Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15996 Vastauksia
  • 3789995 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6210 : 09.07.2014, 00:08:44 »
Puukkosahalla entinen pois. Kuumailmapuhaltimella lämmittää reaktiotangon pään, öljyä liukasteeksi ja pusla menee kivuttomasti paikoilleen (naputtelee vasaralla isoa avainta löyntikohteena hyödyntäin). Ja kun puslan käyttää pakkasessa, niin entistä helpommin.

Hmm. Entäs taka-alatukivarren puslat, taitaa vaatia prässin? Vaihdan kaikki puslat, takaiskarit ja jousien yläpään tuet..
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6211 : 09.07.2014, 15:06:00 »
Riittäskö ysisatkun panhardii 10cm säätö?
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6212 : 10.07.2014, 13:25:28 »
Moi, sellasella kysymyksellä vaivaan. Että pitääkös tuossa V70N facelift etupuskuriin siirtyessä, samalla vaihtaa myös se palkki vai meneekö se puskuri paikalleen suoraan nykyiseen 01vm palkkiin?
Tiedän vaan että osaan sit varautua tilaamaan molemmat osat purkamolta.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6213 : 10.07.2014, 13:38:10 »
Voiko flektin ohjainlaite olla rikki kun flekti ei lähde päälle mutta tietokoneen avulla lähtee. S80 t6 vm.00. Kun näissähän on ollut näitä vikoja..
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6214 : 10.07.2014, 21:43:37 »
Kysytääs vielä kerran, näkeekö kukaan suurta ongelmaa siinä että nakuanturin pultti läpäisee lohkon ja menee vesitilaan? Tai kuinka pitkän jengan 6mm pultti tarvitsee jotta sen voi kiristaa 20Nm tiukkuuteen
No kun halvalla sai.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6215 : 10.07.2014, 21:54:17 »
Kysytääs vielä kerran, näkeekö kukaan suurta ongelmaa siinä että nakuanturin pultti läpäisee lohkon ja menee vesitilaan? Tai kuinka pitkän jengan 6mm pultti tarvitsee jotta sen voi kiristaa 20Nm tiukkuuteen

1½ X pultin halkaisijan verran pituutta. 8.8 pultille.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6216 : 10.07.2014, 22:00:21 »
1½ X pultin halkaisijan verran pituutta. 8.8 pultille.
Ja lohkokin kestää sen? Eli siinä kun on ~10mm kierrettä niin ei tuu venäläinen pystykierre?
No kun halvalla sai.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6217 : 11.07.2014, 03:10:21 »
Ja lohkokin kestää sen? Eli siinä kun on ~10mm kierrettä niin ei tuu venäläinen pystykierre?
Kestää. Sitäpaitsi tuo 20Nm:hän menee melkein momenttiavaimeen puhaltamalla :)
Jäitä housuun!

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6218 : 11.07.2014, 06:34:00 »
Kestää. Sitäpaitsi tuo 20Nm:hän menee melkein momenttiavaimeen puhaltamalla :)
joo eipä sr paljoa ole. Nyt pitää laittaa mitaten että kuinka paksua valua onnistun löytämään :D
No kun halvalla sai.

Poissa Kaksnelikantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6219 : 11.07.2014, 23:16:29 »
Yritin etsiä tietoa aiheesta mutta en löytänyt, eli miten b230f ja b230fb eroaa toisistaan, kun koneiden tehoissa näkyy olevan 15hp eroa?

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6220 : 11.07.2014, 23:26:15 »
531 kansi, VX3, hieman alempi puristus... ja eri lastu.

Poissa thonii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6221 : 12.07.2014, 01:20:14 »
Omasta kuuskympistä tärinää/kolinaa kun käynnistää, moottorijarrua kun käyttää tai kun sammuttaa ja ja hämmentävästi kun oikealle kääntää, tuntuu kuin moottori tärisis aivan tolkuttomasti, yläkannatin on juuri vaihdettu ja ääni ja tärinä alkoi aivan yhtäkkiä. Koko auton keula tärisee näillä em hetkillä. Kiihdytettäessä tätä ei tunnu olevan ja ei edes nytkähdä eli ei pitäisi vian olevan ainakaan tässä aiemmin mainitussa ylhäällä olevassa kannattimessa
Kulkineena toimii -04 s60 d5

Poissa jalkkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6222 : 12.07.2014, 22:21:13 »
Osaiskos joku kertoa S/V40 vm. 1998 etujarrujen kiristysmomentit? Siis liukutappien päihin tulevat 12mm pultit ja sitten ne 15mm pultit. Nyt on vedetty hatusta 12mm:t luokkaan 50mn ja 15mm:t 100-110mn

Lucaksen jarrut, jos näihin löytyy muitakin.

Kiitos!

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6223 : 13.07.2014, 12:04:04 »
Mikä on paras tapa korjata 740 -92 takavalo, muovinasta on poikki ja alumiinikisko ei anna kontaktia.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6224 : 13.07.2014, 12:50:05 »
Mikä on paras tapa korjata 740 -92 takavalo, muovinasta on poikki ja alumiinikisko ei anna kontaktia.

Ei todellakaan paras:
Multa puuttuu kummastakin valosta ne maakiskot. Katsoin reitityksen kytkentäkaaviosta ja tein sen mukaisesti hyppylangat. Mutta eiköhän tohon joku vähemmän työtä polttimojen vaihdossa aiheuttava konsti löydy.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy