Hejssan,
Jotain koitettu taas puuhastella ihmettelyn lisäksi.
Takakaaret tosiaan tartti "vähän" pakkelia ja huolenpitoa, onneks kaveri justiin valmistu korinkorjaajaks/automaalariks

Pääsi heti hommiin.
Ensiks epäkeskolla kaaret paljaalle pellille, alta paljastui entisiä kittailuja muttei onneksi mitään ylläreitä. Sitten vaan ronskilla kädellä kittiä ja kaveri hakemaan muotoja edes suunnilleen sinnepäin.

Siitä ne alkoi illanmittaan etenemään hyvällä vauhdilla, ja oikeastaan yhteen iltaan saatiin kittailut kittailtua valmiiksi.

Sitten tän koriseppä/maalarikaverin piti poistua kotio toiselle paikkakunnalle ja itse lähdin viikoksi töihommiin, ja eräs innokas tallikaveri halus maalailla hinkkavärit sillävälin kylkiin ja ehdottomasti vaati että täytyy maalata teippirajalla

Noh, se teetti sitten hiontavaiheessa hiukan enemmän töitä sitten


Jonkun verran(=aivan prkleesti) hiomista ja hampaiden kiristelyä niin rupes raja häipymään.

Sitten ajatuksena oli vetää vaan sprayllä ja 2k-spraylakka päälle ja olla tyytyväinen, mutta meikäläisen taidot oli ottanu ja ruostunu ja sehän oli yhtä niagaran putousta noi kyljet maalauksen jäljiltä

Noh, ei muutako kilautus kaverille, että tuutko tekemään jos hommaan ruiskumaalit ja lakan. Onneks suostui ja nyt viikonloppuna sitten nykästiin väriä ja lakat pintaan.
Nelisen tuntia siinä eilen hierottiin valumia pois ja vähän paikkamaalailtiin pohjaväriä, kun lipsahti parista kohtaa puhki asti.
Maalaustilahan oli kaikkea muuta kuin optimaalinen, 9 hengen kimppatalli jossa pölyä ihan perkeleesti, toistakymmentä henkee paikalla pyörimässä koska lauantai-ilta ja lämpötilakin pyörii siinä +19 kieppeillä hyvänä päivänä

Roskiahan siihen tuli aika paljon ja aplariakin, mutta lakkaa ruiskutettiin reilummalti jotta on varaa vesihioa ja myllyttää tasaiseksi.


Huonot kuvat joista virheitä ei näy, katellaan mylläyksen jälkeen tarkempia kuvia jos noista saa kelvolliset hierottua. Suurena vaaranahan tuossa on että roska lähtee pyörimään paperin mukaan ja tekee tuhojaan. Onneksi tuolla maalauksella on "takuu", mutta seuraavalla kerralla kuulemma maalataan jossain muussa tilassa

Siinä samassa sitten innostuin, kun jäi nuo kilikolimaalit ja lakat ylimääräiseksi, silottelemaan noi ajovalojen alalistojen pesurinreijät. Ihan vaan suitsaitsukkelaan millistä peltiä käikäle takapuolelle liimalla kiinni ja kitillä tasaseks päältä. Harmaata pohjamaalia ja sitten vaan pintaväriä ja lakkaa. Lopputulos käytettyyn aikaan ja mielenkiintoon nähden hyvä.


Sielläpä saavat nytten takaposket ja listat kuivaa viikonloppuun saakka, josko sitä sitten uskaltaisi jo mennä ruuvailemaan takavaloja paikalleen ja taistelemaan iskareiden ja korkeudensäädön kanssa ja kasaamaan keulan loppuun.

Tänään tuli myös etupäähän tehtyä tuo "cambermodi", eli siirrettyä etummaista iskarilautasen yläpulttia sisemmäs. Reikä siirtyi noin 24mm. Ainakin täydessä ulosjoustossa näkyy selvä muutos aikaisempaan

Tähänkin toivottavasti päästään perehtymään lisää kun saa auton pyörilleen.

Ainiin, ja uusimmassa (03/2017) Tuning.fissä on pienimuotoinen juttu tästä autosta. Erkkilän Tuukka tuli hottentotissa nykimään hihasta ja sitten loppujen lopuksi Backwoodsissa kuvailtiin homma purkkiin.