940 on alkanu syksystä asti hukkamaan nestettä ja viimepäivinä sitä on pitänyt lisäillä aika rivakkaan tahtiin. Selviä merkkejä vuodosta ei ole ollut kuin lämppärin hanasta satunaisesti roikkuva pisara, mutta sieltä ei ole voinut niin paljon vuotaa ku on tarvinnu lisäillä. Siispä auto pukille ja tutkimaan. Järjestelmän paineistaminen aiheutti pihinöitä sisällä ja konetilassa, joten avasin vähän keskikonsolia että lämppärin kennoon saa näköyhteyden.


Purin lämmityslaitteen kokonaisuudessaan pois, palottelin osiksi ja tiskasin kaikki muovit sekä putkistot. Samalla vaihdoin uuden orkkis hanan paikoilleen ku sen olin uskaltanut hankkia jo valmiix.


Tarvikekennoa ei saanu mistään heti, joten kiikutin resun jäähdytinkorjaamolle joka lupas sen alkuviikoks valmiiks ja lämmitysteholtaan jopa orkkista tehokkaammalla kennotuksella.
To kun sit selkis et homma pitkittyy viikonlopun yli ni otin työnalle vielä koneen puolen vuodonkin.
Kannen etunurkalta vaikuttais tulleen vettä ja tehostinremmi on sen tasannut ympäri konehuonetta.


Siinähän se vuotopaikka olikin. Kannen umpinaisen vesikanavan kohdalla.

Sylinterit näyttää ihan virheettömiltä. Uskomatonta mutta rappua ei tunnu yläpäässä lainkaan, samoin hoonaukset jotka näkyy koko matkalta tasaisesti. Koneella on siis ajettu 566tkm ja kansi irrotettiin nyt 1. kerran (auto on ollut meillä lähes uudestä asti).

Kannen käytin eilen mittauksessa ja puhdistushöylässä.

Pakosarjan siistin samoin kuin kelkan sarjalle viimeviikolla.


Illalla pitäis vielä venttiilit hioo, viimeinen pesu, kasaus ja paikoilleen.