RallyBaron  Samppasport

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16015 Vastauksia
  • 3993697 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4537
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11385 : 05.06.2017, 21:42:05 »
Vastaavia saa kyllä tarvikkeena, riippuen tietenkin mitoista. esim. vastaava osa Biltemassa.

Poissa TWB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11386 : 05.06.2017, 21:49:44 »
Mikähän tuon ns. vastaventtiilin periaate on, jos korvaa pelkällä haaralla? 
Ei toi nyt voi olla mitään rakettitiedettä hemmetti :)
//2007 S40 T5 AWD BSR\\

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4537
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11387 : 05.06.2017, 21:51:38 »
Paine letkussa ei laske yhtä helposti -> nopeammin pesunestettä lasille. Jos toi oli ihan pumpun lähellä, niin toiminee varmaan hyvin ilmankin.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11388 : 05.06.2017, 22:46:48 »
Mistä 40mm pakkasproppu kohtuullisin kustannuksin?
No kun halvalla sai.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1581
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11389 : 05.06.2017, 23:08:26 »
Mikähän tuon ns. vastaventtiilin periaate on, jos korvaa pelkällä haaralla? 
Ei toi nyt voi olla mitään rakettitiedettä hemmetti :)

Takaisku estää että pesuneste ei valu takaisin säiliöönpäin jolloin nestettä tulee lasille heti eikä hetkenpäästä  :)
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1807
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11390 : 05.06.2017, 23:35:46 »
Takaisku estää että pesuneste ei valu takaisin säiliöönpäin jolloin nestettä tulee lasille heti eikä hetkenpäästä  :)

Ja joissakin tapauksissa sitä tulee lasille vähä äkäsemmin ilman tukkoja putkessa.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11391 : 07.06.2017, 16:06:37 »
kysytäänpäs täällä.

Meneekö ns. "kaikki ruiskusuuttimet" ristiin, vai onko niille annettu jokin oma kiinnityksensä tms? Esim. käykö LH-jetronicin suuttimet vaikka motronikkiin tai toisinpäin?

Ja minkäkokoiset ovat B230F:n suuttimet?


Yritin Boschin kataloogista kattella, muttei siitä ainakaan minulle auennut, eroaako kiinnitykset toisistaan "mitenkään"...  :-\

EDIT:
Ilmeisesti B230F on 214cc suuttimet. Nyt täytyisi vain tietää, käykö nuo ristiin motronicciin?
« Viimeksi muokattu: 07.06.2017, 16:23:11 kirjoittanut Slerbahuuli »

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1581
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11392 : 07.06.2017, 16:26:10 »
vinokoneen suuttimet ovat 14mm o-renkailla ja pituus o-renkaitten välillä 61mm.
Suuttimia on matala ja korkea ohmisina (vaparit yleensä korkea ja turbo matala)
matala ohmisten suuttimien kanssa tätytyy olla esivastukset virtaa rajoittamassa.

Suuttimia on yleisesti henkilöautoissa 3 erimittaisia ja 14mm ja 11mm o-renkailla.

b230f koneessa on ulkomuistista noin 210-220cc/min@3bar suuttimet ja korkea ohmiset. 

edit: pikainen google haku väittäisi suuttimien virtaukseksi 192 cc/min
« Viimeksi muokattu: 07.06.2017, 16:32:02 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11393 : 07.06.2017, 16:35:24 »
^ Jep

Ja siinä motronicissa eli olettaen -ET vinokas, matalaohmiset luokkaa 330cc, eivät käy ristiin siis.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11394 : 07.06.2017, 16:38:16 »
Okei, kiitos vastauksista.  :)

Mitenkäs, näkeekö mistään kataloogista tms. niiden suuttimien matala/korkeaohmisuuden? Vai pitääkö vain mitata tai googletella?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11395 : 07.06.2017, 18:28:32 »
Okei, kiitos vastauksista.  :)

Mitenkäs, näkeekö mistään kataloogista tms. niiden suuttimien matala/korkeaohmisuuden? Vai pitääkö vain mitata tai googletella?
turboissa matala ohm vaparit korkea
No kun halvalla sai.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5848
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11396 : 07.06.2017, 21:43:33 »
Tässä ei välttämättä puhuta turbo volvosta. Älkää esittäkö kysymystä johon ette halua kuulla vastausta ;D.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11397 : 07.06.2017, 22:46:02 »
Minulla on kevyt kutina että tämä menee vähän siihen "kuinka saada bannit kahdelle foorumille yhdellä modauksella" kategoriaan josta kuulin taannoin.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11398 : 08.06.2017, 10:40:58 »
Tässä ei välttämättä puhuta turbo volvosta.

Haiskahtaa pahasti hiivatin viinastamiselta :D

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2405
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11399 : 08.06.2017, 20:26:42 »
Haiskahtaa pahasti hiivatin viinastamiselta :D

Herneen LH:staminen  ???

Mutta oli mulla kysymyskin, paljonkas on B230FT:n normi öljynpaineet? Millasissa paineissa pitäs huolestua?

Tässä funtsin vaan että onko mulla jotenkin alhaset paineet kun kuumana (siis oikeesti kuumana) on tyhjäkäynnillä 1-1.2 baria, 3000rpm n. 2.9 bar...

Tämä siis orkkis jenkakellon ja Autogaugen Electrica-sarjan öljynpainemittariin luottaen.
Mekaanisella ÖP-mittarilla varmaan viel varmistettava  :P

Tulin kyllä miettineeksi että voiko sohlo ahdin laskea  öljynpainetta?  :idiot2: Ennen juhannusta olis tarkotus saada 19T tilalle. Toinen mitä olen pähkäillyt öljyn painetta laskevaksi tekijäksi niin aftermarket öljyjäähy suodattimen jalasta?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

Autoracing  KL-varaosat