Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3809542 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3945 : 20.08.2013, 09:08:06 »
Hanskalokeron kiinni ollessa, onko normaalia kannen välys 4mm? ??? Saako pelkän lokeron vaihdettua vai pitääkö olla kansi samassa? 740 -92 kyse.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1540
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3946 : 20.08.2013, 16:04:50 »
Mitä öljyä voi laittaa volvo 960 1991 automaattiaskiin? Dexron 3?

tossa viimeiksi kun kysäsin niin sanoi että ainut /suurin ero dextron 2/ dextron 3 on että 3 on enemmän "high teck" pystyy venyttää öljynvaihot
molemmat käy kyllä

Poissa janerikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3947 : 20.08.2013, 19:15:16 »
Mikä on vikana kun rupesin vaihtamaan tuohon kasipätkään jakohihnaa niin jakohihna ajautuu hihnapyöriltä pois konetta kohti niin että ottaa jo kiristinrullan runkoon kiinni.  :o
Ostin Motonetista kaikki uudet osat: kiristimen rulla, ohjainrulla, vesipumppu ja jakohihna. Itse kiristinlaite vaikutti hyvältä ja sitä en vaihtanut. Sitähän ei tarvitse vaihtaa jos se on hyväkuntoinen.

Vanhoilla osilla ei ollut mitään ongelmaa. Hihna kulki tarkasti suorassa linjassa.

Voisiko vesipumppu aiheuttaa tuon vian? Ihan kuin tuossa uudessa vesipumpussa olisi enemmän välystä kuin vanhassa käytetyssä pumpussa. Vai voiko itse hihnassa olla jotain vikaa?
Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan ennen?  :o

Auto on 850 20V -92

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3948 : 20.08.2013, 19:28:46 »
Mikä on vikana kun rupesin vaihtamaan tuohon kasipätkään jakohihnaa niin jakohihna ajautuu hihnapyöriltä pois konetta kohti niin että ottaa jo kiristinrullan runkoon kiinni.  :o
Ostin Motonetista kaikki uudet osat: kiristimen rulla, ohjainrulla, vesipumppu ja jakohihna. Itse kiristinlaite vaikutti hyvältä ja sitä en vaihtanut. Sitähän ei tarvitse vaihtaa jos se on hyväkuntoinen.

Vanhoilla osilla ei ollut mitään ongelmaa. Hihna kulki tarkasti suorassa linjassa.

Voisiko vesipumppu aiheuttaa tuon vian? Ihan kuin tuossa uudessa vesipumpussa olisi enemmän välystä kuin vanhassa käytetyssä pumpussa. Vai voiko itse hihnassa olla jotain vikaa?
Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan ennen?  :o

Auto on 850 20V -92
Vika on todennäköisesti motonetin "laatu"osissa.

Tai jokin rulla on jäänyt syystä tai toisesta väärään asentoon/vinoon.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2013, 19:30:24 kirjoittanut järviin »

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3949 : 20.08.2013, 19:55:38 »
Moi. Aloin tuossa tutkailemaan noita polttimia omasta V70, jotka pitäis vaihtaa ledeiksi. Aika moni näyttäs olevan putkipolttimoilla, pitääkö tässä kikkailla miten noiden led polttimoiden kanssa, kun tuossa yhden testipolttimon otin käyttöön ja se ei reagoi. Kattovalossa on pidempi mallinen putki poltin, siinä on molemmissa päissä sellaset väkäset, kun vertaa noihin Mötönetin ledeihin, niissä on vaan suppilo mallia.

Eli mitkä on ne oikean malliset led-polttimot jotka saa laitettua suoraan kiinni että ne myös toimii?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3950 : 20.08.2013, 19:57:22 »
Moi. Aloin tuossa tutkailemaan noita polttimia omasta V70, jotka pitäis vaihtaa ledeiksi. Aika moni näyttäs olevan putkipolttimoilla, pitääkö tässä kikkailla miten noiden led polttimoiden kanssa, kun tuossa yhden testipolttimon otin käyttöön ja se ei reagoi. Kattovalossa on pidempi mallinen putki poltin, siinä on molemmissa päissä sellaset väkäset, kun vertaa noihin Mötönetin ledeihin, niissä on vaan suppilo mallia.

Eli mitkä on ne oikean malliset led-polttimot jotka saa laitettua suoraan kiinni että ne myös toimii?

Olitko tän lukenut:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=164.0

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3951 : 20.08.2013, 20:00:54 »
Luin ja sain käsityksen että nuo ois mk1 mallille. Nuo uudemmassa mallissa on vissiin suurin osa noita putkipolttimoita?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3952 : 21.08.2013, 08:31:59 »
Mikä on vikana kun rupesin vaihtamaan tuohon kasipätkään jakohihnaa niin jakohihna ajautuu hihnapyöriltä pois konetta kohti niin että ottaa jo kiristinrullan runkoon kiinni.  :o
Ostin Motonetista kaikki uudet osat: kiristimen rulla, ohjainrulla, vesipumppu ja jakohihna. Itse kiristinlaite vaikutti hyvältä ja sitä en vaihtanut. Sitähän ei tarvitse vaihtaa jos se on hyväkuntoinen.

Vanhoilla osilla ei ollut mitään ongelmaa. Hihna kulki tarkasti suorassa linjassa.

Voisiko vesipumppu aiheuttaa tuon vian? Ihan kuin tuossa uudessa vesipumpussa olisi enemmän välystä kuin vanhassa käytetyssä pumpussa. Vai voiko itse hihnassa olla jotain vikaa?
Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan ennen?  :o

Auto on 850 20V -92
Joku rulla tai kiristin vinossa
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3953 : 21.08.2013, 12:53:28 »
Heiih, Minkä merkkistä ja viskositeettista öljyä suosittelisitte Volvo 240 autoon? Latikko m47 moottori b230f. Onko siis väliä miten "laadukasta" öljyä laitan kun olen kuullut että kaikista hienoimmat öljyt eivät pysyis sisällä... Eli mikä olis perus hyvä ja kauppa josta ne ostan on todennäköisesti motonet.
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3954 : 21.08.2013, 12:59:08 »
Heiih, Minkä merkkistä ja viskositeettista öljyä suosittelisitte Volvo 240 autoon? Latikko m47 moottori b230f. Onko siis väliä miten "laadukasta" öljyä laitan kun olen kuullut että kaikista hienoimmat öljyt eivät pysyis sisällä... Eli mikä olis perus hyvä ja kauppa josta ne ostan on todennäköisesti motonet.
Tuolta löytyy aika monta kysymystä aiheeseen:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=140.195

Ja itse kun keväällä 945:een Volvoon vaihdoin (B230FB ja m47), niin laitoin nämä:

Olisiko perään ja vaihteistoon hyväksi tämä:
Motox 80W-90 GL4-vaihteistoöljy 1L    GL-4 ja MIL-L-2105 vaatimukset täyttävä 80W90 mineraalinen öljy käsivalintaisiin vaihteistoihin ja hypodipyörästöihin.

Ja moottoriin sitten tämä:
Motox SemiSyn 10W-40 5l SL/CF   Acea-A3/B3/B4 Motox-TurboSyn 10W40-osasynt moott öljy 5L [1987 - 1993]

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3955 : 21.08.2013, 17:25:29 »
Onko miten helppo homma jos tekis tuon jakorempan ite tuolle 2.5D v70 2001?
Arvelin, kun osat tulee maksamaan 170€ yhteensä, niin jos ei kovin monimutkainen urakka ole, niin vois tehdä sen itse :)
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3956 : 21.08.2013, 21:02:06 »
Onko miten helppo homma jos tekis tuon jakorempan ite tuolle 2.5D v70 2001?
Arvelin, kun osat tulee maksamaan 170€ yhteensä, niin jos ei kovin monimutkainen urakka ole, niin vois tehdä sen itse :)
Mä olen 20v ollut autoalalla ja siniselläkin, silti vien johonkin osaavaan, ei siniseen puljuun vaihdettavaks.
Syy: takuu on vaihtovälin mittainen. Jos ei kotipajassa ole kampuran lukitusrautaa ja jumalattoman isoa momenttiavainta niin homma kusee melko helposti.

400e oli viimeks osineen vaimon autoon. Mulla ainakin on varsinaisia töitä senverran etten jaksa alkaa painiin pihamaalla.Pumpun remmin olen kyllä vaihdellut itse aina.
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3957 : 21.08.2013, 21:34:23 »
.Pumpun remmin olen kyllä vaihdellut itse aina.
Onko tuo vaikea tai työläs. Kun periaatteessa jakohihnalla ajoa on vielä 60tkm. Motonetista kun myyvät koko helahoidon, tuohon periaatteessa tartteis vaihtaa vaan tuo vesipumpun hihna ja pumppu ja ne renkulat?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 216
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3958 : 21.08.2013, 21:50:03 »
Morjens!
1. Miten tuon 240 D24 öljynpainemittarin saa kytkettyä? tarviiko erillisen anturin vai mitä.. Ja saakohan tuota alkuperäistä ahtopainemittaria mitenkään pelaamaan turbodieselissä? kun ei tosiaan mitään letkunlähtöä siellä ole :D
2. 850 -92 jostain kumman syystä ajovalot ei toimi, pitkät kyllä toimii, ja ajovalokatkasijan pitäs toimia.. koitettu jo kahella kytkimellä.. Polttimoille ei tuu virtaa. (lyhyiden johtoon) Missähän tässä on ajovalojen rele vai mistä tätä kannattas alkaa tutkimaan? sulakkeet ok jne. Myöskään sisätilan mikään valo ei pelaa mutta tämä ei tuskin liity samaan..
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6409
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3959 : 21.08.2013, 22:37:24 »

2. 850 -92 jostain kumman syystä ajovalot ei toimi, pitkät kyllä toimii, ja ajovalokatkasijan pitäs toimia.. koitettu jo kahella kytkimellä.. Polttimoille ei tuu virtaa. (lyhyiden johtoon) Missähän tässä on ajovalojen rele vai mistä tätä kannattas alkaa tutkimaan? sulakkeet ok jne. Myöskään sisätilan mikään valo ei pelaa mutta tämä ei tuskin liity samaan..

sen verran taidan vanhasta muistaa että ajovaloreleet oli konepellin alla sulakerasiassa suojakannen alla
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo