Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15999 Vastauksia
  • 3817729 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3435 : 11.06.2013, 18:25:44 »
Tuollanen väylä sieltä löytyi, parissa osassa irtosi. Eli jos noita+se ilmasuodattimen häkkyrä ei paikallaan pitäisi, ni pitäs jotenkin auttaa asiaan?

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ota se kotelo irti ja pura se läppäsysteemi pois, sitten tukit sen tumpin mistä lähtee pakosarjalle päin ja laitat noi nokalle menevät putket takaisin että ottaa viileempää nokalta eikä konehuoneesta lämmintä.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3436 : 11.06.2013, 18:29:57 »
Ota se kotelo irti ja pura se läppäsysteemi pois, sitten tukit sen tumpin mistä lähtee pakosarjalle päin ja laitat noi nokalle menevät putket takaisin että ottaa viileempää nokalta eikä konehuoneesta lämmintä.
Dodih, siinäpä illaks tekemistä. Kiitän molemmille ohjeista, ompahan jotain projektia taas autolle.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3437 : 11.06.2013, 20:02:36 »
Osaako kukaan sanoa arviota paljon tuollanen letku maksaa(siis tuo musta joka menee öljykorkin vierestä tulppien väliin), saako esim motonetistä vai täytyykö Volvolle poiketa?

- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3438 : 11.06.2013, 20:12:49 »
Dodih, siinäpä illaks tekemistä. Kiitän molemmille ohjeista, ompahan jotain projektia taas autolle.

Ja jos hifistellä haluat, niin vaihda keulaan menevä letku johonkin mahdollisimman "suoraan" putkeen. Siis putkessa/letkussa saa olla mutkia ym., mutta kaikki ylimääräiset supistukset/litistykset kannattaa samantien siivota pois, mikäli mahdollista. Yleensä ne supistukset/litistykset ovat siellä hillitsemässä imuääniä. Esim. oman 945:sen keulaan mennyt letku kutistui puolessa välissä 30mmx60mm vaikka siellä on tilaa viedä 100mm letku keulaan asti. Tämän poiston jälkeen ainakin korvalla kuulee onko kaasu auki vai kiinni. :D Mutta uuden letkun pää kannattaa kääntää maskilla taaksepäin, tai laittaa putken pää poikittain ja leikata päästä putken "sivu" auki taaksepäin. Muutoin menee kaikki rusakkoa pienempi suoraan ilmansuodattimelle ja saat vaihtaa sitä suodatinta melko tiheään.
Ja ainakin appiukon mk1 V70 TDI ottaa ilmaa semmoisen maskin kokoisen koteloinnin kautta, mutta itse koteloinnissa on vain pienehkö reikä keskellä maskia. :idiot2: Aivan varmasti sekin jarruttaa liikaa, jos semmoinen sinultakin löytyy.

Fiatien kanssa pelatessa tuli opittua tuo hapensaannin merkitys ihan vakiomoottorissakin. Punto60 kaasuläppä oli kokoluokkaa 35-45mm, mutta ilmansuodattimen kopasta lähti 20mm letku... :idiot2: Kyllä auttoi kun repäisin letkun kuuseen. Isäukon 1,2 16v Brava muuttui täysin eriautoksi, kun laitettiin vapaavirtaussuodatin siihen. Kulutus putosi 1-2 litraa ja jaksoi kulkeakkin aivan erilailla (siis persdynolla voisi valehdella noin 10hp tehonlisäyksestä). Imuäänet olivat kuin oikeassa kilpurissa (mikä isäukkoa hieman hävetti)

http://www.youtube.com/watch?v=uIgM-PomH1g
http://www.youtube.com/watch?v=MJgAQu9Xeuk

Parhaiten tuon vaikutuksen huomasi omassa kulkineessa osakaasulla väännättäessä ja kaasu pohjassa yli 4000rpm.


Sori, tuli hieman pitkähkö selostus.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3439 : 11.06.2013, 20:20:09 »
Ei mitään haittaa pitkä teksti, hyvä että kerralla selvästi selittää O0.

Pitää aloittaa suunnittelu tuon projektin osalta ja alkaa miettimään fiksumpia vaihtoehtoja noiden nykyisten putkiloiden tilalle, on meinaan niin laiskan tuntuiseksi tuo auto muuttunut viimeaikoina, vapavirtaussuodatinta varmaan sit virittelen myöhemmin, toistaseks nykysuodattimella saa mennä tuon virityksen jälkeen. Kiitos paljon hyvästä vinkistä, kaikki mistä vaan irti saa tästäkin rottelosta, niin otan mielelläni ohjeita vastaan. Huomenissa irrottelen joutessain sen läpän kotelosta yms, sit käväsen ettimässä sopivaa putkea jolla saan klemmaroitua sen sit kotelosta keulille.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3440 : 11.06.2013, 22:56:54 »
Tuleeko ongelmia ja jos tulee, niin millaisia, jos laittaa ABSittomaan vm.1992 940 turbofarkkuun alkuperäisen Yazaki-mittariston tilalle ABSillisen vm.1996 940 farkun yazaki-mittariston? Liittimet lienevät samanlaisia mittaristoissa? En kyllä ole vielä ennättänyt tarkistamaan, kun kiirettä pukkaa...
Ei käy, -93 asti oli erilaiset liittimet mittaristossa. Liittimet vaihtamalla melko varmasti käy, osat ovat elektroniikaltaan tosi saman näkösiä (onneks silti sevverta erilaisia että ei voi vaihtaa vaan mittareita mittaristosta toiseen).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3441 : 12.06.2013, 06:48:42 »
Ei käy, -93 asti oli erilaiset liittimet mittaristossa. Liittimet vaihtamalla melko varmasti käy, osat ovat elektroniikaltaan tosi saman näkösiä (onneks silti sevverta erilaisia että ei voi vaihtaa vaan mittareita mittaristosta toiseen).

Tämäkö on faktatieto? Kai se sitten pitää ryhtyä kikkailemaan liittimien vaihto-operaation kanssa...  :(
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3442 : 12.06.2013, 09:35:45 »
Tämäkö on faktatieto? Kai se sitten pitää ryhtyä kikkailemaan liittimien vaihto-operaation kanssa...  :(
-95 ja -93 on erilaisilla liittimillä ja mittaristoilla. Eli siinä määrin fakta kun volvon tapauksessa voi olla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3443 : 12.06.2013, 10:39:43 »
-95 ja -93 on erilaisilla liittimillä ja mittaristoilla. Eli siinä määrin fakta kun volvon tapauksessa voi olla.

Juuh...kiitos infosta!  O0
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3444 : 13.06.2013, 15:00:25 »
P0172 ilmoitusta antaa, eli liian rikkaalla seos. Olen tuossa noin kuukausi sitte vasta vaihtanut ilmamäärämittarin, tuossa hetki sitten tutkailin tuota konepuolta ja luin yksinkertaisella lukijalla koodit, kun syttyy tuo Lambda valo palamaan. Samlla huomasin että varmaan joutaa putsailla kaasuläppäkoteloa, sen verran karstaa löytyy, vaikuttaako miten noihin ilmoituksiin se vai pitääkö vielä muualta katsella vikaan ratkaisua?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3445 : 14.06.2013, 14:56:18 »
P0172 ilmoitusta antaa, eli liian rikkaalla seos. Olen tuossa noin kuukausi sitte vasta vaihtanut ilmamäärämittarin, tuossa hetki sitten tutkailin tuota konepuolta ja luin yksinkertaisella lukijalla koodit, kun syttyy tuo Lambda valo palamaan. Samlla huomasin että varmaan joutaa putsailla kaasuläppäkoteloa, sen verran karstaa löytyy, vaikuttaako miten noihin ilmoituksiin se vai pitääkö vielä muualta katsella vikaan ratkaisua?
Se immulta kaasuläppäkoteloon menevä haitariputki kannattaa tarkistaa ettei ole halkeamia ;) ja jos 20v koneessa on se huototuksen nippa just tuossa putkessa niin se kannattaa putsata ja ottaa se sihti sieltä veks ;) myös se alipaineletku mikä menee imusarjan painekuuseen kannattaa vaihtaa, on luultavasti tukossa ;) ohjeet putsaukseen löytyy mielestäni korjaamon FAQ-osiosta :) nuo siis kokemuksia porukoiden 10v kasipätkästä :)
« Viimeksi muokattu: 14.06.2013, 14:58:11 kirjoittanut JoonasH »

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3446 : 14.06.2013, 15:00:53 »
Kiitos paljon, pääsen huomenna nuo letkut tarkastamaan, auto on nyt korjaamolla huomiseen asti.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Paul t4

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3277
  • Valtra Racing Club Finland
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #3447 : 14.06.2013, 17:37:38 »
Serkku osti eile tuommosen 345 GLS VIP Mallin ni onkos tos mallissa jotain erikoista ku toi VIP 38 Lätkä hanskalokeron kannessa ja 2:en litran kone  ???
"My hovercraft is full of eels"
 XC70 D5 AWD A - 04 (2:en hengen paku)
ex S40 T4 - 98
ex 240 2.3 GL a - 86

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #3448 : 14.06.2013, 19:32:59 »
Serkku osti eile tuommosen 345 GLS VIP Mallin ni onkos tos mallissa jotain erikoista ku toi VIP 38 Lätkä hanskalokeron kannessa ja 2:en litran kone  ???

100kpl sarjahan tekee siitä erikoisen, tossa linkki jossa jotain eroja käy ilmi http://aebergon.perso.neuf.fr/page_Volvo_345_GLS_VIP_81.htm
Tosin linkin mukaan pitäs olla 1.4 kone ???
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa Lentäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3449 : 15.06.2013, 14:28:07 »
Terve.
Tänne kirjoittelen,toivottavasti oikealla osastolla.
Ostin viime syksynä suomessa rekisterissä olevan,katsastetun volvo s-80 -vm99
2.8 tvinturbon.
Auto pelasi talviajan hyvin,vein eilen konttorille jossa ilmeni seuraavaa:
-etujarruletkut pykineet,uusittava (ei tuota ongelmaa uudet jo kotona)
-Ajovaloista puuttuu korkeuden säätö,korjattava!!!
Koskapa tarkastelun jälkeen havaitsin,että umpioista puuttuu säätömoottorit,
kysymys:mistä malleista mahdollisesti käy ristiin tämän mallin kanssa tuo moottori?miten kiinnitetään?ymmärtääkseni moottorin paikka on siinä manuaalisen perussäädön akselilla.(tässähän on ne halogeenivalot)
Kysymys 2.En löydä myöskään johdotuksia noille moottoreille,onkohan ne piilotettu jonnekin?pitääkö rakentaa johdotus alusta-asti?,myöskään kojetaulusta ei löydy korkeudensäätimen paikkaa siitä valojen kytkinpanelista,
(tämä kytkinpaneli käyttänee canväyliä joten kytkentä sinne on vaikeaa meikäläiselle)
Ps.Autohan on tuotu läntisestä rajanaapurista.
Pps.Umpiosta löytyi volvon numero 8620895.
Hienot on sivustot,kiitos ylläpitäjille ja tietoa jakaville.
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

 

KL-varaosat  Race.fi