Carcom Oy  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15996 Vastauksia
  • 3790961 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4215 : 01.10.2013, 21:00:01 »
Miks ei uskaltaisi?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4216 : 01.10.2013, 21:30:33 »
Juu, kahden putken liitos. Eli pakosarja - etuputki.
Tuo kolmiohan on kohtaan etuputki - väliputki (katalysaattori).

Pitänee vissiin ostaa siihen käyvä tiiviste, kävellä tutulle pajalle ja jyrsiä itte mokoma. :D Ihmetyttää, mikä siinä motonetin etuputkessa maksaa 78€... :idiot2:
Jos pelkän laipan tarvitset, niin 240:sen valikoimassa näytti olevan muutaman kympin hintaluokassa putkia mätänetillä.

Kannattanee silti ostaa käytetty vanha mätä putki, laippa harvemmin on mennyt miksikään.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4217 : 01.10.2013, 21:33:17 »
No on tosi kunnollista putkea. Aikoinaan pikkufiiattiin osti koko perkeleen putkiston 78€:lla ja jäi vielä rahaa yli. :idiot2:
Motonetista olisit saanut ilmaiseksi.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6704
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4218 : 01.10.2013, 21:40:39 »
Saksalaisten ihmeainetta tulollaan  ::)
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4219 : 01.10.2013, 23:24:06 »
Motonetista olisit saanut ilmaiseksi.
Motonetistä silloin ostin ja sisälsi keskiputken (pakosarjasta taka-akselille suora putki) ja takaputken (akselin ylitys, kolme mutkaa ja helvetin iso vaimennin).

Nooh, eipähän asialla ole kiirus.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4220 : 02.10.2013, 07:00:41 »
Mitäpäs tuo meinaa kun V50:n orkkis eberin kaukosäätimestä (semmonen munan mallinen) kun painaa nappulaa vaikka auton vieressä niin vilkuttaa nopeesti oranssia niinkun ei ois kantamalla. Vissiin patteri vähissä? Mistäs pirusta tollasen korkeen nappipatterin saa, ikinä nähnykkään. CR-1/3N lukee pohjassa.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4221 : 02.10.2013, 07:04:03 »
Ihan huoltoasemalta löyty sellanen 3V pikkupatteri, noin sentin paksu.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4222 : 02.10.2013, 08:42:59 »
Valokuvausliikkeet on yleensä aika hyvillä patterivalikoimilla varustettuja.

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4223 : 02.10.2013, 10:22:27 »
Onko ebereissä erillinen vaiko sisään rakennettu vesipumppu? Vaiko molempia?

aamulla ku kellosta ajastaa niin syttyy käy hetken sammuu, jonku ajan päästä uudestaa sama homma,

auton aamulla starttaa ja painaa päälle niin 10min ja lämmöt ~80c ja hyvib puhisee
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4224 : 02.10.2013, 11:53:59 »
Motonetista olisit saanut ilmaiseksi.

Ihan ilmaiseksi saat nyt muistutuksen (jälleen kerran, en edes jaksa laskea monesko tämä sinulle on) siitä, että tämä turhanpäiväinen paskan puhuminen asiatopiceissa saa loppua.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4225 : 02.10.2013, 12:03:18 »
Onko ebereissä erillinen vaiko sisään rakennettu vesipumppu? Vaiko molempia?

aamulla ku kellosta ajastaa niin syttyy käy hetken sammuu, jonku ajan päästä uudestaa sama homma,

auton aamulla starttaa ja painaa päälle niin 10min ja lämmöt ~80c ja hyvib puhisee
kyllä niitä saa molempina versioina eli sekä sisäänrakennetulla että erillisellä vesipumpulla :)

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4226 : 02.10.2013, 14:35:03 »
Valokuvausliikkeet on yleensä aika hyvillä patterivalikoimilla varustettuja.

Tälläisestä löytyi apu  :hello: sillä poikkeuksella että CR-1/3N = 2L76

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4227 : 02.10.2013, 15:41:30 »
Moi

Riittääkö tuo adapterikaapeli kun vaihtaa uudemman mallin facelift umpioihin?
Arvelin että saan käytettynä purkamolta edullisesti orkkis umpiot niin tuo varmaan soveltuu tuo adapteri sille.

http://www.vparts.se/se/adapterkablar-for-stylingstralkastare-s60-v70-xc.html
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4228 : 02.10.2013, 22:57:02 »
Volvo 745 vuosmallia '91, tekniikkana deeku+zf.
Nopeusmittari ei pelaa, tai pelaa satunnaisesti. Yleensä jumittaa johonkin 80km/h vauhtiin eikä siitä laske tai nouse. Myöskään trippimittari ei pelaa. Nopeusmittarin tosin saa pelaamaan yleensä, kun painaa trippiä pohjassa kokoajan :D
Pystyykö/kannattaako tuota enää korjata vai suosiolla ettiä joku ehjempi mittaristo?
Lämpömittari ei myöskään hievahda, tämä taitaa johtua niistä perinteisisitä kylmäjuotoksista?

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4229 : 03.10.2013, 00:21:14 »
 Voi perkeleen ajonesto ! Jälkiasennus carguard siis kyseessä, alko sekoilemaan nyt oikein kunnolla.. Onko näissä se ohjausyksikkö jossain kuskin jalkatilassa kun sinne koputteli niin alko toimii, sit on myös se lasin ikkoontumistunnistin tuulilasissa, kun sitä kääntää niin alkaa toimimaan. Ongelma vaan siinä ettei auttanu edes akunkengän irrottaminen hetkeks tähän vaivaan. Ovet saa auki avaimella, bensapumppu menee päälle ja starttaa mut ei anna kipinää. Mitäköhän tälle nyt tekis?
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron