Mutta hienoa tekemistä 
Kiitos!
Hommat etenee tässä lomalla taas, hitaasti mutta sitäkin epävarmemmin. Mansesterista haetut 960 multilink 1 vetoakselit ainakin koesovituksen perusteella istuvat typ 210 murkulaan kuin hanska käteen. Uudet suojakumit ja rasvat vaativat ne, ja ehkä uudet pultitkin. Muutamasta ainakin oli kierre mennyt hieman ''lyttyyn'' jostakin syystä. Jos tällä viikolla saa alumiininkappaleita haalittua jostakin sopivasti niin viikonloppuna voisi ehkä ylimääräiseen takakelkkaan aloitella jo sovittelua. Alustan osalta luottanen Rally Raceen ja heidän asiantuntemukseensa. Kovasti on käynyt mielessä myös se iskareiden alapäiden kiinnitystapin vahvistus jotenkin, sitä kun ainakin jostain luin että suositellaan jos coilit laitetaan. Hieman kinkkinen paikka vaan vahvistaa. Lähinnä käynyt mielessä sopivan kokoisten teräsholkkien sorvaus/sorvautus jossakin, sovitus orkkistappien päälle ja tigillä tukeva hitsaus avoimesta päästä alkuperäiseen tappiin ja sisäpäästä tukivarteen. Jossakin täytynee teettää samanlainen sovitelimppu kuin minkä Jodelle tein, pääsyä koulun sorveille/jyrsimille kun ei enää oikein ole. Tallin perukoilla taitaa myös olla yksi ylimääräinen takanapa ysiin, joten ainakin toiselle puolen saa sillä jonkin näköisen poikkisuuntaisen referenssitiedon vetarille ja murikalle. Toki tuosta omasta autossa olevasta takakelkasta voisi myös napata navan irti toiselle puolelle jolloin olisi yksi murehdittava vapausaste vähemmän.
Tänään kahdeksan tallitunnin taistelun jälkeen sain polttoainemittarin toimimaan. Kokemus sinänsä oli taas hyvin opettava. Purin keruutankkisysteemit edestä pois ja aloin ihmettelemään johtoja tankkilaitteen päässä: vastusarvo vaihtelee ja on rajoissa mutta mittaristossa ei mitään eloa. Makaa kokoajan nollassa ja merkkivalo palaa. No ei siinä, uusi käytetty tankkilaite paikoilleen ja sama juttu. Ei vieläkään polttoaineen määrätietoa. No eipä siinä, vianhan on pakko olla silloin mittaristossa -> purkamaan sisustaa ja mittaristoa. Onneksi edellinen omistaja oli kätevästi jättänyt noin puolet kaikista sisustan osien kiinnitysruuveista pois niin oli ''nopea ja helppo'' irroittaa listoja jne. Mittaristo irti ja kolvauksien hetken ihmettely: kolvauksissa ei missään ainakaan mitään nähtävää vikaa. Tässä kohtaa yleismittari uudelleen käteen ja tutkimaan kytkentäkaavioita ja mittailemaan vastusarvoja tankkilaitteen liittimien ja mittariston pinnien välillä. Ei mitään löydettyä vastusta vaikka ehkä jopa mitattu oikeasta johdosta. Takaisin tankkilaitteen päähän miettimään että mikä manaaja täällä näissä johdoissa oikein piileksii. Hetken pohdinnan jälkeen lähdin käymään tankkilaitteen johtoja eteenpäin läpi, kun vika ilmiselvästi sinne jonnekin osoitti. Takakontin vasemman takakulman suojalevypala pois ja boom: tankkilaitteen ja pumpun johtojen nelinapainen litiin irti

Pumppu itsessään on toiminut koska sille on vedetty omat johdot suoraan tankkilaitteelle, mutta anturin piuhat ovatkin olleet sitten eri juttu... Jokuhan joskus taisi todeta että pahin vika on sellainen jota ei ole olemassa.
Perjantaina on ilmeisesti toisen penkityksen aika. Josko tällä kertaa saisi jo jotain kerrottavaa jälkipolville, saapi nähdä. Alkuperäisessä penkityksessä ollut polttoainekarttaongelmakin on paikallistettu, ja Megan/käyttäjän sisäinen ongelmahan se oli, kuten hieman uumoilinkin. MS3X:ssä on vaihtoehtona polttoaineen paineelle kolme eri asetusta: Fixed Pressure, Vac Referenced ja Custom Correction. Ilmeisesti ainakin joissakin GM:n tuotoksissa on tuota vakiopaineista polttoainejärjestelmää jonka takia sellainen asetus on tuonnekin väännetty. No, omalla kohdalla asetus oli ollut juurikin tuo Fixed Pressure vaikka todellisuudessa paine on tottakai ollut ali/ylipaineohjattu. Ja nyt tuon asetuksen takia Megassa on jatkuvasti ollut päällä jokin softan itse luoma korjauskartta tuolle polttoaineen määrälle, joka ei tietenkään näy VE Tablessa mitenkään. Eli periaatteessa megaruutta on (kai) tietyillä mappiarvoilla lyönyt kokoajan lisää rikastusta polttoaineen määrään -> VE Tableen asetettua polttoaineen määrätietoa on jouduttu pienentämään ja kartasta tuli hyvin oudon näköinen ja polttoaineen määrätiedosta ennemminkin laskeva kuin nouseva. Case closed.