Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF Ry:n suurmiitti ja ratapäivät 28.07.2018 - Ahvenisto Race Circuit

  • 85 Vastauksia
  • 14926 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
No ei, mutta muutenkin asenne oli semmonen että "ruma volvo, suksi kuuseen". No nyt tietää ainakin,ettei tarvitse ahvenistolle vaivautua ::).

Vissiin sitten sinä joka näytit vähän miten se vaparivolvo lähtee varikolta, sinne sillan alle. Onneks ei tullut ketään vastaan...  >:(

Melurajat varmasti kaikilla tiedossa, kun kyseessä on Ahvenisto  ???
S60 -05 "Dailydriven"
240 -89 "Pelastettu Museoinnilta"
V70 -98 "Käyttökulkine"
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=73370.0

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2326
  • AWD-club Botnia Chapter #2 - "Noku mä haluan"
Itsellä ei ole muuta hyvää sanottavaa miitistä, kun että komeita laitteita oli. Muuten täysin turha 350 km reissu, kun samana aamuna olin saanut auton kuntoon ja pääsin ratakatsastukseen, niin olihan vaparivolvossa "liian kovat äänet". Toinen ratakatsastajista oli täysi kusipää (vanhempi mieshenkilö, kertokaa terveisiä sinisen seiskan omistajalta) kun ei hänen mukaansa mikään ollut hyvin :knuppel2:, mutta toinen (taisi olla vrcf:läinen) oli kyllä asiallinen. Jumalauta että vituttaa vieläkin :tickedoff: :tickedoff:

Tämä jaksaa huvittaa joka kerta, kun joku nillittää meluista.

Miten esim. nimimerkki Lankku saa Suomen nopeimman 240:pin meluista heittämällä läpi, mutta tässä tapauksessa joku nuhapumppu vapariritsa ei mene? Ei kunnollisen savupiipun rakentaminen noin vaikeaa luulisi olevan.

Ja säännöt on sääntöjä, jos melut menee yli niin ei ole asiaa radalle. Meluille olisi varmasti löytynyt apuja Hämeenlinnan Motonetista, niinkuin tästä topicista päätellen asian olivat jotkut hoksanneetkin.
"Nyt on vetoja"

Käyttiskertomuksia , Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97

Paikalla Hanna^

  • Hallitus - Puheenjohtaja Viroekspertti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1578
Laittakaahan sitä palkittujen listaa näkyville, kiitos.
MaMMa  S*  saanut pystin, sekin selvisi tuolta maksavien jäsenten osiosta.

Laitetaan kyllä.  :)
"Erillään te ootte ihan siedettäviä." #2

Volvo S40 T5 '05 Summum

Poissa anssi68

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2892
  • Volvo etu-ja takavetoisena
Itsellä ei ole muuta hyvää sanottavaa miitistä, kun että komeita laitteita oli. Muuten täysin turha 350 km reissu, kun samana aamuna olin saanut auton kuntoon ja pääsin ratakatsastukseen, niin olihan vaparivolvossa "liian kovat äänet". Toinen ratakatsastajista oli täysi kusipää (vanhempi mieshenkilö, kertokaa terveisiä sinisen seiskan omistajalta) kun ei hänen mukaansa mikään ollut hyvin :knuppel2:, mutta toinen (taisi olla vrcf:läinen) oli kyllä asiallinen. Jumalauta että vituttaa vieläkin :tickedoff: :tickedoff:

Kiitos terveisistä, menee perille ja mitä autoon tulee niin ei siinä mitään muuta ollut kuin nuo äänet.

Eiköhän tämä melurajakin ollut tiedossa, kun siitä erikseen ilmoitettiin ??
Kyseisen auton kohdalla pelkästään tyhjäkäynnillä mittari näytti 80db ja mittaria ei edes viety putken suulle kun pönttö oli lähempänä taka-akselia vaan mittaus oli kauempana.

Mutta tämä on mun osalta tässä, jatketaan yv:llä jos siltä tuntuu..

Vissiin sitten sinä joka näytit vähän miten se vaparivolvo lähtee varikolta, sinne sillan alle. Onneks ei tullut ketään vastaan...  >:(

Näitä lisää, niin jää nuokin tapahtumat kohta käymättä kun ei päästä radalle.
« Viimeksi muokattu: 01.08.2018, 14:04:06 kirjoittanut anssi68 »
Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T 2007:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=91924.0

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9459
  • Press Space Bar to continue!
Melurajat varmasti kaikilla tiedossa, kun kyseessä on Ahvenisto  ???

Tämä.

Ja kuten kaikki varmaan huomasivat, alunperin meidän piti olla muualla, mutta meistä riippumattomista syistä sitten siirryttiin Ahvenistolle.

Tuo meluraja on sellainen asia, että siitä on aika turha valittaa VRCF:lle eikä edes radan omistajille/ylläpitäjille. Lupaehdot kun ovat mitkä ovat ja jos niitä ei noudateta, loppuu ajot kokonaan.
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Riikka

  • Hallitus - Somevastaava - Rva. Valokuvio
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1352
  • www.vrcf.fi
Ratakatsastus on sujunut tänä vuonna erittäin hyvin, ainoastaan 2 hylkäystä melujen vuoksi ja muutenkin todella vähän sanomista oli ylipäätään. Hyvä te!  :)

Itsellä ei ole muuta hyvää sanottavaa miitistä, kun että komeita laitteita oli. Muuten täysin turha 350 km reissu, kun samana aamuna olin saanut auton kuntoon ja pääsin ratakatsastukseen, niin olihan vaparivolvossa "liian kovat äänet". Toinen ratakatsastajista oli täysi kusipää (vanhempi mieshenkilö, kertokaa terveisiä sinisen seiskan omistajalta) kun ei hänen mukaansa mikään ollut hyvin :knuppel2:, mutta toinen (taisi olla vrcf:läinen) oli kyllä asiallinen. Jumalauta että vituttaa vieläkin :tickedoff: :tickedoff:
Ratakatsastuksen säännöt ovat olleet täysin samat kaikille ja niistä on tiedotettu etukäteen. Melumittaus tapahtuu tasan tarkkaan annettujen ohjeiden mukaisesti ja hyvin yksiselitteisesti radalle ei ole asiaa, mikäli mittaus ei ole hyväksytty.

Asia on selvitetty ratakatsastajien kanssa ja sinun kohdallasi hylkäyssyy on ollut melurajan ylitys (reipas sellainen). Muista syistä ei autoasi ole hylätty. Katsastajat (jotka ovat ihan kaikki vrcf:n vapaaehtoista talkooporukkaa) ovat toimineet aivan oikein.


Mikäli haluat asiasta edelleen jatkaa, niin voit laittaa ratakatsastustiimin vastuuhenkilölle eli minulle yksityisviestiä tapahtuneesta. Muutoin toivon, että menet itseesi ja lakkaat nimittelemästä täällä ketään kusipääksi. Oma harmitus ei oikeuta asiatonta käytöstä, jota sinun osaltasi on nähty niin tapahtumassa kuin tässä topicissa. Tervetuloa yrittämään ensi vuonna uudestaan hieman paremmalla asenteella. Asian käsittely tässä topicissa loppuu tähän.
240 B200F -89 240 B230E -86 V70I TDI -98 "Rousku" 240 B230F -90 "Jaakko"  V50 2.0D -05 "P*rkele"

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9546
Lisään tähän vielä että yhtäkään autoa ei tarvinnut liputtaa sivuun radalla pelleilyn takia, eikä tainnut tulla edes sanomista meluista ??? (ohiajomelun mittaus).
Kiitos siististä ajamisesta radalla!  S*

Vähän joutui harjahommiin. Jos huomaat jatkossa itse autossa olevan vuoto tai vastaavaa rata-ajon aikana, ilmoitathan siitä mahdollisimman nopeasti myös henkilökunnalle.
Ihan sillä että saadaan estettyä suuremmat vahingot, onneksi ilmoitettiin liukkaasta aineesta radalla ennen kuin sattui mitään.  :)
Tuo oli kyllä hyvä ettei ketään tarvinut liputtaa pois. Eikä katsastuksessakaan tainnut olla muuta kuin kaksi meluraja hylsyä. Porukka oli jo etukäteen varmistanut että laitteet on kunnossa eikä ollut tyyliin subbareita irti takakontissa.
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 457
  • www.vrcf.fi
Eikä tuo meluraja ole edes mitenkään kohtuuton. Itselläkin 87dB 3 tuuman putkella ja yhdellä vaimentimella. Toki ahdin vaimentaa omansa.

Eli suosittelen ahtimen asennusta, jos ei vaparilla pääse melurajasta läpi. O0
« Viimeksi muokattu: 01.08.2018, 22:28:56 kirjoittanut V70 2.5 »
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95
-s80 b5254t6 summum -08
-945 B230fk m90 g80 - 95
-Bayliner1952 Volvo penta 145a -*Sprinter 308 -98

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2506
Eikä tuo meluraja ole edes mitenkään kohtuuton. Itselläkin 87dB 3 tuuman putkella ja yhdellä vaimentimella. Toki ahdin vaimentaa omansa.

Eli suosittelen ahtimen asennusta, jos ei vaparilla pääse melurajasta läpi. O0
Niin ja kun jättää ne ohutseinämäiset rosteriputket kauppaan, niin vaparistakin saa hiljaisen. Mutta tokihan ahdin on se helpoin ratkaisu tähänkin ongelmaan.  ;D

Vielä kun ihmiset ymmärtäis äänenpaineen ja -voimakkuuden eron.
Carpe jugulum

Paikalla Hanna^

  • Hallitus - Puheenjohtaja Viroekspertti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1578
Tässä vielä tiedoksenne kaikki palkintojen saajat:

Paras etuveto: YJX-836 V60 R-design
Paras takaveto: AHO-670 242 V8
Vuoden veteraani: IUY-30 144
Vuoden yllättäjä: VSP-177 340
Hallituksen valinta: MaMMa - palkinto annettiin pitkästä foorumin toiminnassa mukana olemisesta ja ennen kaikkea sitkeydestä vastoinkäymisistä huolimatta. Miittiin MaMMa päätti tulla keinolla millä hyvänsä - ja myös tuli.  :)
Paras suoritus radalla: Morjenz
Yleisön suosikki: NHJ-616 940

Kiertopalkinnot:
Asennepalkinto: IBN-418 Xuppo
Carcom-kotka: Hanna^

Lisäksi jaettiin Volvo Car Finlandin lahjoittamat Polestar-takit seuraaville henkilöille:

Pisimmältä miittiin saapunut: Ribbe - Oulu
Foorumin siistinä pitämisessä ansioitunut käyttäjä: jen

Onnittelut vielä kaikille voittajille!  :)
"Erillään te ootte ihan siedettäviä." #2

Volvo S40 T5 '05 Summum

Poissa jen

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3786
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
nöyrä kiitos takista ja muistamisesta -H-

 t.jen
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

Proturbo  Autodiagnoosi