Futurez  Kulkukoira

Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Case closed.

  • 317 Vastauksia
  • 151153 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Vinkkejä!
« Vastaus #105 : 16.06.2011, 10:37:41 »
Eilen kävin senverran verstaalla, että asensin takajarrut paikoilleen, uusin jarrulinjat taka-akselille ja sensemmoista.

Tallikaveri oli kikkaillu keppitelineen kiinnityksen koriin, hommannut VR-anturin ja muuntopiirin osat...

Ostettavaa puuttuis vielä ainakin tämänverran: K&N filsu, maadottava kytkin lähtörajottajalle, 4 bar MAP, suuttimien etuvastukset, renkaat, uusi akku ja öljyletkut ahtimelle...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #106 : 18.06.2011, 13:23:03 »
Perä alkais olla aikalailla Gummeja vaille valmis... Ulkokehät sais olla parikin tuumaa leveämmät... joskos sitten tilailtais, kun on otettu vehkeestä sauhut...

-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #107 : 19.06.2011, 18:54:43 »
Tänään pihaan ilmestyi alkuperäiskuntoinen havunvihreä 242 Volvo vuosimallia 82.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #108 : 23.06.2011, 10:53:21 »
Keppitellingistä tuli tollanen, on muuten aivan pirun napakan tuntunen! Pointsit ideoinnista ja hitsauksista tallikaverille :)



Vielä täytynee keppiä hieman taivutella niin avot!

Sytkyosat odottelis tallinpöydällä. Seuraavaks triggerin kimppuun ja auto korkeemmalle bensalinjastojen tekoa varten...

Takajarruille vetelin uudet linjat myös eilen...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #109 : 14.07.2011, 16:06:59 »
Kiitokset Alppilan Metallisorvaamo !

Tekivät kierteet bensakiskoon ja sorvasivat etuiskareita lyhyemmiksi. Työnjälki erinomaista ja samanpäivän aikana!

Ensiviikolla alkaa loma, L-rautaa haettu bensatankin tellinkiä varten...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #110 : 19.07.2011, 12:55:15 »
Tankkitellinki ois nyt hitsailtu kasaan ja maalattuna. Vielä pitäisi löytää pulteilla kiinnitettäviä lenkkejä. esim turvavyön lenkkejä liinoja varten. Laitan taas kuvia jahka pääsen verstaalle asti...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #111 : 21.07.2011, 13:42:00 »
Bensatankkitellingistä tuli tollanen kötöstys...



Pari letkunpätkää ja AN-liittimen laittoakin harjottelin... Tuosta pitäisi jatkaa suodattimille, y-blockille ja kiskolle...

-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #112 : 11.08.2011, 16:25:11 »
Bensalinjat alkais olla pikkuhiljaa kasassa. Ensviikolla alkais loma, josko kerkeis taas vähän askartelemaan...

Onko kenelläkään jotain hyvää vinkkiä jaon laittamiseks kohdalleen, kun olen tainnut hukata sen jakopään taakse tulevan muovikopan?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #113 : 11.08.2011, 16:32:38 »
Bensalinjat alkais olla pikkuhiljaa kasassa. Ensviikolla alkais loma, josko kerkeis taas vähän askartelemaan...

Onko kenelläkään jotain hyvää vinkkiä jaon laittamiseks kohdalleen, kun olen tainnut hukata sen jakopään taakse tulevan muovikopan?

Katot männästä sen koneen asennon.. ? Jos kansi paikallaan niin ruuvaria tulpanreijästä sisään..
« Viimeksi muokattu: 11.08.2011, 16:34:15 kirjoittanut mista »

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #114 : 11.08.2011, 17:59:59 »
Kellarin asento toki selvä, mutta nokan ajotus... Kun ei ole sitä muovia nyt hyppysissä...

Katot männästä sen koneen asennon.. ? Jos kansi paikallaan niin ruuvaria tulpanreijästä sisään..
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #115 : 11.08.2011, 18:06:31 »

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #116 : 12.08.2011, 09:34:09 »
Eikö siinä venakopassa ole mitään merkkiä?

Jossain Volvon kopissahan on sellainen viilto siinä kohdassa.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #117 : 12.08.2011, 09:39:39 »
Eikö siinä venakopassa ole mitään merkkiä?

Jossain Volvon kopissahan on sellainen viilto siinä kohdassa.

Taitaa olla vanhemmissa vaan. Eli ei niis uusis mustissa. Tietty voihan käyttää sellasta vanhaa ajotukseen jos sellanen löytyy nurkista.
V70 TDI

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #118 : 12.08.2011, 09:47:59 »
gatesin remmeissähän on ne ajotusmerkit remmissä, ei tarvi kun alapään kohdilleen,  ja sen merkkihän on siinä alumiinikopassa joka ei voi olla hukassa..  ::)

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #119 : 12.08.2011, 10:02:10 »
Jos on vakionokkapyörä tai säädettävä vakion ajoituksessa, näkee sen silmälläkin koska nokka on oikeassa asennossa.
Toisaalta eipä tuo iso homma ole kerran korjata, jos jako ei ekalla osu kohalleen, kestää noin minuutin.

 

Elekma  Autoracing