KL-varaosat  Race.fi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3797152 Lukukerrat

0 jäsentä ja 12 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3225 : 05.05.2013, 11:02:51 »
18-19pv oon kyllä täysillä töissä. pe 17.5 olis vapaa mutta sun pitäis ajaa vähän sivummalle tampereesta. Ei ole mulla silloin sinne asiaa enkä tämmöstä ilmasta hommaa vastaan ala ajeleen 90km hupia...
Jos tuolloin ajat Oriveden kautta, voin sen nollata.

No katellaan, kyllähän sitä siitä Oriveden ohi mennään, kun täältä päin treen suuntaan mennään. :)
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3226 : 05.05.2013, 14:43:05 »
No katellaan, kyllähän sitä siitä Oriveden ohi mennään, kun täältä päin treen suuntaan mennään. :)
O0 Siitä sit vaan laita viestiä niin katotaan mihin pystytään. :P

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3227 : 05.05.2013, 17:27:25 »
Onko vinokoneen imusarjan tiiviste ihan mallia paperi?

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
  • 940 230FT -98
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3228 : 05.05.2013, 18:33:58 »
Onko vinokoneen imusarjan tiiviste ihan mallia paperi?

Just viikko sitten vaihdoin, jotain paperimassaa se kyllä on, Elringin tiivistesarjassa ainakin.

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3229 : 06.05.2013, 16:41:24 »
Miksi Volvo 850 käyttöohjekirjassa on: Huom! Älkää voidelko pyöränpultteja. Mihin tuo kielto perustuu kun jotenkin tuntuu että ne just pitäisi rasvata että ne ei jumitu ja saa käsipelin puolenvuoden päästä irti.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3230 : 06.05.2013, 17:58:31 »
Kai jokin ihan tippakannuöljy tms voi lisätä riskiä että ne lähtee omin nokkineen auki.

Laita tervaa.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3231 : 06.05.2013, 18:29:42 »
Pitää toi ulompivetari tota rutinaa siihenmalliin että kait se ois uus osa hankittava...

Kysymys kuuluukin jotta mistä V70 -97 tdi laitokseen edullisesti ulompi vetari joka myös kestäis?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3232 : 06.05.2013, 22:32:49 »
Pitää toi ulompivetari tota rutinaa siihenmalliin että kait se ois uus osa hankittava...

Kysymys kuuluukin jotta mistä V70 -97 tdi laitokseen edullisesti ulompi vetari joka myös kestäis?
Varaosaliikkeet kiertelet ja kyselet, todennäköisesti niin löytyy halvin uusi. Tietysti halvin toimiva on ehjä käytetty...

...ja kyllä ne nivelet kestää, kun pitää huolen ettei ole suojakumit puhki eikä kamalasti sudittele pyörät linkussa.

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3233 : 06.05.2013, 23:58:28 »
Autona 940 ja mottina B230FT, lastulla, putkistolla yms.. Taas meni yksi vakiokytkin (typeryyttä, vakio?), kun on kumman hidas toi kytkin irrottamaan, kun esimerkiksi paikallaan jauhaa ykkösellä ja vetäsee kakkosen sisään, niin ei kerkeä irrottamaan niin nopeasti, vaan jää luistamaan heti.. Jos esim. kakkosella pyörittää ensin ja laittaa sitte jarrulla kiinni, niin jaksaa mainiosti, ei siis siitä kiinni..

Noh. ei ole opiskelijabudjetilla taas vetästä tollasta 350e SRE:hen, joten eikös dieselin kytkinlevy ole vahvempi tossa vakioasetelmassa, kun vakio turbon levy?? Mutta eikös diiselissä ole 20 boorinen, kun taas tarttis se 22 olla?
Ja eihän asetelmaa tartte vaihtaa tietenkään jos levy luistaa?
Ja laatikkona siis aina yhtä huono M46..

Joku paremmin tietävä voisi auttaa?  :)
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3234 : 07.05.2013, 08:17:56 »
Moi

Tuossa on alkanut vikakooderi antamaan P0172 ilmoitusta ja tässä lueskelin läpi vastaavia vikakoodeja netistä, eli ilmamäärämittarin vaihtoonko joutuu toimenpiteitä tekemään.
Arvelin kun tuossa ois muuta projektia volvoon tulossa, vetarin vaihtoa jne, niin paljonkas huokeimmillaan pystys tuollasta mittaria löytämään?

Se täytyy sanoa, että mitään käyntiin liittyviä häiriöitä en ole havainnut, vaan auto toimii hyvin pitkälti tasaisesti kuten ennen tätä ilmoittelua.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

helmikallio

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3235 : 07.05.2013, 08:32:19 »
Moi

Tuossa on alkanut vikakooderi antamaan P0172 ilmoitusta ja tässä lueskelin läpi vastaavia vikakoodeja netistä, eli ilmamäärämittarin vaihtoonko joutuu toimenpiteitä tekemään.
Arvelin kun tuossa ois muuta projektia volvoon tulossa, vetarin vaihtoa jne, niin paljonkas huokeimmillaan pystys tuollasta mittaria löytämään?

Se täytyy sanoa, että mitään käyntiin liittyviä häiriöitä en ole havainnut, vaan auto toimii hyvin pitkälti tasaisesti kuten ennen tätä ilmoittelua.


http://www.ebay.co.uk/itm/Mass-Air-Flow-meter-Sensor-0280217107-7700100572-VOLVO-C70-S70-850-1st-delivery-/250966575878?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AV70%7CCars+Type%3A2.5&hash=item3a6ec60b06

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
« Viimeksi muokattu: 07.05.2013, 08:37:06 kirjoittanut ToniJH »
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Topelius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
Re: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3237 : 07.05.2013, 08:39:15 »
Mites tuon V70 mk2 parkkipolttimen taaksen saa takaisin paikoilleen?  Se on se missä se pitkä muovivarsi mukana.
V70 D5 vm 02 "optimoitu"

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Mites tuon V70 mk2 parkkipolttimen taaksen saa takaisin paikoilleen?  Se on se missä se pitkä muovivarsi mukana.

Onko kenties kettumainen laittaa? ::) Se pitää laittaa oikeassa asennossa ja kääntää. Muistaakseni kovera pinta kontin suuntaan vähän alaviistoon ja kääntää vastapäivään.

Helpoin ku ottaa irti niin ei käännä sitä eikä varsinkaan löysää sormista irti sitä. Muutaman kerran jälkeen se on huomattavasti helpompaa :)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3239 : 07.05.2013, 08:53:37 »
Autona 940 ja mottina B230FT, lastulla, putkistolla yms.. Taas meni yksi vakiokytkin (typeryyttä, vakio?), kun on kumman hidas toi kytkin irrottamaan, kun esimerkiksi paikallaan jauhaa ykkösellä ja vetäsee kakkosen sisään, niin ei kerkeä irrottamaan niin nopeasti, vaan jää luistamaan heti.. Jos esim. kakkosella pyörittää ensin ja laittaa sitte jarrulla kiinni, niin jaksaa mainiosti, ei siis siitä kiinni..

Noh. ei ole opiskelijabudjetilla taas vetästä tollasta 350e SRE:hen, joten eikös dieselin kytkinlevy ole vahvempi tossa vakioasetelmassa, kun vakio turbon levy?? Mutta eikös diiselissä ole 20 boorinen, kun taas tarttis se 22 olla?
Ja eihän asetelmaa tartte vaihtaa tietenkään jos levy luistaa?
Ja laatikkona siis aina yhtä huono M46..



Joku paremmin tietävä voisi auttaa?  :)

asetelma on sama 228 mm riiseli ja pensa turpo, levyssä on paksuus ero en muista kumpipäin rihat kuitenkin 22 kun puhutaan m46

 

Carcom Oy  Elekma