Eli virtamittaria on täysvedolla katsottava kun tuota mittaa?
Kulutus on näköjään tosi vaihtelevaa, välillä 20e ajaa 60km ja valo syttyy. Nytten ajanut 30e tankattua elikkä 21L (jkl hyvät hinnat
) vähän yli 120km eikä valo pala vaikka monoa on annettu eilen ja tänään niin perkeleesti.
Kuten sekokupu jo sanoikin, volttimittarilla se näkyy.
Ja siihen nakutukseen ei tarvita täysvetoa, sillä minulla ne nakutuksen vaikeimmat kipupisteet ovat olleet siellä 2400rpm ja 0,5 baarin ahdoilla. Toinen paikka on ollut sillä 3900rpm nurkissa n. 0,5 baarin ahdoilla.
Kaikki riippuu niin kaikesta.
Minulla menee wiinaa sellaiset 17L kaupungissa jos tykkää ripeämmästä ajotyylistä. Toisaalta alle 13L ei meinaa mennä kirveelläkään. Maantiellä ripeässä ajossa mennään alle 15L mutta parikin naksausta (nakutusrikastusta) nostaa kulutuksen välittömästi sinne +17L.
Nakutusrikastus kun käytännössä avaa suuttimet täysin levälleen, jolloin muutamienkin sekuntien nakutusrikastus on kulutuksessa lisänä, luokassa mahtava. Meikäläisellä wiinaa työnnetään nakurikastuksessa koneeseen 2,6L/minuutti tahdilla!

Mutta joo, kunnollisen kulutuksenmittaukseen teet vain täysillä tankeilla.
Ja kannattaa kokeilla myös ahtojen palauttamista vakioon. Jos kulutus romahtaa, epäilen nakutusta nostetuilla ahdoilla, jolloin lastua pitäisi käpälöidä.
Ja perus-asiat tietysti kuntoon. eli imuvuodot yms. tarkistaen.