RallyBaron  Samppasport

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3794817 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2595 : 19.01.2013, 13:24:06 »
Missähän semmonen kyseinen kytkin on?  ;D

Edit: Mikä ois hyvä nokka b200et, lastu, ahdot ~0.8, b-paine 3, putkisto 2.5"
Kytkin on takimmaisena kannessa, nelosimukanavan takana.

Se hyvä nokka on se vakio T. Jos haluaa alaväännön katoavan ja muutaman hepan lisää ylärekisteriin niin sitten A mutta tuo on niin pieni perusviri että ei mun mielestäni kaipaa nokalta juurikaan mitään muutoksia.
Saahan sen tietysti vielä enemmän viemään bensaa jollain "paremmalla" nokalla mutta tuo T:n vaihdon A:n huomaa jo kulutuksessa.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2596 : 19.01.2013, 13:58:25 »
Onko vika laturin juotoksissa kun jää varoitusvalot jää palamaan? Mikä on se korjattava juotos? Kahta hiilisiltaa kokeiltu ja sama vika, kaasua painaessa valot sammuu, eilen ei ei meinannut sammua silläkään konstilla. 740 &230f ja  laturilla ikää muutama vuosi.

Poissa -Silveri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Sillä lailla!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2597 : 19.01.2013, 15:52:56 »
Kytkin on takimmaisena kannessa, nelosimukanavan takana.

Se hyvä nokka on se vakio T. Jos haluaa alaväännön katoavan ja muutaman hepan lisää ylärekisteriin niin sitten A mutta tuo on niin pieni perusviri että ei mun mielestäni kaipaa nokalta juurikaan mitään muutoksia.
Saahan sen tietysti vielä enemmän viemään bensaa jollain "paremmalla" nokalla mutta tuo T:n vaihdon A:n huomaa jo kulutuksessa.
Asia mursu, kiitos. Jätän ton vakio kepin ja hommaan isompaa ahdinta  :)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2598 : 19.01.2013, 22:10:49 »
Miten h*lvetissä pitäis -88 240 Boschin 55ampeerisen laturin hihnapään laakeri vaihtaa ??? Oli niin prkleen tiukassa että meinas usko loppua. Sit laikkasin ulkokoolin rikki ja tarpeeks lämpöö+talttaa niin irtos sisäkoolikin.
Dodih, vituixmän kävi ja homma kusee. Onko jännitteensäädin rikki kun nyt napajännite nousee yli 15V kun auto käynnissä ja 20minuutissa tippuu auto sammuneena 0.5V? Jos sais kuvan miten ne nyt olikaan siellä laturin persauksissa niin olis ihan kiva :)
No kun halvalla sai.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2599 : 21.01.2013, 12:48:19 »
Dodih, vituixmän kävi ja homma kusee. Onko jännitteensäädin rikki kun nyt napajännite nousee yli 15V kun auto käynnissä ja 20minuutissa tippuu auto sammuneena 0.5V? Jos sais kuvan miten ne nyt olikaan siellä laturin persauksissa niin olis ihan kiva :)

Mittaappas tuo jännite kokonaan siitä laturin ahterista.  Jos jännite nousee lämpimällä moottorilla yli 14,4V niin silloin voisi vika olla säätimessä.

Voimakas epäilykseni on laturin johtosarjassa, joka mätänee niin 2:ssa, 7:ssa, 9:ssä ja V70-sarjassakin samalla tavalla ja vieläpä melko samoista paikoista!

Kts. tämä juttu aiheesta:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=22195.0


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2600 : 21.01.2013, 15:15:36 »
Kannattaako miten maalauttaa kattokaiteet+listat korivärispraylla jossa on lakka valmiina?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa volvorane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2601 : 21.01.2013, 17:22:03 »

Elikkä 940 vuotaa jarrunestettä tuolta kytkimen päästä, tuolta kumin alta. Mikähän sieltä on mennyt?
« Viimeksi muokattu: 21.01.2013, 17:31:08 kirjoittanut volvorane »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2602 : 21.01.2013, 17:41:59 »
Pystyykö '88 vuosimallin 760:iin vaihtamaan pinnapultit eteen ja taakse ihan vaan jarrulevyt purkamalla?
Tartteis saada lyhyemmät, mitä originaalit. Jos joutuu isommalti purkamaan, niin sitten vaan lyhennän rautasahalla/rälläkällä noita omia sopivasti.
Eikö kukaan muka oo seiskaan vaihtanu pinnapultteja?

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4519
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2603 : 21.01.2013, 18:15:18 »
Elikkä 940 vuotaa jarrunestettä tuolta kytkimen päästä, tuolta kumin alta. Mikähän sieltä on mennyt?
Luultavasti työsylinterin tiiviste.

Poissa volvorane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2604 : 21.01.2013, 21:04:09 »
Luultavasti työsylinterin tiiviste.
Kiitos. Kannattaako laittaa kokonaan uusi työsylinteri vai onnistuuko motonetin uusilla tiivisteillä? Ja onnistuukohan tuo työsylinterin irrotus tuolla pakkasessa auton alla könytessä..?

Poissa -Silveri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Sillä lailla!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2605 : 22.01.2013, 08:42:52 »
Kiitos. Kannattaako laittaa kokonaan uusi työsylinteri vai onnistuuko motonetin uusilla tiivisteillä? Ja onnistuukohan tuo työsylinterin irrotus tuolla pakkasessa auton alla könytessä..?
Tiivisteen vaihdolla. Itse oon vaihtanut seiskaan 2 kertaa tunkin ja pukkien avulla. Kannattaa hioa sylinteri sisältä jos on karhea, nimittäin mulla kesti uusi tiiviste viikon.. En kylläkään ole varma johtukohan biltema laadusta, vai siintä että jäi karheaksi. Mutta nyt on kestänyt paikallisen varaosaliikkeen tiiviste kolmatta kuukautta kun hioi sylinteriä

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2606 : 22.01.2013, 08:49:36 »
joo tiivisteellä menee jos sylinteri on hyvä,mut jos sylinterin pinta huono niin sit koko sylinteri vaihtoon niin tietää että kestää pitempään eikä tarvi jännittää että koska se taas alkaa vuotamaan.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2607 : 23.01.2013, 10:00:16 »
Tuossa olen harmitellut tuota kuskinpuoleisen oven ongelmaa, kun oven laittaa tavallisesti kiinni, jalkatilan valon pitäisi sammua, mutta tietyllä tavalla kiinni laittaessa ovi menee luultavasti oikein kiinni ja jalkotilan valo ei jää palamaan.

Onko näissä mitn mikrokytkintä yms? Passatissa oli ovissa sellaset tunnistin kytkimet jotka oli selkeästi näkyvissä.

Keskuslukitus menee kuitenkin päälle normaalisti, eilen illalla naapuri tuli sanomaan että auton vilkut vilkkuvat. No menin autolle ja auton vilkut tosiaan vilkkui kun olisi varashälytin päällä tms mutta ei räikän ääntä. Istuin autoon pelkääjän puolelta ja avasin sisäkautta kuskin oven ja laitoin sen kiinni, parilla kerralla vasta ovi meni siten kiinni että jalkotilan valokin sammui ja sain ovet laitettua lukkoon siten kuten pitäisi.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2608 : 23.01.2013, 17:05:14 »
Kummalla lailla 940 etujarrut kannattaa laittaa paikoilleen?

Vaihtoehto 1: Ensin liukutappienrauta paikoilleen, sitten jarrupalat, lopuksi jarrusatula.

Vaihtoehto 2: Kasataan liukutapit+palat+jarrusatula yhdeksi paketiksi. Sitten koko paketti paikoilleen.


Vaikea selittää, toivottavasti ymmärtää silti  :P
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2609 : 23.01.2013, 17:18:00 »
Kummalla lailla 940 etujarrut kannattaa laittaa paikoilleen?

Vaihtoehto 1: Ensin liukutappienrauta paikoilleen, sitten jarrupalat, lopuksi jarrusatula.

Vaihtoehto 2: Kasataan liukutapit+palat+jarrusatula yhdeksi paketiksi. Sitten koko paketti paikoilleen.


Vaikea selittää, toivottavasti ymmärtää silti  :P

O0

muista rasvata tapit

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy