Samppasport  Futurez

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3793742 Lukukerrat

0 jäsentä ja 19 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2610 : 23.01.2013, 17:25:14 »
ainakin b6xx4 koneissa ajoitusmerkki on kohdallaan kun kampura on 90 astetta eykk
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

oliko niin että tinavitosessa toi merkki ei ole samallalailla kuin kutosessa

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2611 : 23.01.2013, 17:28:28 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Elikkä 940 vuotaa jarrunestettä tuolta kytkimen päästä, tuolta kumin alta. Mikähän sieltä on mennyt?

mulla oli 7kanttisessa niin horot kaikki että toi tappi lumpsahti aina ulos sieltä ,tein pinnapultista säädettävä 3v menty nytt

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2612 : 23.01.2013, 17:43:48 »
Nyt kun taas muistan niin tietääkö kukaan miten iso tankki on MK I S80:ssä?
Ja vielä fl-mallissa?

Eri lähteissä kun on kaikkea mahdollista 70 ja 80 litran välillä.
Auto itse ajotietokoneen kautta näyttää rangen ja tankkausten perusteella että autossa on n. 70 litran astia mutta aika monessa autossa on kuitenkin vielä ainetta tankissa vaikka kuinka.
Mm. VW Touranissa oli rangen näyttäessä nollaa vielä liki 10 litraa tankissa ainetta.

Ja kysymys nro 2: onko tuossa -04 (fl) mallisessa S80:ssä ajonvakautusjärjestelmää?
Keskikonsolissa on vain luistoneston nappi mutta jälleen lähteestä riippuen sanotaan että vuosimallista -04 olisi vakiovarusteena.
Auton papereista ei vahvistusta ole löytänyt.

Olen kokeillut nyt talvella saada sivuluisuun muttei lähde millään kikalla, ainoastaan käsijarrulla.
Jos ei ole ESC:tä niin on kyllä aivan tolkuttoman turvalliseksi viritetty alusta, ei ihan oikeasti lähde sivuluistoon millään tunnetulla keinolla.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2613 : 23.01.2013, 21:24:18 »
oliko niin että tinavitosessa toi merkki ei ole samallalailla kuin kutosessa


Asteita en kattonu, mut merkki on kohdillaan "hivenen" ennen YKK:ta
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2614 : 24.01.2013, 17:00:06 »
Onko 744:sen ja 945:sen takapuskurit samanlaisia?

Volvo lipes penkkaan ja takapuskuri sälöiksi... :facepalm:

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2615 : 24.01.2013, 21:41:10 »
Onko 744:sen ja 945:sen takapuskurit samanlaisia?

Volvo lipes penkkaan ja takapuskuri sälöiksi... :facepalm:


Eikös farkussa ole se "kylkiosa" pitempi. Eli ei sovi....nii ja taitaa se luukunkohtakin olla erilainen.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Marko1478

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2616 : 24.01.2013, 21:50:30 »
Ei kellään sattuisi olemaan tämänmallisesta V70 halogen-umpiosta seinää vasten otetusta valokuviosta kuvaa? Jotenkin tuntuu että omassa on valokuvio päin persettä, kuskin puolen kuvio on erilainenkin ku repsikan. Kuvio ei oo mitenkään selkeen olonen. Ja molemmat polttimot on oikein päin ja aseteltu kunnolla pohjaan asti. Vaikka nykyään onkin xenonit mutta valokuvio ei tuon takia ole huonommaksi muuttunut, samanlainen oli halogeeneilla.
Volvo S60 2.4D Summum 2008
ex.Volvo V40 TD
ex.Volvo V70 T5 vm.2002

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2617 : 24.01.2013, 22:44:14 »
Mittaappas tuo jännite kokonaan siitä laturin ahterista.  Jos jännite nousee lämpimällä moottorilla yli 14,4V niin silloin voisi vika olla säätimessä.

Voimakas epäilykseni on laturin johtosarjassa, joka mätänee niin 2:ssa, 7:ssa, 9:ssä ja V70-sarjassakin samalla tavalla ja vieläpä melko samoista paikoista!

Kts. tämä juttu aiheesta:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=22195.0
Siellä oli ilmeisesti jotenkin mennyt tuo jännitteensäädin hassusti paikalleen  :idiot2: En siis muuta tehnyt kun ottanu laturin irti ja ihmetellyt sitä säädintä, löin romut läjään ja presto. Jännitteet auto käynnissä n. 14.3-14.5. Toivottavasti ei ole kauheesti purkanu akkua kun se on nyt jo kaks päivää seissy tallissa piuhat kiinni akussa :D
No kun halvalla sai.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2618 : 25.01.2013, 22:40:45 »
Appiukon Volvo V70 2,5 TDI sai katsastuksessa huomautuksen moottoritilan öljyvuodosta. Katsurin mukaan kampi-/nokka-akselin stefa (öljypohja märkä jokapuolelta ja moottorin kylki), mutta itse olen erimieltä. Katteiden välistä kun kahtoo moottorin etupuolelta, niin näyttäisi olevan todella märkä syöttöpumpun ja lohkon välistä. Vähän tuoksahtaa myös "traktorille" eikä märkä lohko maistu moottoriöljylle... ;D Käydessä paikallaan tiputtaa muutaman pisaran satunnaisin väliajoin auton alle. Pidempään jos seisoo paikallaan (päivän tai pidempään), niin on pikku läiskä alla ja kylmäkäynnistyksessä lähtee ensin vajailla rykien, kunnes alkaa käymään kaikilla (aivan kuin ilmaisi suutinjärjestelmää).

Kysymys; Onko näissä TDI -moteissa joku stefa siellä syöttöpumpussa, joka olisi kohtuu yleinen "vaiva" ja voiko sen vaihtaa itse? Nokka-akselin stefahan on helppo homma, mutta esim. jakopäiden kopat ovat aivan rutikuivat, pitäisi olla öljymössössä mikäli nokan stefa vuotaisi...

Autolla ajettu 480tkm. Jos on jotain korjaus vinkkilinkkiä heittää niin kumarran. Haulla löytyi aika heikosti mitään.

Poissa kimzu2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2619 : 26.01.2013, 02:28:50 »
noniin elikkäs tietämätön tarvitsee apua! ajoin tossa yks päivä volvollani 740(-90) penkkaan ja sen jälkeen on auto alkanut kettuilemaan. heti penkasta hinauksen jälkeen sammui kerran tai kaksi n. 1km matkalla ja sen jälkeen auto laitettiin parkkiin päiväksi ja kun autolle oli tarvetta niin käynnistyi heikosti ja sammuili usein ja kierrokset heitteli. sitten auto laitettiin takas parkkiin päiväksi ja sitten kun taas tuli tarve niin ei millään käyntiin vaikka oli lämmityksessä ollut. no sitten yritettiin apuvirralla saada autoa käyntiin ja ei halunnut vieläkään ja sitten tajuttiin että ei tuu putkesta mitään vaikka yritettiin köyntiin. no siinä sitten availtiin peltiä ja katottiin bensaletkuja ja käytettiin irti ja takas ja siitä sitten uutta yritystä kehiin ja sillon lähti vähän ajan yritysten jälkeen käyntiin. kävi ihan hyvin eikä sammuillut ja siitä lähin sit n. 60km maantie ajoreisulle ja matkan aikana sammui vaan kerran risteyksessä. pääsin kotia ja laitan auton seisomaan pari tuntia ja nyt ei taaskaan käyntiin.. mistä kannattaa ruveta vikaa ettimään? tuttu epäili bensapumppua, voiko se olla vaurioitunut penkkaan ajon takia? kaikki neuvot otetaan mielellään vastaan! anteeksi sekavasta tekstistä (puhelimella kirjoitettu ja liian pienellä näytöllä):)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6403
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2620 : 26.01.2013, 09:13:16 »
onkohan bensapumppu tuossa Volvossa tankin sisällä, jos on niin sen kolhut luulisi huomaavan muutenkin :o Onko tankki täysi? Kävikö bensansuodatin auton pohjassa siellä penkassa letkuinensa?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2621 : 26.01.2013, 09:21:17 »
Siellä auton alla oleva siirtopumppu voi aiheuttaa noita ongelmia, suodatinkin on voinut hajota ja sakat lähteneet liikkeelle. Vikakoodit voisi myös lukea ledilootasta.
« Viimeksi muokattu: 26.01.2013, 09:23:01 kirjoittanut s73 »

Poissa kossi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2622 : 26.01.2013, 17:10:59 »
onko s80 kuskin ovimoduuli vaihdettavissa käytettyyn (eli onko uudelleen ohjelmoitava) vai kerta ohjelmoitava (uusi)?
Volvo S80 2001

Poissa pegevege

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2623 : 26.01.2013, 17:40:25 »
Tuli tommonen 740 ostettua josta on kipinä hukassa, eli oli alkanu tehdä sitä että lämpimänä ei enää toiminut ja hetken odotuksen jälkee toimi taas vähän aikaa ja koneena b200e

Nyt ei siis toimi ollekaan

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2624 : 26.01.2013, 18:05:02 »
Sytkän pääte, hall-anturi jakajassa, bensapumpun rele.
Siinä ne vaihtoehdot on.

Viitaten siis tuohon pegevege:n kirjoitukseen kun en huomannut lainata...
Kantsii se pumpun rele uusia jos olis vaikka alkuperäinen nyt paikallaan... :o

Sytkän pääte saa myös releen kautta täpinää... ;)

http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89.htm

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron