KL-varaosat  Race.fi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15996 Vastauksia
  • 3788330 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6704
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4245 : 05.10.2013, 20:23:45 »
Korjausmaalikynästä kyselen, siis siitä 12€ vehkeestä, jonka tiskiltä hommasin. Onhan siinä käyttöohjeet kuvina, mutta eihän tämmöinen tampio ymmärtäny.  Siis missä vaiheessa sitä maalipintaa hierotaan ennen lakkausta  :idiot2:
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4246 : 05.10.2013, 20:42:00 »
Mistä saa 940:n lampun pyyhkijöiden sulkia ja onko hinnasta mitään hajua? Sininen?
Motonetistä. Oisko jotain 10€ kpl.
En löytäny motonetin kataloogista mutta oletan että johtuu minun likaisista silmälaseista ja puusilmistä niiden takana.
Kiitos :)

Löytyy nimellä V700 ´90-> 12-7059 ja hintaa on 21,90e kpl

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4247 : 05.10.2013, 21:28:06 »
Mooi. pikkuinen pulma jarrujen kans eli laahaa. tai no, lähes totaalisesti jumissa. kuskin puoli laahaa vähän mutta jarrulevystä saa käsin pyöritettyä. apukuskin puoli niin jumissa ettei käsin pyöri ollenkaan. Pitää ruuvarilla varovasti kangottaa jarrupalan ja sylinterin välistä. Liukutapit luistaa hyvin ja jarrusylinterikin menee lähes sormilla painaen takasin eikä yhtään laahaa. kun polkee muutaman kerran jarrua niin taas niin jumissa ettei pyöri käsin eikä oikein apuvälineilläkään. eli mielestäni jarrusylinteri ja liukutapit ok, mutta jostain syystä jarrusylinteri ei palaudu ollenkaan.  letku on ehjä eikä pullistumia/murtumia. Jasrrunestettä riittävästi.. eli wtf..  keskiviikkona pitäis olla kunnossa..

ja autona vw golf varian 1,8 -94

ediitiiä: periaatteessa vika voi olla jarruletkussa, haen maanantaina uuden tilalle. Mitään jarruremppaa ei ole tehty, katsastussedä laittoi jälkitarkastuksen tuosta laahaamisesta ja torstaina loppuu vikalistasta virta.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2013, 21:53:13 kirjoittanut ojala »
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4248 : 05.10.2013, 22:22:33 »
Kokeiles typerän kuulosta temppua että uudet palat, joskus tuli vastaan että vaikka levyt ja palat oli molemmat vielä periaatteessa ok, niin ne oli kulunu jotenki vinoiks ja kun mäntä oli tarpeeks ulkona se hirtti kiinni.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4249 : 05.10.2013, 22:30:49 »
Kokeiles typerän kuulosta temppua että uudet palat, joskus tuli vastaan että vaikka levyt ja palat oli molemmat vielä periaatteessa ok, niin ne oli kulunu jotenki vinoiks ja kun mäntä oli tarpeeks ulkona se hirtti kiinni.

juup, vaikka noissa näyttä olevan hyvin pintaa niin voisi vaihtaa. jarrulevytkin voisi samalla vaihtaa. Jollain oli kuulemma ollut jarruletkussa vikaa, palkeenkieli tms ja uusi letku korjasi tilanteen. näyttää olevan bilteema auki huomenna joten pitää hakea askartelutarvikkeet huomenna.

pitäisikö ilmausruuvin avaamalla sylinterin palautua. kun paineet katoaa.. ei ainakaan mitään tapahtunu..
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6704
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4250 : 05.10.2013, 22:53:26 »


pitäisikö ilmausruuvin avaamalla sylinterin palautua. kun paineet katoaa.. ei ainakaan mitään tapahtunu..

 Eihän se palaudu kuin sen neliskulmaisen tiivisteen n. 45° verran. Ite oon "vinkalla" painanut sylinterin takaisin
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4251 : 05.10.2013, 22:56:42 »


Löytyy nimellä V700 ´90-> 12-7059 ja hintaa on 21,90e kpl
Hyyyyyyyh kun on sulkaparilla hintaa. Ymmärrän miksi näitä on poistettu enemmän kuin korjattu ;D

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4252 : 05.10.2013, 23:13:29 »
Eihän se palaudu kuin sen neliskulmaisen tiivisteen n. 45° verran. Ite oon "vinkalla" (Kuva poistettu lainauksesta.) painanut sylinterin takaisin

Nyt on jarruletku vaihdettu, oli muuten julmetun lujassa. ei vaikutusta jarruihin ja mäntä painuu kevyesti kun auttaa. Ruuvari männän ja jarrupalan väliin niin saa yhdellä sormella painaa takas.. Voimaa ei tarvi juurikaan. en oikein usko että männässä olisi vikaa  :idiot2: jarrupalojen reunoja putsasin mutta ei vaikutusta. käsin ei jarrulevyä saa pyöritettyä.. ;/ myös kuskin puoli jumittaa jonkinverran. voisiko olla pääsylinteri..?
« Viimeksi muokattu: 06.10.2013, 16:53:18 kirjoittanut ojala »
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa RKJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
    • Huoltosivut
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4253 : 06.10.2013, 00:00:47 »


Löytyy nimellä V700 ´90-> 12-7059 ja hintaa on 21,90e kpl

Hehehh, siniseltä saa parin halvemmalla! Siellä maksaa pari 18,63e, joskus näinkin päin :) http://verkkokauppa.bilia.fi/epages/SSP.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/13022008-35531/Products/274430
Volvo V50 D3 -12

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6403
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4254 : 06.10.2013, 10:05:31 »
Korjausmaalikynästä kyselen, siis siitä 12€ vehkeestä, jonka tiskiltä hommasin. Onhan siinä käyttöohjeet kuvina, mutta eihän tämmöinen tampio ymmärtäny.  Siis missä vaiheessa sitä maalipintaa hierotaan ennen lakkausta  :idiot2:

Itsellä kanssa se sinisen korjausmaalipullo tuossa odottelee ja vähän hirvittää hyväpintaisen auton naarmuja sillä paikata. Kärkkäisen lakkakynällä en ainakaan toiseen autoon saanut katolla olevia naarmuja kovinkaan näkymättömiksi. Edellinen korimaalaus taisi olla kun yläasteella spraypullolla polkupyöriä maalasin(ja niistähän tuli hyviä).
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4255 : 06.10.2013, 10:10:24 »
Moi
Toissa iltana jonkusen matkan ajon jälkeen pysähdyttiin parkkipaikalle ja kun siinä vääntelin autoa parkkiin ohjauksesta kuului sellainen huminan tyylinen ääni hyvin selvästi, katsoin tehostimen nestetilanteen ja sitähän on sielä vielä reilusti. Eli mistä johtuu tuollainen ääni kääntäessä? Se on vasta nyt ilmennyt, aiemmin ei ole vastaavaa ääntä kuulunut. Tiedossa on toki syysloma viikolla vasemman vetarin vaihto ja raidetangon pään.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10036
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4256 : 06.10.2013, 10:39:31 »
Eihän se palaudu kuin sen neliskulmaisen tiivisteen n. 45° verran. Ite oon "vinkalla" (Kuva poistettu lainauksesta.) painanut sylinterin takaisin

Isot papukaijapihdit on kanssa oikein osavat tuohon mäntien tuuppimiseen. O0
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HulluJaYlpee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4257 : 06.10.2013, 16:12:01 »
Minkä kokoiset on v70 08 mallin sumuvalojen heijastinpinta?.. 70 vai 90mm

Tietäis että voiko patentoida niihin 90mm halkasijan päiväajot niihin.

Poissa Gunner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4258 : 06.10.2013, 18:01:36 »
Mitkäs noi kaks pientä letkua on kun menee ilmansuodattimen koteloon tuulilasista päin? Auto V70 2001 2.4 140hv bensa vapari. Mielessä pyörii vaan jos heittäs ton orkkisputsarin määkeen ja pistäis kartion tilalle...

Ja vielä kun on pääsekasin että kumpi näistä on nyt käypänen tohon omaan linttaan. Nokka-akselin asentotunnistimesta siis kyse.
Bongasin tuolta "mitä maksaa sinisellä" ketjusta: "V70n, 2002, 2,4 vapari. 30713370 Nokka-akselin asentotunnistin (vanha osanumero 8627354), 70€"
Mutta kun katosin ipd:n sivuilta se tarjoaa osanumerolla "9202134"
Nämähän on ihan erinäköisiä(tuossa 70e osassa pelkkä muovinen anturi ja tuossa kalliissa on johtokin mukana) ja hintakin tuossa toisessa 200e.  :o

Kuva 30713370

Kuva 9202134
« Viimeksi muokattu: 06.10.2013, 19:28:45 kirjoittanut Gunner »
V70 2.4 2001

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4259 : 06.10.2013, 18:46:16 »
Moro taas. 240 temppuilee taas ja pahenee vaan. Eli kone b230f ja vx3 nokka ja fb koneen sytkä boxi ja lastu bensaboxissa.

Eli historiana lambdan hajoaminen, uuden hankinta kaikki ok 50km sitten sytty taas valo ja antanu 113, 231, 221, 232 koodeja ainakin. akun kenkää käytetty 5 min irti ja edellee sama rumba jatkuu. Nyt se sylkee jo palamatonta bensaa suoraan putkesta ulos, kulutus +15l/100km.

Imuvuodot kokeiltu, ei pitäis olla, kun alupaine letkun nyppää imusarjasta irti ni kone käy heti paremmin eli rikkaalla käy. Se imusarjan alla olevan kylmäkäynti suuttimen johdon kun ottaa irti ni taas vähän paranee käynti mutta edellee bensaa sylkee putkesta. Mikä ihme voi vetää noin rikkaalle seokset? Olisko lambda jotenkin väärä kun se on kotoisin 740 volvosta?

Nii ja onko jollain tietoa miten tommonen nelinapanen lambda kytketään, värit sininen, valkonen ja kaksi mustaa.
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

 

Kulkukoira  Proturbo