Carcom Oy  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15996 Vastauksia
  • 3787033 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1965 : 03.09.2012, 22:57:15 »
Pitikökän sanoa että P:tä..? :)
Eikä sitä rallivaihdettakaan kannata liikkuessa tökätä päälle. Siis R:ä.
Juurikin näin  O0. Näköjään tuli kirotteluvirhe traagiseen kohtaan... Siis P:tä ei voi vauhdissa laukoa eikä kyllä R:kään. Joo,D:n voi ihan vapaasti....Ja helv... Tehkää niinkuin hyvältä tuntuu... 
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3821
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1966 : 04.09.2012, 18:08:35 »
940 jarrujen ilmaus järjestys ??? abs jarruilla

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1967 : 04.09.2012, 21:15:51 »
vielä itselleni vastaten, kun alivaihteita kerran voi kytkeä ajossa, käyttääkö jotkut niitä ohituksissa kickdownin korvikkeena?

Joskus tiputan nelosen pois päältä, kun olen suunnittelemassa ohitusta ja ohitettava runkkaa turbiinin lukituksen molemmin puolin. 99,9% tapauksissa laatikko hoitaa homman ihan omineen. Ja joskus kun haluan jarruttaa moottorilla, saatan tiputtaa nelosen pois tai laittaa laatikon jopa kakkoselle. Hitaasti matelevassa jonossa sitten saatan pitää pakko ykköstä tai kakkosta. Tämä siis AW71L lootalla. 

Jos ajat sähköohjatulla, niin turhaa sitä vaihdekeppiä on töniä normallisssa ajossa, paitsi silloin kun haluat jostain syystä rajoittaa isointa vaihdetta (painavan kärrin vetäminen tms).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa caddy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1968 : 05.09.2012, 16:54:14 »
Mikä on kun uusi iskarin yläpää ei oikein toimi normaalisti?
Vaihdettu V70ännään uudet kääntölaakerit ja jousien kumit kun vanhat olivat väsähtäneet, tuloksena se ettei kumpikaan kääntölaakeri halua pyöriä joten jouset paukkuvat ja ohjaus on tahmea.
Laakerit ja kumit motonetistä ja tuntuivat herkiltä ennekuin jousipuristin otettiin irti. Nyt tuntuvat olevan melko kiinteä paketti.

Kasaus tehty aika varmasti oikein kun malli on katsottu vanhasta yläpäästä, netistä löytyneestä räjäytyskuvasta ja sinisen tiskiltä printatusta kuvasta; eli iskari->pohjaanlyöntikumi/kiinnikepelti->jousilautanen->kääntölaakeri->sakaramutteri->ylälautanen->iskarin mutteri. Loppukirraus tehty kun auto on pyörillään.

Mita ma tein väärin..?
« Viimeksi muokattu: 05.09.2012, 16:58:04 kirjoittanut caddy »
V70 III ´13 CNG

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1969 : 06.09.2012, 04:49:27 »
Mikä on kun uusi iskarin yläpää ei oikein toimi normaalisti?
Vaihdettu V70ännään uudet kääntölaakerit ja jousien kumit kun vanhat olivat väsähtäneet, tuloksena se ettei kumpikaan kääntölaakeri halua pyöriä joten jouset paukkuvat ja ohjaus on tahmea.
Laakerit ja kumit motonetistä ja tuntuivat herkiltä ennekuin jousipuristin otettiin irti. Nyt tuntuvat olevan melko kiinteä paketti.

Kasaus tehty aika varmasti oikein kun malli on katsottu vanhasta yläpäästä, netistä löytyneestä räjäytyskuvasta ja sinisen tiskiltä printatusta kuvasta; eli iskari->pohjaanlyöntikumi/kiinnikepelti->jousilautanen->kääntölaakeri->sakaramutteri->ylälautanen->iskarin mutteri. Loppukirraus tehty kun auto on pyörillään.

Mita ma tein väärin..?

Et välttämäti mitään - myös tuo ostopaikkasi laatu saattaa olla pettänyt jo hihnalta ulos tullessaan .....  ???
Ite en ko talosta moisia ole koskaan asentanut, joten ei kokemusta, muualta tulleet ovat kyllä pelittäneet.
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa arestes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1970 : 08.09.2012, 09:42:24 »
Volvo 940 vm-90 B230ft automaatti.

Paljonko pitäisi olla vakio ahtopaineen tässä autossa?
Volvo 240 GL -87 b230ft

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1971 : 08.09.2012, 09:50:36 »
B230FT vakioahdot about 0,6 bar.

Poissa arestes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1972 : 08.09.2012, 09:59:32 »
Ok.

Kiitos nopeasta vastauksesta :)
Volvo 240 GL -87 b230ft

Poissa caddy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1973 : 08.09.2012, 17:25:39 »
Et välttämäti mitään - myös tuo ostopaikkasi laatu saattaa olla pettänyt jo hihnalta ulos tullessaan .....  ???
Ite en ko talosta moisia ole koskaan asentanut, joten ei kokemusta, muualta tulleet ovat kyllä pelittäneet.

Ok. Onko se sitten mentävä siniselle hakemaan parin satkun laakeri vai onko muuta vaihtoehtoa?
Autoon on tulossa myös madallusjouset jolloin voisin laittaa edestä muutenkin kaikki uusiksi...
V70 III ´13 CNG

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1974 : 08.09.2012, 17:30:53 »
Noi Motonetin kääntölaakerit ei kestä vähääkään. Jostain oikeasta varaosaliikkeestä hankkimaan tai sitten siniseltä, alkuperäiset kestää madalluksenkin kanssa.
Jäitä housuun!

Poissa caddy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1975 : 08.09.2012, 17:34:19 »
Noi Motonetin kääntölaakerit ei kestä vähääkään. Jostain oikeasta varaosaliikkeestä hankkimaan tai sitten siniseltä, alkuperäiset kestää madalluksenkin kanssa.

Tämä selvä. Uutta siis vaan hakemaan..
V70 III ´13 CNG

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1976 : 08.09.2012, 17:38:33 »
Tämä selvä. Uutta siis vaan hakemaan..
Osta yläpäät siniseltä. Mallia XC90, ovat vahvemmat kuin vakiot. Alle satkun jäävät maksaan.

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1977 : 09.09.2012, 22:39:56 »
Ajattelin vaihtaa BI-Xenoihin  uudet polttimot. Eli autossa -07 V70 on pitkät normaali HB3:lla  ja lyhkäsissä  suuntaavaihtavat  Xenonit.
En ole vielä koteloa avannut joten ajaettlin kysästä tietoa. Käykö nämä D1S tilalle .
35W Xenon D1S 5000K
 

http://xenonled.com/product/640/35w-xenon-d1s-5000k
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1978 : 10.09.2012, 07:33:30 »
Mitkä moottorinohjaukset on b280E ja b280F koneissa? Mekaaninen ja lh2.4?
No kun halvalla sai.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1979 : 10.09.2012, 11:32:33 »
Mitkä moottorinohjaukset on b280E ja b280F koneissa? Mekaaninen ja lh2.4?

Mulla olisi vahva mutu (johon lievaa vahvistusta sain Vadista tiirailemalla), että sekä B280E että B280F olisivat molemmat LH-jetillä, F-koneessa vaan katti. En mene sanomaan että kummalla versiolla (2.2 vai 2.4) ovat.

EDIT: yksi lähde löytyi, jonka perusteella olisivat molemmat LH 2.2 jetillä:

http://www.vectorbd.com/peugeot/v6.html
« Viimeksi muokattu: 10.09.2012, 11:35:34 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron