teettää kyllä yllättävän paljon töitä tuollainen jumissa oleva pa-painesäädin

viime vkl yhden 245:sen mega-asenuksessa törmättiin vastaavaan. ensin 50km ajoa ja kaikki pelasi, mitä nyt muutaman kerran näytti viisarista hiukan omituisesti että kävi laihalla. mutta muuten auto toimi kaikinpuolin ja saatin ajettua karttoja varsin hyvin.
sitten kun meinattiin lähteä seuraavalle säätölenkille niin ei suostu kunnolla käymään, vähän yritti tyhjäkäyntiä putputella ja jos kaasua avasi niin heti kyykkäsi. tässä vaiheessa oli autoon tehty pientä perushuoltoa, uusi pa-suodatin, toinen mittaristo, toiset tulpat, ja vastuksellinen rele megan ohjaukseen eli muuttujia enemmän kuin yksi....
tässä vaiheessa pa-pumput piti vähän ihmeellistä ääntä ja vaihdettiin vielä painepumppukin. sitten palattiin suodatinta lukuunottamatta vanhaan setuppiin ja ei muutosta käyntiin. se hämäsi aikalailla kun suutintukilta koitti niin siellä oli painetta, vasta kun paluuletkun otti irti niin selvisi että paineensäädin ei laske mitään läpi. 10bar paineilmapistoolilla ja ei tullut sihaustakaan läpi

no, sitten vaihdettiin paineensäädin niin melkein rupesi toimimaan...meillä ei ole ollut aiemmin käytössä vag-106B hukkakipunapuolaa ja olin vielä varuiksi tökännyt huolimattomasti pari tulpanpiuhaa väärin

kaveri esitteli puhelimeen liitettävää lämpökamerasovellusta joten tilanne paljastui hetkessä, lämpökuvasta näkyi heti todella hienosti että kaksi mukia puuttui pelistä. sitten rupesi pelaamaan, mutta säädin oli varmasti jumitellut alusta asti kun piti leipoa kartat uudelleen.
tietenkin avattiin pa-säädin ja ei siinä mitään järkevää elimellistä syytä ollut miksi jumitti. en muuta keksinyt kuin että suutintukki jossa säädin oli kiinni oli ottanut osumaa konehuoneen pienimuotoisessa tulipalossa edellisellä omistajalla. tätä ajettu varmasti menneisyydessä pelkällä bensalla että viinakset ei ole syynä.
äkkiseltään luulisi että noinkin yksinkertainen ja toimiva osa ei voi mennä rikki, mutta kyllä se mahdollista näköjään on.