Autoracing  KL-varaosat

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15999 Vastauksia
  • 3815616 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4650
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3630 : 09.07.2013, 21:29:53 »
heips. Tiiätte varmasti 240 volvossa kun vaihdekepin alapäässä on semmoset muovihelat? Mulla on ne väljät ja uudet odottaa mutta kun aloin niitä vaihtamaan niin törmäsin pulmaan -> Millä helvetillä se tappi joka sitoo vaihdekepin vaihteen siirto haarukkaan lähtee pois?? Otin jo sen kuusiokolon pois siitä mutta tappi ei hievahdakkaan.

Sinne väliin ei mahdu oikein kunnolla mitään työkalujakaan :(( Eikai tää nyt mee siihen että pitää kardaanit ym. purkaa edestä vai onks siihen joku virallinen tapa miten se tappi irtoo? niin ja kummin päin sen pitäs tulla ulos?
kyllä se sieltä tulee,joskus vaan vähän jämähtänyt,liottelua ja naputtelua,ota vaikka isot pihdit ja hylsy väliin millä painat tapin pois.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1612
  • Mafia Connections
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3631 : 10.07.2013, 00:40:32 »
siinä on 3 asentoinen korkeudensäätö, ei muuta.

Kiitos tiedosta.
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3632 : 10.07.2013, 01:10:37 »
Ei ole puhuttu vuosimallista vaan sylinterin haljasijasta.. 89mm on sekä b19:sta että b200:ssa..
ei kun niinpäs olikin enpäs lukenut tarkemmin :idiot2:

bolinderin viestissä kun luki pelkästään 89 niin oletin että tarkoitti vuosimallia...sillähän se aika varmasti selviäsi jos tietäisi auton vuosimallin, että kumpi moottori siellä on...


Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1540
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3633 : 10.07.2013, 06:36:40 »
ei kun niinpäs olikin enpäs lukenut tarkemmin :idiot2:

bolinderin viestissä kun luki pelkästään 89 niin oletin että tarkoitti vuosimallia...sillähän se aika varmasti selviäsi jos tietäisi auton vuosimallin, että kumpi moottori siellä on...

http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CC8QFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.volvo-club.net%2FTunnista%2520kone.htm&ei=SNXcUdX9FInk4QSpyoGgCg&usg=AFQjCNF3qIh6jFCX1m9QbKyGMme_czK_vg&bvm=bv.48705608,d.bGE&cad=rja

noin se menee se tunnistus koskien b19-b23
onkohan tossa edes kaikki?

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3634 : 10.07.2013, 16:22:23 »
Tohon 940 pitäs kardaanin takimmainen ristikko vaihtaa... Mistä kannattaa hankkia ja miten vahdetaan? Ja mitä työkaluja tarvii? Pien visio on mutta varmistetaan ny viel. :)
« Viimeksi muokattu: 10.07.2013, 16:24:14 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3635 : 10.07.2013, 21:31:20 »
Onko normaalia, kun joka kerran kun jarruttaa vähän normaalia voimakkaammin auto täristää urakalla, siis paljon. Johtuuko kieroista levyistä yms?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4650
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3636 : 10.07.2013, 21:35:38 »
Onko normaalia, kun joka kerran kun jarruttaa vähän normaalia voimakkaammin auto täristää urakalla, siis paljon. Johtuuko kieroista levyistä yms?
no ei se normaalia ole!hyvin todennäköistä että levyt/levy on kierot,mutta kyllä sen pitäis ilmetä hennommassakin jarrutuksessa mutta tietysti pienempänä.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3637 : 10.07.2013, 22:03:03 »
no ei se normaalia ole!hyvin todennäköistä että levyt/levy on kierot,mutta kyllä sen pitäis ilmetä hennommassakin jarrutuksessa mutta tietysti pienempänä.
Ogi, pitääpä tutkailla miltä puolelta se ottaa enempi tärinää. Edessä on kuukauden vanhat levyt allansa.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4650
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3638 : 10.07.2013, 22:06:00 »
Ogi, pitääpä tutkailla miltä puolelta se ottaa enempi tärinää. Edessä on kuukauden vanhat levyt allansa.
joo niitä on ollut uusiakin valmiiksi kieroja levyjä liikenteessä.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa henna70

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3639 : 10.07.2013, 23:26:10 »
No nyt on mimmillä ongelma koslansa kanssa. Mulla on Volvo 960 4D Sedan, ja iskari rikki. Täytys löytää jostain Nivomat täysautomaatti iskari, edes yksi nyt ensihätään et sais leimalta läpi, vaan kun ei löydy. 960 farmarin nivomatit löyty, mutta sopiiko ne? Oisko vinkkejä?

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3640 : 10.07.2013, 23:48:32 »
Hiukka vajavaiset tiedot autosta mut kattos tuolta:

http://www.mister-auto.fi/fi/

Poissa henna70

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3641 : 11.07.2013, 01:10:23 »
Ei tuolta löytyny. Katos kunnen mä tiedä mitä tietoja tarvis, vuosimalli -92. Rekkarin mukaan tuli tällästä sälää. Kombi 2.0 (140Kw) bensiini Päivästä 08-1990 päivään 08-1993. Käytettynä oon koittanu löytää kun uudet on niin kalliit, n.440kpl. Oon soitellu purkaamoja ja yksityisiä läpi ne jotka oon löytäny ja katsonu varaosahaulla ym. Ainoastaan nuo farmarin nivomatit on löytyny, sit löyty joku skruvat.fi jossa vois olla uusi hintaan 341,64, mut siinä ei lue et onko se nivomat, hinnan perusteella vois ehkä olla. Mut mieluummin käytettynä nyt tässäkohtaa jos mahdollista.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1540
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3642 : 11.07.2013, 06:40:56 »
Lainaus
Katos kunnen mä tiedä mitä tietoja tarvis, vuosimalli -92. Rekkarin mukaan tuli tällästä sälää

sulla on vanhempi malli 960 vaihtuu 94 uudemmalle maksaa 1000e molemmat ja saa vaan wetteristä ,tähän pitäis saada halvemmalla
ja ei o niin väliä onko farmari vai sedani ,farmarilla on vaan yleensä  vähän "kovemmat" jouset

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3643 : 11.07.2013, 11:47:55 »
Vähän hankala selittää kun ei ole kuvaa, mutta yritetään...

Eli pitäisi tähän 945:een vaihtaa kattovalon tilalle parempi versio. Elikkä toistaiseksi paikallaan on se vanhempi "neekerimallin" kattovalo, jossa on vain yksi poltin ja kolme piuhaa tulevat kiinni abikoilla.
Mutta nyt pitäisi saada kiinni se "luksusversio" (löytyy uudemmista 940classikeista ja 960:stä) kattovalosta, jossa on kolme poltinta (yksi molemmille etuiatuimille ja yksi takapenkille). Tuossa paremmassa valossahan on johdoille semmoinen omanlainen liitin, jota minulla ei ole. Ajattelinkin täten kysyä, että mikä johto tulee mihinkin kohtaan? Voisin tinata välijohdot abikoille, mutta tuossa uudessa on neljälle johdolle paikat kun katosta roikkuu vain kolme johtoa.

Osaako joku auttaa? Katossa olevien johtojen värit ovat punainen/vihreä, musta ja ruskea.

Eli jos vaikka joku jolla on tuo uudemmantyyppinen kattovalo, voisi nopeasti sen käyttää irti ja katsoa minkä värinen johto tulee mihinkin kohtaan. :) Olisin todella kiitollinen.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3644 : 11.07.2013, 14:34:09 »
Näkeekö rungosta yhtään mihin linjat liittimen jälkeen menee - se musta on yhteinen, ilmeisesti toiseen tulee jatkuva virta ja toiseen, kun oven avaa. Jos jotenkin näkee mikä on "maa" niin sen jälkeen voi kokeilla ilman rätinää ja pauketta.

Yleismittarillakin tuota "maata" voi etsiä, jos tämän parempaa viisautta ei muita löydy.

 

Futurez  Kulkukoira