Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16000 Vastauksia
  • 3818502 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3420 : 09.06.2013, 17:00:34 »
Osaisko joku kertoa mihin nämä letkut/putket liittyy? Ja mistä niille pitäisi löytyä paikat?
Tulevat tulipellin läpi konehuoneeseen.
Ja auto siis 940 D24tic.


Puhaltimen läpät toimivat alipaineella ja varmaan myös lämppärin hana. Niille on paikka jossain päin alipainepumpun jälkeen. Imusarjaan eivät voi tulla koska dieselissä ei ole koskaan alipainetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3421 : 10.06.2013, 16:14:22 »
Onkos tuohon B230FB lh2.4:seen saatavilla mistään laitteesta isompaa kaasuläppää...?

Tai minkä kokoinen tuo alkuperäinen on?

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3422 : 10.06.2013, 16:23:25 »
850 GLT 63mm
Vakio 55mm

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3423 : 10.06.2013, 16:25:45 »
850 GLT 63mm
Vakio 55mm

Ja *itun mulukku vielä tuossa sohvalla sanoit, ettet tiijjä. :D

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3425 : 10.06.2013, 16:33:30 »
Onko bolt-on.
Ei ole, tarvitsee sovitelaipan ja asentoanturin lh2.4:stä

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3426 : 10.06.2013, 16:34:45 »
Ja *itun mulukku vielä tuossa sohvalla sanoit, ettet tiijjä. :D
No en minä kaikkee ulkoa muista. Vähän piti googlella tarkistaa :)

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3427 : 11.06.2013, 00:18:07 »
Ei jumankekkula kun koko Lahdesta ei löydy eikä mitään muutakaan A5/B5 öljyä... Onko kellään kokemusta minkään muun öljyn käytöstä V50 D5:n koneessa.

Lahden Motonetissä näyttäisi olevan pari 4l purkkia tuota Castrolia
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=59-0067

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3428 : 11.06.2013, 16:02:50 »
Mitäs osais vielä katella, jotka vaikuttas auton suorituskykyyn. Tulpat uusittu volvolta ostetut, ilmasuodatin, ilmamäärämittari vaihdettu...tuntuu vaan auto perhanan laiskalta.

Yleisesti noin vaikuttavat asiat auton laiskuuteen.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3429 : 11.06.2013, 17:11:17 »
Mitäs osais vielä katella, jotka vaikuttas auton suorituskykyyn. Tulpat uusittu volvolta ostetut, ilmasuodatin, ilmamäärämittari vaihdettu...tuntuu vaan auto perhanan laiskalta.

Yleisesti noin vaikuttavat asiat auton laiskuuteen.

En tiedä kovin tarkasti v70 2,5/20v, mutta katsos mistä moottori saa ilmaa. Omassa 945:ssa oli havaittava ero, kun poisti kaikki imuilman esilämmitykset läppineen ja jätti vain ison reijän ilmansuodatinkotelon kylkeen (mistä nyt pitäisi vetää letku keulaan).
Ja ihmekös tuo kun ennen otti noin 55mm letkun läpi kuumaa ilmaa pakosarjalta ja puhdistinkotelon ilmakanavasta arviolta 50% vei se läppäsysteemi. Nyt vetää ilmaa 82mm:n reijän läpi ja eron huomaa.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3430 : 11.06.2013, 17:29:49 »
En tiedä kovin tarkasti v70 2,5/20v, mutta katsos mistä moottori saa ilmaa. Omassa 945:ssa oli havaittava ero, kun poisti kaikki imuilman esilämmitykset läppineen ja jätti vain ison reijän ilmansuodatinkotelon kylkeen (mistä nyt pitäisi vetää letku keulaan).
Ja ihmekös tuo kun ennen otti noin 55mm letkun läpi kuumaa ilmaa pakosarjalta ja puhdistinkotelon ilmakanavasta arviolta 50% vei se läppäsysteemi. Nyt vetää ilmaa 82mm:n reijän läpi ja eron huomaa.
Pitääpä käydä samantien vilkasemassa tuo moottoritila tuolta osin. Kiitoksia paljon jo tästäkin vinkistä :)
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3431 : 11.06.2013, 17:45:47 »
Tuollanen väylä sieltä löytyi, parissa osassa irtosi. Eli jos noita+se ilmasuodattimen häkkyrä ei paikallaan pitäisi, ni pitäs jotenkin auttaa asiaan?





« Viimeksi muokattu: 11.06.2013, 17:47:20 kirjoittanut ToniJH »
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3432 : 11.06.2013, 17:56:37 »
Tuli muuten huomattua, että huohotin letkukin on irti ollut ties kui kaua. :2funny:

EDIT: Ja perkele, vaihtoon meni sekin letku, ei pysy paikallaan, sen verran haperoa on letku että murtunut kiinnityspäästä et ei pysy paikallaan.

« Viimeksi muokattu: 11.06.2013, 18:47:40 kirjoittanut ToniJH »
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3433 : 11.06.2013, 18:09:30 »
Tuleeko ongelmia ja jos tulee, niin millaisia, jos laittaa ABSittomaan vm.1992 940 turbofarkkuun alkuperäisen Yazaki-mittariston tilalle ABSillisen vm.1996 940 farkun yazaki-mittariston? Liittimet lienevät samanlaisia mittaristoissa? En kyllä ole vielä ennättänyt tarkistamaan, kun kiirettä pukkaa...
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3434 : 11.06.2013, 18:11:47 »
Tuleeko ongelmia ja jos tulee, niin millaisia, jos laittaa ABSittomaan vm.1992 940 turbofarkkuun alkuperäisen Yazaki-mittariston tilalle ABSillisen vm.1996 940 farkun yazaki-mittariston? Liittimet lienevät samanlaisia mittaristoissa? En kyllä ole vielä ennättänyt tarkistamaan, kun kiirettä pukkaa...
Eikös tuo lie toimi, ominaisuudet vaan ei käytössä jotka autossa ei ole, tietty voithan kokeilla ja heivata pois jos näyttää ettei toimi. Epäilen että ABS merkkivalo palaa tms.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

 

KL-varaosat  Race.fi