Appiukon Volvo V70 2,5 TDI sai katsastuksessa huomautuksen moottoritilan öljyvuodosta. Katsurin mukaan kampi-/nokka-akselin stefa (öljypohja märkä jokapuolelta ja moottorin kylki), mutta itse olen erimieltä. Katteiden välistä kun kahtoo moottorin etupuolelta, niin näyttäisi olevan todella märkä syöttöpumpun ja lohkon välistä. Vähän tuoksahtaa myös "traktorille" eikä märkä lohko maistu moottoriöljylle...

Käydessä paikallaan tiputtaa muutaman pisaran satunnaisin väliajoin auton alle. Pidempään jos seisoo paikallaan (päivän tai pidempään), niin on pikku läiskä alla ja kylmäkäynnistyksessä lähtee ensin vajailla rykien, kunnes alkaa käymään kaikilla (aivan kuin ilmaisi suutinjärjestelmää).
Kysymys; Onko näissä TDI -moteissa joku stefa siellä syöttöpumpussa, joka olisi kohtuu yleinen "vaiva" ja voiko sen vaihtaa itse? Nokka-akselin stefahan on helppo homma, mutta esim. jakopäiden kopat ovat aivan rutikuivat, pitäisi olla öljymössössä mikäli nokan stefa vuotaisi...
Autolla ajettu 480tkm. Jos on jotain korjaus vinkkilinkkiä heittää niin kumarran. Haulla löytyi aika heikosti mitään.