KL-varaosat  Race.fi

850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm

  • 120 Vastauksia
  • 79866 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #75 : 25.04.2011, 22:04:00 »
kuvia besakiskosta? samanlainen rakenteilla..
LH&ostrich

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #76 : 25.04.2011, 22:52:03 »
Kuvassa uroksen päälle on ruuvattu AN8-naarasliitin. Kun saan imusarjan paikalleen niin nähtäväksi jää, että käytetäänkö kuvan naarasliitintä vai vastaavaa 90-asteen naarasliitintä.

« Viimeksi muokattu: 25.04.2011, 22:58:02 kirjoittanut don »

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #77 : 28.04.2011, 22:10:50 »
:tickedoff: Per....en auto :peetu: nimensä veroinen...Paha Karma iski jälleen

Ruuvailtiin ZuluR:n kanssa imusarjan paikalleen edellispäivänä. En laittanut pultteja momenttiin, kun meidän momenttiavainta ei saanut säädettyä tarpeeksi alhaiselle momentille. Menin tänään tyytyväisenä ostamaan pienemmän momenttiavaimen ja tallille mars... Arvot kohdilleen ja kiristämään. Ensin kaikki suurin piirtein tasakireydelle ja sitten hieman alle lopullisen kireyden. Ensimmäinen naksahti oikean kireyden merkiksi...toinen samoin...seuraava korkkasi  :tickedoff: samoin sitä seuraava...hirveä miehen elin otsassa imusarja irti. Karu lopputulos, kaikki imusarjan kierteet entiset.

Pultit olivat uudet, jotka jenkkipojat toimittavat "erikoistiivisteen" kanssa. Ne lähti kunnolla kierteelle ja momenttiavain oli uusi sekä säädetty varmasti oikeisiin arvoihin. En piru tiedä, että mikä korkkauksen aiheutti. Onko kierteet väsyneet useammasta irroituksesta johtuen vai toimittiko jenkkipojat tuumakierteisen pultin, joka on lähellä M7 kokoa? Kierteen väsymiseen voi viitata se, että kannessa ylä-osan pulteista on parista kohdasta korkannut kierre samalla lailla. No vastausta ei tiedä, mutta korjata ne pitää...

Ongelma on tuo M7 koko (ainakin Vaasassa)...jostain pitää taikoa M7-helicoil sarja tai tehdä M7 kierteen tilalle M8 kierre. Pitää vissiin nukkua yön yli ja miettiä toimintasuunnitelma loppuun. Millään ei jaksaisi irrottaa kantta eli pitää yrittää saada ongelma kuntoon kun kansi on paikallaan.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #78 : 29.04.2011, 02:20:52 »
tai tehdä M7 kierteen tilalle M8 kierre.

 O0

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #79 : 29.04.2011, 10:52:56 »
Suosittelisin hankkimaan suurempaa kierrettä varten 8x1.0 pultit ja tapin, koska M7 vakiokierre on millin nousulla ja M8 muuttuu 1.25:ksi. Tuon verran reikää suurennettaessa kierteet ei lähde kokonaan reiästä eli ois hyvä käyttää samaa kierrelinjaa kuin ennenkin on ollut.

edit: 8x1.0 hienokierteen tekemiseen käy suoraan 7mm porareikä.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2011, 10:59:20 kirjoittanut j_tapio »

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #80 : 30.04.2011, 00:55:00 »
Mysteerin on tullut vastauksia. ZuluR soitti jenkkilään ja siellä asiaa tutkittiin --> tiivisteen mukana tulleet pultit oli 5mm liian lyhet. Tänään kierteiden tilannetta tutkiessa havaittiin, että kaikki korkanneet kohdat oli vaurioituneen puolesta välistä, kierteen alku ja loppu oli ehjää eli todennäköisesti korkkauksen syy oli liian lyhyt pultti. Soittelin "Suomen punapartaisen Leepun" apuun ja kierteet saatiin kuntoon useamman onnenkantamoisen myötä. Lähes koko tuppukylän kiertämisen jälkeen löytyi M7-helicoil:t... kiitos Isokankaan hiomon. Toinen onnekas sattuma toi kouraan M7-pulttia + muttereita. Kolmantena onnenpotkuna voi pitää, että "Suomen punapartainen Leepu" tekee mitä haluaa kun taas minä ja ZuluR tehdään mitä osataan  :idiot2:.

Imusarjan 7:stä pultin kohdasta saatiin kierteet kuntoon 4 kohdassa jenkatapilla ja 3 laiteittiin helicoil:t. Kannen ylimmän osan pulteissa on myös ollut kierre ongelmaa tulpanreikien ympärillä --> vuotanut öljyä. Samalla korjailtiin niistä kierteitä ja M7-pulteista sahattiin kanta pois..."pinnapultit" oli valmiit. Noissa pulteissa oli sama lujuus kun alkuperäisissäkin. Aamulla pitää vaan marssia Motonettiin ja ostaa puhdistusspraytä sekä laittaa "pinnapultit" kierrelukitteella kiinni. Imusarjan kanssa tullaan käyttämään suurella todennäköisyydellä myös "pinnapultti" tekniikkaa.

Mikäli kansi joudutaan vielä joskus irroittamaan niin kaikki nuo ongelmakohdat tullaan toteuttamaan tuolla M8x1.0 menetelmällä kuten j_tapio ehdotti sekä M7 helicoil kohtiin laitetaan tilalle M8 helicoil.  Aina pitää varautua siihen, että Paha Karma näyttää luonteensa...ilmeisesti se tykkää olla vaan tallissa keula ylhällä ja pelti auki. Pitää vissiin ottaa scooppi irti sekä laittaa cross countryn etujouset+iskarit eteen niin se pysyy tutussa asennossa ja näkee eteen :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 30.04.2011, 00:57:46 kirjoittanut don »

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #81 : 30.04.2011, 11:06:41 »
Pitää vissiin ottaa scooppi irti sekä laittaa cross countryn etujouset+iskarit eteen niin se pysyy tutussa asennossa ja näkee eteen :idiot2:


Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #82 : 30.04.2011, 15:01:11 »
Tässä on siis imusarjan kierreongelman pahan alku ja juuri (5mm liian lyhyet pultit)


"Suomen punapartaisen Leepun" Leepuilua -->

enää ei imusarjasta blommit lentele


Tästä muodostuu "Suomen punapartaisen Leepun" käsissä mun ja ZuluR:n autoon tärkeät osat, mutta mitkä :facepalm:. ?

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #83 : 30.04.2011, 19:56:33 »
Pitäisin pahana loukkauksena jos joku kutsuisi minua Suomen Leepuksi, kun orkkis Leepukin on niin paha spede..

Hommat näyttää hyvältä kuitenkin, jottei mene täysin ot:ksi

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #84 : 05.06.2011, 20:56:47 »
Auto on edelleen tallissa eli sille ei ole kuukauteen tapahtunut juuri mitään. ZuluR oli niin reilu kaveri, että veti uudet bensalinjat paikalleen ja itse laitoin imusarjan kiinni perjantaina. Jos vaan pystyisi ruuvaamaan niin ei olisi monesta illasta kiinni, että auto olisi ajokuntoinen. Muutamia osia kiinni ja jostain pitäisi ostaa M7-helicoil sarja...saisi kannen päällä olevan öljyvuodon kuriin. Johtoja pitäisi vetää öljyn paine- ja lämpömittarille sekä kytkea vesiruutta ja vaihtovalo. Ehkä ensiviikolla tai loppukesästä ;D

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #85 : 05.06.2011, 21:50:49 »
Muutamia osia kiinni ja jostain pitäisi ostaa M7-helicoil sarja...

TURUN SINAPPI... miksi ei heti sanoa....
Briteistä löytyi. tilattu maksettu, ja jos vaan posti toimii niin loppuviikosta saa pakeettia noutaa postista... 25kpl M7x1.0 + pora + helicotyökalu.

Yritetään nyt saada edes yks ärrä liikenteeseen. :D

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #86 : 13.06.2011, 12:33:18 »
eli AN8 liitin paikallaan orkkisbensakiskossa. Pienen muokkauksen ansiosta bensaletku saadaan vietyä haluttuun paikkaan (alempi kuva).



.


Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #87 : 28.06.2011, 00:49:45 »
Mitäs raketille kuuluu?  ::)

Edelleen kattelee tallissa vaan eteensä keula pystyssä?  ::)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #88 : 04.07.2011, 12:20:20 »
Mitäs raketille kuuluu?  ::)

Edelleen kattelee tallissa vaan eteensä keula pystyssä?  ::)

Ajeltu viikonloppu siirtokilvillä...pitää laittaa yhteenveto ja kuvia tehdyistä osista/toimenpiteistä kun joutaa. Lauantai meni coolerinputkien pomppiessa irti...saatu pysymään paikallaan. Tyhjäkäynti ongelmia oli jonkin verran, mutta kun laitettiin ZuluR:n tyhjäkäyntimoottori paikalle niin sekin korjaantui...eli etsinnässä on varmasti ehjä tyhjäkäyntimoottori bosch 0 280 140 542. Jos joltain löytyy niin yv:n kautta vaan viestiä. Vesiruutta pelittää ja bensalinjasto toimii kuten pitääkiin. Konetilan Bosch 044 pumppu pitää jonkin verran ääntä, joka kuuluu myös sisään...no tuollaiset äänet kuuluu asiaan. Parinsadan kilometrin testiajo sujui ilman ongelmia myös 2bar paineilla.Tänään hain päästölapun katsastusta varten...päästöt on erinomaiset eli eiköhän tuo ole lähinnä viimeistelyä vailla valmis ajoon.

Kun ZuluR:n auto saadaan nippuun niin voisi keskittyä hieman ulkonäön muokkaamiseen...asioiden edetessä tulee kyllä informaatiota.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2011, 12:25:51 kirjoittanut don »

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #89 : 04.07.2011, 13:46:40 »
Hyvin se vetää! Kyllä tämän kyydissä mielellään istuis! ;)

E: äänet ei vois kyllä enään tulla paremmaksi :) aivan mahtavat
« Viimeksi muokattu: 04.07.2011, 13:52:31 kirjoittanut Fileman »
Volvo 242 -77 B230
Garaget

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo