RallyBaron  Samppasport

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15994 Vastauksia
  • 3784522 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2070 : 02.10.2012, 12:38:53 »
Mulla ei ainakaan ollu 940 turbossa missään noin pientä putkea kuin 2". 
Takaäänenvaimentimen sisäänmeno on 57mm eli 2¼"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2071 : 02.10.2012, 12:44:10 »
Mulla ei ainakaan ollu 940 turbossa missään noin pientä putkea kuin 2". 
Takaäänenvaimentimen sisäänmeno on 57mm eli 2¼"
Turbon putkisto taitaa olla juuri tuo 2 1/4"

Vaparissa mehupilliä
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4924
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2072 : 02.10.2012, 12:45:10 »
Mulla ei ainakaan ollu 940 turbossa missään noin pientä putkea kuin 2". 
Takaäänenvaimentimen sisäänmeno on 57mm eli 2¼"

Vaparissa on sama
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2073 : 02.10.2012, 12:46:51 »
Vaparissa on sama
Onko tuo muutettu 940:seen sitten vai?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4924
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2074 : 02.10.2012, 12:57:36 »
Onko tuo muutettu 940:seen sitten vai?

Kylläpä tuo oli jo 740:ssä. Ainaki siinä mikä mulla oli
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2075 : 02.10.2012, 13:21:02 »
En nyt tarkkaan muista mittoja mutta olen vaparin takaylityksen saanut sopimaan turboon...
Olisko sitten samoja vai onko poikkeuksia?
Turbon putkistohan supistuu keskivaimentimen jälkeen siihen mehupilliluokkaan. Ainakin niissä tarvikkeissä mitä oon käpistänyt.
Ylityksen takaosa on sitten laajennettu että timmaa takapönttöön.(turbomallin ylitysputki)

Eikun pe*kele, mulla sopi se vaparin takaylitys kun tein siihen oman ulostulon, ei mennyt alkup. vaimentimeen.
Takaylityksen etupää on samankokoinen vapari/turbo.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2012, 13:35:21 kirjoittanut hevonen »

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2076 : 02.10.2012, 16:23:02 »
Apuva  :D

Elikkä ohjaustehostimen kanssa äherretty nyt ja pieniä vastoin käymisiäkin on tullut. Vanha ohjaushärdelli lähti hyvin poies, mutta nyt on vähän ongelmaa tuon ohjaustehostimellisen kanssa. Käynpäs nyt läpi mitä ollaapi tehty:
1. vanhat ohjaushärpäkkeet kuuseen.
2. uutteen ohjausalahärdelliin(mikä nimi???) laitetaan ohjausakseli kiinni niin, että kuvassa näkyvä hahlo: osuu sopivasti tuuvin kanssa hyvin.
3. Sitten käännellään niin että on "renkaat suorassa" ja aletaan nostelee paikalleen.
4. ohjausakselin kiinnitys rattiakseliin: ONGELMA rattiakselissa on tällainen lovi:
ja siis kun laittaa ohjausakselin kiinni niin ei mene kohdakkain ruuvin paikka ja tuo lovi. Ratti on siis suorassa.

Miten tässä pitäis toimia? Nyt saa alkaa neuvomaan ihan kädestä pitäen, että missä järjestyksessä pitäisi kasailla jne. Tämä kasaus järjestys tuntui itsestä oikealta, mutta ei sitä ehkä ole.

Tuli muuten ratkaistua virranjakaan kiinni ottaminenkin tulee alempiin pultin paikkoihin ilmeisesti kiinni :P. Niihin se ainakin sopi paremmin ja siis tuossa mihin aikasemmin yritin niin pultin paikat ei meinanneet sopia millään.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2077 : 02.10.2012, 16:42:17 »
renkaat suoraan ja lovet kohdilleen, nii  että tehostettu simpukka on myös keskellä aluettaan.

heitä ratti takapenkille siks aikaa. kun kasattu pistä ratti takasin.

 ::) oikeesta tyylistä en tiedä mitään mut jos osat sopii ilman hitsipillä paikalleen eikä tartte pajavasaraa ni luulis olevan kaikki OK ?

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2078 : 02.10.2012, 16:43:24 »
renkaat suoraan ja lovet kohdilleen, nii  että tehostettu simpukka on myös keskellä aluettaan.

heitä ratti takapenkille siks aikaa. kun kasattu pistä ratti takasin.

 ::) oikeesta tyylistä en tiedä mitään mut jos osat sopii ilman hitsipillä paikalleen eikä tartte pajavasaraa ni luulis olevan kaikki OK ?

Eli ratti irti ja sitten kaikki suoraan ja kun laittaa ratin kiinni niin kattoo että se tulee suoraan? Mites ratin saa irti?  ::)

Volvo 240DL -85 B200K+M45

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2079 : 02.10.2012, 16:44:51 »
jaa-a.. veikkaan että se keskusta ratista revitään irti ja aukastaan pultti ratin keskeltä.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2080 : 02.10.2012, 16:46:57 »
jaa-a.. veikkaan että se keskusta ratista revitään irti ja aukastaan pultti ratin keskeltä.

Selvä hommeli kiitoksia näistä pitää tuossa illemmalla kokeilla uudestaan kun on saanut vähän murua rinnan alle :). Ratin saa siis säädettyä tarkasti suoraan sitten kun laittaa takaisin? Olisi kiva kun ei tarvis ajaa ratti killillää kun ajaa suoraan.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2081 : 02.10.2012, 16:50:40 »
Selvä hommeli kiitoksia näistä pitää tuossa illemmalla kokeilla uudestaan kun on saanut vähän murua rinnan alle :). Ratin saa siis säädettyä tarkasti suoraan sitten kun laittaa takaisin? Olisi kiva kun ei tarvis ajaa ratti killillää kun ajaa suoraan.
Jätä sit se ratin mutteri kierteen tai vaikka kahden verran paikalleen ettei tuu ratti nenään kun se irtoo. Niin on kuulemma jokunen nenä murrettu :smoke:
No kun halvalla sai.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2082 : 02.10.2012, 16:52:56 »
Jätä sit se ratin mutteri kierteen tai vaikka kahden verran paikalleen ettei tuu ratti nenään kun se irtoo. Niin on kuulemma jokunen nenä murrettu :smoke:

Tämä selvä  ;D

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2083 : 02.10.2012, 17:07:12 »
En nyt tarkkaan muista mittoja mutta olen vaparin takaylityksen saanut sopimaan turboon...
Olisko sitten samoja vai onko poikkeuksia?
Turbon putkistohan supistuu keskivaimentimen jälkeen siihen mehupilliluokkaan. Ainakin niissä tarvikkeissä mitä oon käpistänyt.
Ylityksen takaosa on sitten laajennettu että timmaa takapönttöön.(turbomallin ylitysputki)

Eikun pe*kele, mulla sopi se vaparin takaylitys kun tein siihen oman ulostulon, ei mennyt alkup. vaimentimeen.
Takaylityksen etupää on samankokoinen vapari/turbo.
Tuo on tarvikeputken ominaisuus että supistuu ylityksessä mehupilliksi. Ei kuulu olla sellainen. Ja kyllä uudessakin vapariseiskassa putkisto on tietääkseni jotain 2" tsp huomattavasti pienempää kuin turbossa kuitenkin.

Edelleen kysyjälle.. Käy tönärin kanssa autolla..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2084 : 02.10.2012, 17:18:07 »
Edelleen kysyjälle.. Käy tönärin kanssa autolla..

Juu huomenna metrimitalla otan mittaa jostain liitoksesta, katotaan onko 2" vaiko 2-1/4.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

 

Elekma  Autoracing