Terve vaan kaikille!
Tuli ostettua tuossa uusi käyttöauto itselle, ja raapustellaan nyt jotain pientä juttua sitäkin. Eli kyseessä vuoden 2009 v50 d4162t moottorilla. Aina vihannut kyseistä tekniikkaa, mutta oli niin edukas ettei yksinkertaisesti voinut kieltäytyä

Historiaa sen verran, että uutena toiminut vuokra-autona Tampereen suunnalla ilmeisesti. Sieltä sitten 2011 päätynyt yksityiselle omistajalle Nokialle. Hänellä auto on ollut tähän saakka, kunnes tuli vaihtoautoksi työpaikalleni tekniikkaongelmien kera. Ahdin oli sanonut sopimuksen irti, lykännyt öljyt pakopuolelle ja sitä myöten myös dpf on erittäin todennäköisesti öljyn täyttämä. Eli pikku projektia tässäkin.
Huoltokirja mallia erittäin hyvä, kaikki huollot tehty joko Käyttöautossa tai Biliassa, sekä 80% kuiteista ja huoltopöytäkirjoistakin tallessa. Jakopää tehty 165tkm kohdalla 11/2015, sekä viimeisin huolto 500km sitten. Tällä hetkellä Taulussa ~204500km. Kunto muutenkin hyvin siisti, pois lukien pieni maalivaurio takapuskurissa, sekä perus kuskinpenkin kuluma. Kahdet renkaat, joista kesäksi uudet nokialaiset, ja talveksi puolikuntoiset Nokian R2 kitkat. Varustetaso mallia kinetic, niin kuin suomiautoissa tapana onkin.
Suunnitelmissa nyt tietysti ensimmäisenä ahtimen vaihto, ja taidan ensialkuun yrittää tuota vanhaa dpf jollakin elvyttää. 240tkm huollossa se pitäisi muutenkin vaihtaa. Toinen vaihtoehto olisi softaus, pönttö tyhjäksi ja egr pois käytöstä. Kokemuksia kellään? Madallustakin Masuli tuossa suorastaan kerjäsi, mutta katsotaan sitä sitten tulevaisuudessa kun saadaan ensin nämä tärkeimmät alta pois

Ja sitten loppuun vähän kuvia.
2017-10-21_02-36-00 by
Niko Rantanen, on Flickr
2017-10-21_02-35-38 by
Niko Rantanen, on Flickr
2017-10-21_02-34-29 by
Niko Rantanen, on Flickr
IMG_20171020_160219 by
Niko Rantanen, on Flickr
IMG_20171020_160159 by
Niko Rantanen, on Flickr
2017-10-21_02-35-20 by
Niko Rantanen, on Flickr