Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15996 Vastauksia
  • 3790964 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6600 : 25.09.2014, 18:04:09 »
940:ssä ohjaus käyny kankeaksi. Nesteet vaihdettu uusiin eikä ollu mitää vaikutusta. Voiko olla mikää muu ku rikkoontunut tehostimen pumppu?
voi olla myös itse ohjausvaihde ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Älevik

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6601 : 25.09.2014, 18:51:38 »
voi olla myös itse ohjausvaihde ;)
Helpoin tapa todeta vika? Ohjauksessa tulee keskivaiheella sellanen kuollut kohta jossa ohjaus on erityisen kankea ja ku ääriasentoihin kääntää ni ei pumppu tunnu vaikertavan yhtään, kertooko se mistään?  :idiot2:.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6602 : 26.09.2014, 07:18:01 »
Onkos vinokoneiden kansissa ollu venttiilivarsien paksuudessa koko eroja. Tuli vaan mieleen kun motonet antaa kahta kokoa. B230fk yläpään tiivistesarjassa venttiilivarrenkumit varrenkohalta tiukemmat kun mitä kpl tavarana otetut mallia b200/b230?
Täällä samankaltaisia kokemuksia. Oli kannessa vasta vaihdetut mustat paikallaan ja tiivistesarjassa tuli vihreät.
Vihreät millin pienemmällä reijällä eli helvetin tiukat varteen.
Kummat tuonne kannattaa laittaa?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6603 : 26.09.2014, 10:33:11 »
Kysyn vielä täällä ennenkuin alan uutta topickia väsäämään.

Se kaverin 740 B200K -85 on nyt kadottanut elämänhalunsa. Ei käy tyhjäkäyntiä kovinkaan vakaasti (sammuilee ja yskii), vetoja ei minkäänlaisia (pitää ryypyllä avittaa, yskii pakoputkessa ja imusarjassa) ja 80km/h on melkoinen saavutus. Bensaa menee ~15l/100km kun ajelee matkaa siististi.

Mitä tuohon keksis? Onko se nytten se sytytysyksikkö (jossa on alipainesäätö) entinen? Onko Cisak tullut tiensä päähän? Äiümmarra....

Mikään säätö ei tunnu vaikuttavan mihinkään, puristuksia on ja moottori on terve. Sytkälaitteisto/kaasutin nyt ihan sekasin (tässähän on päätyjakaja).

Saako tohon mitenkään rehellisesti kääntämällä säädettävää jakajaa? Tai voiko sen s-yksikön alipainesäädön toimivuuden jotenkin todeta? Mikä weber meni pienellä vaivalla tuohon solexin tilalle?


...alkaa kaverilla hermo kiristymään, kun jos on ylämäki ja valoista lähtö, pääsis potkulaudalla lujempaa. >:( Viime talvena kaasuttimen putsauksen jälkeen toimi muutaman kuukauden "ihan jees" (laiska kyllä oli ja putkeen yskimistä oli silloinkin). Menee vain kokoajan pahemmaksi.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6604 : 26.09.2014, 12:44:30 »
Hyvin todennäköisesti Solexi on ruvennut ryppyilemään. Viittaa imuvuotoon jos ryyppy päällä käy paremmin, joko imusarjan tiiviste poikki, kaasarin laippa kiero tai kaasuttimen ja imusarjan välinen bakeliitti halki. Ja saattaa siinä sohlossa olla jotain vikaakin, yleensä kun se rupeaa renaamaan niin helpompi etsiä toimiva tilalle kuin yrittää ehjätä risaa. Weber DGV käy pienellä kiinnitysreikien viilaamisella solexin tilalle.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6605 : 26.09.2014, 14:28:31 »
Hyvin todennäköisesti Solexi on ruvennut ryppyilemään. Viittaa imuvuotoon jos ryyppy päällä käy paremmin, joko imusarjan tiiviste poikki, kaasarin laippa kiero tai kaasuttimen ja imusarjan välinen bakeliitti halki. Ja saattaa siinä sohlossa olla jotain vikaakin, yleensä kun se rupeaa renaamaan niin helpompi etsiä toimiva tilalle kuin yrittää ehjätä risaa. Weber DGV käy pienellä kiinnitysreikien viilaamisella solexin tilalle.
Okei. Unohtui mainita, että imuvuotoja ei ole. Kokeiltu useaan otteeseen eikä se kyllä ryypylläkään käy yhtään mitenkään. Lähinnä kiihdyttäessä pitää kaasua "heijata" ja ryyppyä "veivata" että kerkeää risteyksen yli ennen punaisia.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6606 : 26.09.2014, 14:38:30 »
Okei. Unohtui mainita, että imuvuotoja ei ole. Kokeiltu useaan otteeseen eikä se kyllä ryypylläkään käy yhtään mitenkään. Lähinnä kiihdyttäessä pitää kaasua "heijata" ja ryyppyä "veivata" että kerkeää risteyksen yli ennen punaisia.

Miten käy tyhjäkäyntiä? Voisko olla pääsuutin tukossa?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6607 : 26.09.2014, 14:47:43 »
Miten käy tyhjäkäyntiä? Voisko olla pääsuutin tukossa?
Tyhjäkäyntiä käy raskaan kuuloisesti mutta kohtuu tasaisesti. Heti jos kaasuun koskee, alkaa yökkiminen, polttaminen imu-/pakosarjassa ja bensa haisee. Mustaa savuakin saattaa ilmaantua putkesta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6608 : 26.09.2014, 14:53:24 »
Tyhjäkäyntiä käy raskaan kuuloisesti mutta kohtuu tasaisesti. Heti jos kaasuun koskee, alkaa yökkiminen, polttaminen imu-/pakosarjassa ja bensa haisee. Mustaa savuakin saattaa ilmaantua putkesta.

Jaa...no kyl se sitten soppaa saa jos mustaa tulee.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6609 : 26.09.2014, 15:01:23 »
Jaa...no kyl se sitten soppaa saa jos mustaa tulee.
No niinpä! :idiot2:

Kun yrittää kevyesti vedättää, niin tuntuu kuin tukehtuisi (bensan katku kasvaa), mutta jos kaasun painaa pohjaan, moottori ikäänkuin yrittää ottaa kierroksia mutta booaa jatkuvasti ja yskii imusarjaan.

Ajoittain booaa kuten ei saisi bensaa, mutta samalla tupsuttelee satunnaisesti mustaa. :uglystupid2:

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6610 : 26.09.2014, 17:53:50 »
Pystynkö ottamaan laajakaista lambdalle virrat tosta vakio lambdan lämmitys piuhasta?

Vai tuleeko parempia kohtia mieleen?
Lh 2.4 ja 940 on auto, laajakaistalla korvataan orkkis koska sano ittensä irti eikä tee mieli ostaa uutta kun tuo laajakaistaki pelaa paremmin ko hyvin.

Kiitos jo etukäteen :)



Edit. Ei näihin liittimiin tuu jännitettä muulloin kun auton käydessä. Mahtaako tulla edes kokoaikaa?
Täytyy ryövätä joltain muulta (ehtii kalibroida ennen käynnistystä itsensä
itsensä
« Viimeksi muokattu: 26.09.2014, 18:27:51 kirjoittanut vippe »
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6611 : 26.09.2014, 18:29:20 »
Jos hammastangossa tuntuu selvä välys ratista kääntäessä, niin pitäisikö välys tuntua myös irrallaan olevassa tangossa? Vai eikö sitä huomaa ilman rasitusta?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6612 : 26.09.2014, 18:41:03 »
Jos hammastangossa tuntuu selvä välys ratista kääntäessä, niin pitäisikö välys tuntua myös irrallaan olevassa tangossa? Vai eikö sitä huomaa ilman rasitusta?

Mitä nyt olen nähnyt, kun ovat irrallaan muun merkkisten hammastankoja ensiapuna "muovitulpasta" kirrailleet,
niin kirrasivat vähän ja laittoivat takaisin autoon, ja kokeilivat. Tuolloinkin tuntunut kuulemma ihan ratissa se välys.

Tällä tiedolla olettaisin, että kovin herkästi se ei siis tuntuisi pelkästään irrallaan, kun laittoivat takaisin autoon ja kokeilivat.

En tiedä onko tästä mitään apua, mutta toivottavasti edes vähäisen.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6613 : 26.09.2014, 20:16:03 »
Noni muute lambda laiteltu, enää tarvis jostai virtalukon takana olevast sulakkeest saada sähööö, joka ei startates katkasis mielellää
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6614 : 26.09.2014, 20:36:08 »
Mitä nyt olen nähnyt, kun ovat irrallaan muun merkkisten hammastankoja ensiapuna "muovitulpasta" kirrailleet,
niin kirrasivat vähän ja laittoivat takaisin autoon, ja kokeilivat. Tuolloinkin tuntunut kuulemma ihan ratissa se välys.

Tällä tiedolla olettaisin, että kovin herkästi se ei siis tuntuisi pelkästään irrallaan, kun laittoivat takaisin autoon ja kokeilivat.

En tiedä onko tästä mitään apua, mutta toivottavasti edes vähäisen.

Uusi tanko on jokatapauksessa paikallaan jo, mutten päässyt vielä kokeilemaan. Rattiakselissa ei tuntuisi olevan välystä, joten toivotaan että se vaan ei tunnu ilman kuormitusta. :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

Carcom Oy  Elekma