Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3805545 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tatman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • a.k.a. Mick-O
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3360 : 25.05.2013, 22:36:49 »
Mistäköhän ilmesty käteen pieni musta o-rengas tai läpivientikumi... halkaisijaltaan muutama milli, ulkosyrjällä hahlo... kumi ilmestyi purkaessa kasipätkän imusarjaa, suuttimia ja jakoputkea. Mistään ei meinaa paikkaa löytyä ja nyt ei oo tietoa, että onko ollu irrallaan konehuoneessa vai onko irronnut esim. jakoputken sisältä?
855 GL´94EX|855 GLT '96EX|854 T-5 '94|765 GLE '89|
740 GL '88|Tunturi Maxi '79|Toyota Corolla E11 '98|
Dodge Ram250 '90|

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3361 : 25.05.2013, 23:59:38 »
Mistäköhän ilmesty käteen pieni musta o-rengas tai läpivientikumi... halkaisijaltaan muutama milli, ulkosyrjällä hahlo... kumi ilmestyi purkaessa kasipätkän imusarjaa, suuttimia ja jakoputkea. Mistään ei meinaa paikkaa löytyä ja nyt ei oo tietoa, että onko ollu irrallaan konehuoneessa vai onko irronnut esim. jakoputken sisältä?

Sellaiset kuuluu suuttimen tiivistykseen. Pieni lättänä o-rengas yläpäähän ja läpivienti pölysuoja imusarjassa olevaan uraan. Niitä löytyy usein imusarjan irrotuksen yhteydessä sieltä sun täältä kun aiemmilla irrotuksilla niitä on roiskittu hukkaan.

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3362 : 26.05.2013, 15:22:49 »
Sellanen ongelma tuli että ahtaa yli 1.5baria koko ajan. Käytössä turbosmartin ahtopaineen säädin.

Katselin että säätimen toinen letku on irrallaa. Hukkaportista tuleva letku menee ahtopaineensäätimeen mutta se toinen letku joka lähtee ahtopaineen säätimestä ei mene minnekkään. Eli ilmeisesti lähtenyt irti?

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3363 : 26.05.2013, 17:00:10 »
ongelmani on että B230F ei lähde aina käyntiin ekalla startauksella tai lähtee kunhan vaan sahaa tarpeeksi kauan, mutta toisella kerralla auto lähtee joka kerta ekalla pyörähdyksellä ja luin tänään vikakoodin 2 reijästä 3-1-1, onkohan tämä anturi se mikä löytyy kytkin kopasta.?
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Vanhalankku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3364 : 26.05.2013, 20:33:26 »
Sellanen ongelma tuli että ahtaa yli 1.5baria koko ajan. Käytössä turbosmartin ahtopaineen säädin.

Katselin että säätimen toinen letku on irrallaa. Hukkaportista tuleva letku menee ahtopaineensäätimeen mutta se toinen letku joka lähtee ahtopaineen säätimestä ei mene minnekkään. Eli ilmeisesti lähtenyt irti?

Se kuuluu kompurapesässä olevaan lähtöön, hukkaportti on nyt kokoajan kiinni

Poissa tupa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3365 : 26.05.2013, 21:11:40 »
-84 760 laturiongelmaa.
Laturin laakerit leikkas kiinni joten uus laturi pitäisi ostaa.
Onko B23ET-koneessa minkälaisilla arvoilla oleva laturi alunperin? Tuosta on tyyppikilpi kulunut lukukelvottomaksi.
Motonet tarjoaa tämmöistä, mahtaakohan olla ampeereiltaan soveltuva?

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3366 : 26.05.2013, 21:27:16 »
Se kuuluu kompurapesässä olevaan lähtöön, hukkaportti on nyt kokoajan kiinni

Jeps selvisi kun selasi kuvia netistä, nyt pelittää taas ja ahdot maltilliset 1.0.

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3367 : 26.05.2013, 21:30:14 »
-84 760 laturiongelmaa.
Laturin laakerit leikkas kiinni joten uus laturi pitäisi ostaa.
Onko B23ET-koneessa minkälaisilla arvoilla oleva laturi alunperin? Tuosta on tyyppikilpi kulunut lukukelvottomaksi.
Motonet tarjoaa tämmöistä, mahtaakohan olla ampeereiltaan soveltuva?
Kunhan kiinnitykset sopii niin anna mennä. Ampeerimäärähän ei meinaa muuta kuin laturin tuottamaa maksimi virtamäärää.

Eli jos et harrasta poppikoneita ja sairaita lisävalopattereita niin piisaa normaalikäyttöön kyllä. Ja säädin käy normaali Bosch malli, ei tarvitse sitä sikakallista säädintä ,jossa akun alle tulee anturi. Jossain vaiheessa niitä oli 740 ja 760 sarjasissa.
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa tupa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3368 : 26.05.2013, 21:35:53 »
Kunhan kiinnitykset sopii niin anna mennä. Ampeerimäärähän ei meinaa muuta kuin laturin tuottamaa maksimi virtamäärää.

Eli jos et harrasta poppikoneita ja sairaita lisävalopattereita niin piisaa normaalikäyttöön kyllä. Ja säädin käy normaali Bosch malli, ei tarvitse sitä sikakallista säädintä ,jossa akun alle tulee anturi. Jossain vaiheessa niitä oli 740 ja 760 sarjasissa.

Ok, kiitos.
Perus lisäpitkät ja sumuvalot (ei voi käyttää yhtäaikaa) löytyy ja vahvistin on ehkä tulossa subwooferille (voi olla ettei laiskana jaksa vetää piuhoja), mutta piisannee varmaan siltikin...

mikkis76

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3369 : 27.05.2013, 06:02:45 »
E: Eipäs mitään sittenkään
« Viimeksi muokattu: 28.05.2013, 05:31:29 kirjoittanut mikkis76 »

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3370 : 27.05.2013, 12:22:59 »
Osaisko joku vinkata mikä meni mönkään kun vaihdoin c70 etujarrulevy (302mm) ja jarrupalat niin poljin on nyt "tunnoton" ja jarru jää välillä laahaamaan. Ilmattukkin on. Sellaisen huomion tein että uudet jarrupalat on vähän isommat mitkä tuli tilalle. Osuu nyt kokojarrulevyyn kun edelliset oli jättänyt pienen raon alareunasta käyttämättä. Eli onko siellä nyt oikeat palat vai oliko ne pienemmät mitkä otin pois niin oikea koko? Sellainen huomio myöskin että hetken ajelun jälkeen levyt on alkanut kulumaan enemmän "yläosastaan" ,ulkoreunaltaan miten nyt sanotaankaan. Kun sisäreunassa tuntuu levyssä vielä uutuuden karheutta..

ekana tulee mieleen et satulan liukutapit kierot ja kuivat. Kai siinä normaalit.toispuolsatulat on mitkä "kelluu& niissä tapeissa?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3371 : 27.05.2013, 16:00:05 »
kuinka k-jetissä on suutin kiinnikkeessään kiinni, vai vaan painamalla? ei tahdo irrota millään!
Meinaatko nyt sitä mustaa osaa? Se on siinä ihan vaan o-renkaan avulla painettuna. Se metallinen lirpake siinä päällä pitäs lähtä ihan nostamalla ja se musta tulee painamalla pois. Voi olla tosin tiukassa.

Poissa Micus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3372 : 27.05.2013, 16:17:25 »
Osaisko joku vinkata mikä meni mönkään kun vaihdoin c70 etujarrulevy (302mm) ja jarrupalat niin poljin on nyt "tunnoton" ja jarru jää välillä laahaamaan. Ilmattukkin on. Sellaisen huomion tein että uudet jarrupalat on vähän isommat mitkä tuli tilalle. Osuu nyt kokojarrulevyyn kun edelliset oli jättänyt pienen raon alareunasta käyttämättä. Eli onko siellä nyt oikeat palat vai oliko ne pienemmät mitkä otin pois niin oikea koko? Sellainen huomio myöskin että hetken ajelun jälkeen levyt on alkanut kulumaan enemmän "yläosastaan" ,ulkoreunaltaan miten nyt sanotaankaan. Kun sisäreunassa tuntuu levyssä vielä uutuuden karheutta..

Onhan ne jouset tai mikä niiden rautalankojen nimi nyt onkaan, niin laitettu oikein kasatessa ? Se ainakin aiheuttaa sen että polkimesta tulee tunnoton.
V60 -13 R-Design

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3374 : 27.05.2013, 17:54:57 »
3h tuntia teki ainakin paikallinen korjaaja tuossa suojakumenvaihdossa+vetarin putsaus.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

 

RallyBaron  Samppasport