Koitin noita vaijereita tuossa pihalla taas nyplätä, mutta ei tuo oikein tunnu muuttuvan minnekkään.
Saakos tuohon kaasuvaijerirullaan uusia heloja jostain? Myös ne kuulanivelet siitä tangosta on väljät..
Rullasta kun kääntää, niin on joku sentin tyhjä ennenkuin kaikki väljät poistuu siitä tangosta ja rullalta jonka jälkeen kaasuläppä avautuu. Joten kun kaasua painaa polkimesta, niin se kaasuläppä ei aukea ihan kokonaan.
Mun siis ensin varmaan kannattaa kiriä se tanko, kuten TVS kirjoitti, ja sen jälkeen vasta koittaa saada noi vaijerit "oikein"?
Kaasuvaijerin saa varmaan vetää melko kireelle. Jättää kuitenkin sen verran löysää, ettei jää siitäkään kantamaan.
Kickdown sitten niin löysälle, ettei polkimessa tunnu sitä nykäystä vai mitä oikein tarkotat?
Pitäs melkein saada kuvat tai video tuosta säätämisestä tai sitten jonkun kädestä pitäen neuvoa. Tälleen pelkästään lukemalla vaikuttaa vähän hankalalta..
Edit. Mulla nyt on tosiaan melkosen löysällä se kickdown vaijeri, mutta ei siltikään tunnu vaikuttavan. Rullasta kun kääntää tappiin, niin se vaijerin mitta on jotain 35mm.. Eli onko se vieläkin liian kireällä vai häh?
Ja sekin ihmetyttää, että kakkoselle laatikko vaihtaa ihan ok. Silleen kevyellä, normaalilla kaasulla siinä 2500rpm tuntumassa mutta kolmonen ei mene päälle ennenkuin nostaa jalan pois kaasulta edes sekunniksi. Saa huudattaa lähemmäs 4000rpm, eikä siltikään vaihtoa tapahdu.
Onko tuo laatikko vaan tullu tiensä päähän, vai voiko väärästä öljymäärästä johtua nää probleemat?
Kun tosiaan ennen koneremonttia täysin samoilla "säädöillä" pelas paaaljon paremmin.