Onko kukaan asentanut tuota Flexitune Auto X1:stä autoonsa? Se ilmeisen hyvä vaihtoehto autooni: Volvo 940 Classic B230FT koneella?
Tälle ei ilmeisesti ole olemassa valmista johtosarjaa. Johtosarja, jota myyvät on ymmärtääkseni Flexitune AutoX4:een tarkoitettu.
Parin kaverini autossa on X1 nimenomaisesti (eivät kirjoita täällä) ja se toimii samalla tavalla vanhan junan vessan tavoin. Itselläni on X4, koska X1:stä ei ollut olemassa omani tilauksen aikaan.
Ja valmiista johtosarjasta viis, sillä meidän kaikkien Flexit on kytketty sinne ECU:n viereen asiallisilla liitoksilla. Joten Flexin saa irroitettua helpohkosti ja poistettua jos haluaa ja auton palautettua "alkuperäiseksi".
Konehuoneeseen flexitune ei sovellu, koska sitä ei ole kosteus-suojattu riitävästi. Joten kabiinin puolelle sijoitusta suosittelen.
Kolmessa kätilöimässäni flexi-asennuksessa se flexi on piilotettu sinne merikontin hanskalaatikon alapuolen muovien päälle.
Miten olette suoriutuneet Flexitune Auto X1:n vaatimista johtotöistä? Siis käytännössä. Gyllenhammarin ja mikan hyvät selventävät kuvat kertoisi yksinkertaiselle Volvoharrastajalle asian hyvin. 
Helposti ne on sinne menneet. Omaa X4:sta ähersin paikalleen muutaman tunnin kaikkinensa (purku & asennus & kasaus).
Kuvatuksia en asennuksista ole ottanut, koska likaisin sormin en kameraan koske.

Mutta kaikki tarpeelliset johdot yms. löytyvät siitä LH:n johtosarjasta LH:n vieressä. Ja ennenkaikkea
maadoituspiuhan pitää olla lyhyt! Siellä ECU:n vieressä on sellainen sopiva maadoitusliitin, joten sitä kannattaa hyödyntää.
Suuttimille menee yksi johto, josta se sitten jakautuu kaikille neljälle suuttimelle. Onko joku selvittänyt mistä kohtaa tuo olisi hyvä yhdistää Flexitunelle?
ECU:uun menee yksi johto. Minne sinne?
Lambdalle myös yksi. Onko joku selvittänyt, että onko Lambdan musta johto se oikea (kuten ohjeissa arvellaan olevan)?
Muistaakseni suuttimien johtosarja haarautuu vasta siellä imusarjan alla.
Suutimia ohjataan pinnillä 18 ja pinnistä 35 saat sähkön Flexille.
Lambda löytyy pinnista 24 ja se on tehty koaksiaali-kaapelilla, joten sieltä saat signaalin juottamalla sopivan koaksiaali-kaapelin suoraan liittimeen. Konehuoneesta en sitä haaroitteleisi, koska siihen indusoituu turhia häiriö-piikkejä puolasta, mikä sekoittaa helposti LH:n sopan säätöjä.
mahdollisesta häiriö-ongelmasta pääsee eroon käyttämällä kytkintä Flexissä, koska siinä on vain kaksi asentoa, 0-50% ja 50-100% Wiina-seos.
Laittamalla liittimet kaikkiin piuhoihin voit "palauttaa" systeemin ennalleen helposti.
Ja juu, konehuoneessa se musta piuha on se lambdan signaali-johto.