Kylläpäs taas kannatti säästää ostamalla käytetyt renkaat. Etuset ostin vaan sovitustarkotuksessa, ne oli silestonet. Takaset oli vielä käyttökelpoiset, mutta irrottaessa ottivat hiukan osumaa ja jäivät vuotamaan ulkoreunastaan

Noh, tilasin nyt eteen ja taakse Kumhon KU39 pyörylät, koot pysyy samana 195/40 ja 225/35.

Siinä huono räpsy etusesta.
Tuossa eilen lauantaina tuli sitten nostettua auto pukkien päälle ja aloin sovittelemaan vanteita ja mittailemaan ja suunnittelemaan. Ihmeen vähällä noi tuonne kyllä uppoo, hyvät kaupat tuli tehtyä.


25mm paksu adapteri ja juuri ja juuri sisäkehä irti jousesta. Tuohon kun vielä kikkailee lisää camberia miinukselle että näyttää sopusuhtaiselta takapään kanssa, niin tulee ainakin omaan silmään bueno.
Pyöräkotelosta täytyy rälläköidä se ulommainen kantti/pokkaus pois ja lokarista varmaan mankelilla käännän pokkauksen.
Päästään samalle korkeudelle mitä viimekkin kesänä.

Takapää saatiin iskarin pituutta jatkamalla stoppaamaan juuri ennen kehää. Vielä täytyy teettää säätölautanen jouselle alapäähän ja yläpäähän jousilautanen myös. Jousiksi tulee joko 120mm pitkät ja 20kg jäykät tai 180mm pitkät ja 20kg jäykät, näitä täytyy vielä hiukan pohtia ja arvuutella että saa sitten myös katsastukseen säädettyä tarpeeks ylös.
Ajatuksena oli takaa rälläköidä pokkaus poikittain auki parin sentin välein ja sitten kääntää mankelilla vasten kaarta, näin siitä pitäs tulla tarpeeksi ohut mutta kuitenkin pysyä jämäkkänä vrt. jos ajaa vaan pitkittäin koko kantin pois.


Sinne se jäi roikkumaan, yritetään viimestään parin viikon kuluttua päästä sovittelemaan oikeiden renkaiden kanssa ja ruettava silppuamaan kaaria hieman.
Pahoittelut perunalla otetuista kuvista, pitäs koittaa muistaa raahata kameraa mukana tallilla...
Risuja ja ruusuja otetaan vastaan!