Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3799536 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2370 : 11.12.2012, 19:24:41 »
850:stä pitäis irroittaa volvon oma vetokoukku, poika jo ilmoitti, että kolme pulttia meni poikki ja kolme muuta pulttia pyörii palkin sisällä, ei saa otetta mutterista millään. OLisiko neuvoja em. toimenpiteeseen ?  ps. Kiire, auto nostimella ja pitäis tänään saada pois.

kiinnityspultteja oli muistaakseni laskenut 16 kpl  :o
Ei se lähde takapuskuria irrottamatta. Ja jos(kun) on samanlainen kuin V70:ssä niin pultteja tarvii äkkiseltään laskettuna avata tosiaan tuo 16.
Jäitä housuun!

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2371 : 11.12.2012, 19:25:43 »
850:stä pitäis irroittaa volvon oma vetokoukku, poika jo ilmoitti, että kolme pulttia meni poikki ja kolme muuta pulttia pyörii palkin sisällä, ei saa otetta mutterista millään. OLisiko neuvoja em. toimenpiteeseen ?  ps. Kiire, auto nostimella ja pitäis tänään saada pois.

kiinnityspultteja oli muistaakseni laskenut 16 kpl  :o
Empäs tiedä kuinka ja millainen runkopalkki pätkässä, mutta voisi ehdottaa samaa konstia kuin 740 eli puskuri pois ja migillä täpit siihen mutteriin, lämpöhoidon saapi samalla.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2372 : 11.12.2012, 21:13:17 »
850:stä pitäis irroittaa volvon oma vetokoukku, poika jo ilmoitti, että kolme pulttia meni poikki ja kolme muuta pulttia pyörii palkin sisällä, ei saa otetta mutterista millään. OLisiko neuvoja em. toimenpiteeseen ?  ps. Kiire, auto nostimella ja pitäis tänään saada pois.

kiinnityspultteja oli muistaakseni laskenut 16 kpl  :o


Mä muistaakseni tein pari reikää n. 20mm reikäporalla peräluukun puolelta, nii pääsi sieltä pitämään vastaan. Jokatapauskessa todella v-mäinen homma.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa haurala93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2373 : 11.12.2012, 21:22:41 »
Siinä on varmaankin luistonesto... :pomo:

jos on, niin todella turha, luistelee siihen malliin  ::)
v70 mk2 -00/01 2.4 140hp

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2374 : 11.12.2012, 22:11:18 »
jos on, niin todella turha, luistelee siihen malliin  ::)
Niin se on noissa isommissakin ihan turhake. Abs vaan yrittää jarrulla pitää sutivan pyörän kurissa ja siitä abs pumpun toimimisesta se surina ja tärinä tulee. Kait se on vaan sellasia mummoja varten jotka silmät renkaina painaa kaasua ja odottaa koska auto alkais liikkua... :3/4 jättää sen:
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2375 : 11.12.2012, 23:33:09 »
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=6731

Näkeekö auton kokonaiskilometrit jos ECU on vaihdettu? Vai uuden ECUn aikana tulleet kilsat?

Kyseessä 850 t5
« Viimeksi muokattu: 11.12.2012, 23:35:02 kirjoittanut comanche »

Poissa junnu146

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2376 : 12.12.2012, 02:04:54 »
Pystyykö hu-601 soittimeen vaihtamaan polttimot..? taustavalot ei pala, mut taskulampulla näkee mitä näytös lukee  :D
V50 T5 AWD
EX: 855 2.4, 855 T5, mk1 S80 2.5D

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2377 : 12.12.2012, 06:41:44 »
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=6731

Näkeekö auton kokonaiskilometrit jos ECU on vaihdettu? Vai uuden ECUn aikana tulleet kilsat?

Kyseessä 850 t5

Uuden ecun kokonaiskilometrit.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2378 : 12.12.2012, 14:17:47 »
Osaisko joku sanoa että sopiiko facelift 745 volvon peilit 940 volvoon? Ja saisko 940:n volvon sähkösäädot ja lämmitykset siirrettyä noihin 745:n peilinkuoriin, tälläistä mietin kun ovat 940:ssä peilit sikafleksillä kasassa.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2379 : 12.12.2012, 15:15:21 »
Seiskan käsisäätöpeilien mukana joudut vaihtamaan ikkunan alalistan, on eri pituinen kuin ysin sähkösäätöisessä. Liekö ero sitten 7/9 jutussa vai käsi/sähkö säädössä mutta näin on. Toki listaa voi katkaista. Ysin sähkösäätöpeileissä siis lista on sen 10cm lyhyempi ja peilin isompi jalka korvaa pätkän listasta.

Niin siis muutoin peilit kyllä käy päikseen, kai ne sähkömoottorit sinne sisällekin voi laittaa mutta osat on melko hauraita ja pikkunäpräämistä tiedossa. Tiedostaen että sähköpeilit purkuautosta ei maksa juuri sen enempää kuin käsikäyttöisetkään, en lähtisi vaihtamaan.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2380 : 12.12.2012, 15:53:16 »
Seiskan käsisäätöpeilien mukana joudut vaihtamaan ikkunan alalistan, on eri pituinen kuin ysin sähkösäätöisessä. Liekö ero sitten 7/9 jutussa vai käsi/sähkö säädössä mutta näin on. Toki listaa voi katkaista. Ysin sähkösäätöpeileissä siis lista on sen 10cm lyhyempi ja peilin isompi jalka korvaa pätkän listasta.

Niin siis muutoin peilit kyllä käy päikseen, kai ne sähkömoottorit sinne sisällekin voi laittaa mutta osat on melko hauraita ja pikkunäpräämistä tiedossa. Tiedostaen että sähköpeilit purkuautosta ei maksa juuri sen enempää kuin käsikäyttöisetkään, en lähtisi vaihtamaan.


960:n peilinjalka taasen on pienempi, ja lista menee peilin alle. Huomasin kun laitoin itselle 940:iin 960 peilit.
Molemmat siis sähkösäätöisiä.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2381 : 12.12.2012, 17:10:07 »
Mitkäs kaks "reikää" pitää laittaa hyppylangalla yhteen että voi poistaa siirron ajaks rikkinäisen suutinten releen? Eli siis suutinreleen pistokkeesta kyse LH 2.4
No kun halvalla sai.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2382 : 12.12.2012, 17:12:10 »
Mitkäs kaks "reikää" pitää laittaa hyppylangalla yhteen että voi poistaa siirron ajaks rikkinäisen suutinten releen? Eli siis suutinreleen pistokkeesta kyse LH 2.4
3 ja 4 navat releestä (740), uskoisin että samat muissakin koreissa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2383 : 12.12.2012, 17:12:49 »
3 ja 4 navat releestä (740), uskoisin että samat muissakin koreissa.
Tämä selvä :) Kiitoksia.
No kun halvalla sai.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2384 : 13.12.2012, 20:15:20 »
Eli laitetaas sit kun ei -91 940 B230F lähde käyntiin. Siirtopumppu toimii, painepumppu surisee, paineensäätimelle tulee bensaa, YKK-anturi vaihdettu(ilmeisesti romarilta 200-sarjalaisesta raadosta), suutinreleen 3 ja 4 napa laitettu hyppylangalla yhteen ja kipinää tulee. Starttipilotilla hörähtelee. ???

E: Voiko olla että vaihdettu YKK-anturi on viallinen? kun ei sillä vanhalla tullu koitettua navat yhdistettynä
« Viimeksi muokattu: 13.12.2012, 20:17:56 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo