa kiinni) ja sovittasin 240:pin satulat sinne kiinnitysjaossa muistaakseni 6mm. heitto jotta vähän joutuu viilaileen,tai sit helpoin jos löytäs ne tommosen Rekordin satulatkin ku nekin ois pulttaa kiinni kadettiin,halkaisijahan noissa opelin levyissä ei oo ku 247mm. mutta luulis ainakin noilla volvon satuloilla olevan riittävän tehokkaat ainakin jos ei hirveesti rata-ajoa harrasta.Näin mää laiskana miehenä itellen tekisin.
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #84 : 21.11.2014, 20:32:45 »
Jos Kadetti-mies innostuu tuollaiset Reksan jarrut laittamaan, niin mulla on sellaiset ylimääräisenä ;)
Olisko kalliit?
Eihän volvon levyn sovitus tuohon kadetin napaan oo ku pikku juttu, mutta satulasta en oo vielä varma.. pitää huomenna mittailla saako mitenkään 740 satuloita, jos ei niin pitää suunnitella lisää.. Samahan se on kerralla laittaa noi isot volvon levyt..

Mikä onki nyt pakko tehä, tänää testi ajoa ja etujarru jäi päälle ja lämpes sen verran kevyesti että tuli nesteet pihalle ja laakerista rasvat :D

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #85 : 21.11.2014, 21:13:20 »
Voiko muuten olla totta että tällänen vinokone tykkää tyhjäkäynnillä 1000rpm +20 asteen ennakosta? 21 ennakolla tyhjäkäynti pirteimmillään, kannattaako antaa olla siinä sitten?
ja kuinkas muuten toi tyhjäkäynti, kannattaako hieroa mahdollisimman pienellä ilmalla vai vähä laihemmalla seoksella ja isommalla ilmalla?
Tietenki ennakko vaikuttaa myös mutta.. on siis eka ruiskuasennus niin typeriä kyselen mielenkiinnosta, pitäis kai olla tyytyväinen kun mosa yleensä käy nätisti.
Tieto lisää tuskaa, kaasari vehkeellä on ihan sama, kunhan käy mutta kun on niin montaa säädettävää niin alkaa het miettiä turhia :D

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #86 : 21.11.2014, 21:20:05 »
Voiko muuten olla totta että tällänen vinokone tykkää tyhjäkäynnillä 1000rpm +20 asteen ennakosta? 21 ennakolla tyhjäkäynti pirteimmillään, kannattaako antaa olla siinä sitten?
ja kuinkas muuten toi tyhjäkäynti, kannattaako hieroa mahdollisimman pienellä ilmalla vai vähä laihemmalla seoksella ja isommalla ilmalla?
Tietenki ennakko vaikuttaa myös mutta.. on siis eka ruiskuasennus niin typeriä kyselen mielenkiinnosta, pitäis kai olla tyytyväinen kun mosa yleensä käy nätisti.
Tieto lisää tuskaa, kaasari vehkeellä on ihan sama, kunhan käy mutta kun on niin montaa säädettävää niin alkaa het miettiä turhia :D

Mulla on tyhjäkäyntiennakko myös siellä 20 tuntumassa. Vakiossa taitaa olla 12, mutta itsekin totesin että paremmin käy reippaammalla ennakolla.
Tyhjäkäynnillä afr luokkaa 13.5 niin käy tasaisemmin, ja ihan hyvä päästölappukin tuli.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #87 : 22.11.2014, 16:19:23 »
No nii, nyt tulee etujarruiks 240 volvon 4 mäntäset ja n.265mm jäähd. levyt..
Toinen kysymys kun kaverilla olis 200 sarjan perä irrallaan mutta jarrut puuttuu, että käykö 740 takajarru hilppeet suoraa tuohon akseliin? osa jarruosista oli samalla koodilla, ainakin jarrulevy ja käsjarrukengät.. mutta satuloiden sopivuus ei selvinnyt..
Onko suurta merkitystä kestävyydessä mikä perä se on ja mistä sen nyt tunnistaa kumpi on kumpi? onko jotain oleellisia eroja noissa esim. perävälitysten saatavuudessa. toisaalta teho/painosuhde tulee sellanen ettei suuremmin ole varmaan merkitystä enää perävälityksellä.
Saako jostain noihin sitten lukkoa?

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #88 : 22.11.2014, 17:39:38 »
No nii, nyt tulee etujarruiks 240 volvon 4 mäntäset ja n.265mm jäähd. levyt..
Toinen kysymys kun kaverilla olis 200 sarjan perä irrallaan mutta jarrut puuttuu, että käykö 740 takajarru hilppeet suoraa tuohon akseliin? osa jarruosista oli samalla koodilla, ainakin jarrulevy ja käsjarrukengät.. mutta satuloiden sopivuus ei selvinnyt..
Onko suurta merkitystä kestävyydessä mikä perä se on ja mistä sen nyt tunnistaa kumpi on kumpi? onko jotain oleellisia eroja noissa esim. perävälitysten saatavuudessa. toisaalta teho/painosuhde tulee sellanen ettei suuremmin ole varmaan merkitystä enää perävälityksellä.
Saako jostain noihin sitten lukkoa?
Eli ilmeisesti muutat napoihin jaon 5x108mm. onnistuuko helpolla noihin napoihin?ja ilmeisesti laitat levyn navan päälle etkä taakse niinkuin niissä alunperin on?se hyväpuolihan tuossa on kun noin tekee ni ei tartte sekavanteita käyttää.Levyt ja käsijarrukengät on samat juu 200/700 sarjassa,satuloiden sopivuudesta en osaa sanoa kun ei o tullu verrattua.Perän kestossa ei käytännössä oo eroa onko 1030 vai 1031 lautaspyörä ja pinioni ja pinionin taaempi laakeri 1031:sessä isommat,tasauspyörästö poskilaakereineen ja vetarit samat molemmissa,välitys noista ei kyllä ekana porsi vaikka oiskin se pienempi,välitysten saanti laajempi tohon ns.isoon(1031) perään toki on,1030:seen ei mitään älyttömän harvoja eikä myöskää älyttömän tiuhoja välityksiä saa, välityksiä ja lukkojahan noihin löytyy vaikka minkälaisia esim. kaikista kilpa tarvike putkista.Yleensä mutta ei kuitenkaan aina sen ison perän tunnistaa siitä onko siinä Banjon päällä lautaspyörän kohdalla kohouma kun taas pienessä se on tasanen mutta varminta on käyttää koppa auki ja katsoa, pienen lautaspyörä noin 180mm. ja ison noin 200mm.muistaakseni ;)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #89 : 22.11.2014, 18:21:50 »
Jos Kadetti-mies innostuu tuollaiset Reksan jarrut laittamaan, niin mulla on sellaiset ylimääräisenä ;)
Jos ei Kadetti-mies noista innostunu niin mua saattas kiinnostaa, jos siis uudet levyt ja ehyet satulat eikä älyttömän kalliit.?Laitapa privalla hintapyyntiä tulemaan.
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

 

Samppasport  Futurez