Autoracing  KL-varaosat

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3801281 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5011 : 02.01.2014, 16:33:01 »
Joo, ne olikin kallistuksenvakaajan puslat mitkä menee uusiks takanta. Onko miten mahdoton työ vaihtaa, vilkastiin kaverin kans molemmilta puolilta ne ja väljystähän tuola näyttää olevan sopivasti.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6406
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5012 : 02.01.2014, 18:25:01 »
Joo, ne olikin kallistuksenvakaajan puslat mitkä menee uusiks takanta. Onko miten mahdoton työ vaihtaa, vilkastiin kaverin kans molemmilta puolilta ne ja väljystähän tuola näyttää olevan sopivasti.

Itsellä sama juttu tulossa D5:een. Biliassa sanoivat 250 euroa uusi osa asennuksineen, en ole vielä päättänyt vaihtaa.

EDIT: siis uusi koko tanko
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5013 : 02.01.2014, 19:19:56 »
Millä perkuleella lähtee 740:n vaihdekeppi?
M46 ja tuosta alapäästä meinaan.

Edit. Eipä tarvi tietoa. Vituiks män
« Viimeksi muokattu: 02.01.2014, 19:35:19 kirjoittanut Zam1z »
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5014 : 02.01.2014, 19:32:46 »
Joo, ne olikin kallistuksenvakaajan puslat mitkä menee uusiks takanta. Onko miten mahdoton työ vaihtaa, vilkastiin kaverin kans molemmilta puolilta ne ja väljystähän tuola näyttää olevan sopivasti.
Koko tanko vaihtoon ja aivan helvetinmoinen työ. Itse oon sovittanut sinne Ford/jaguar irtokumit tilalle. Ei tarvii vaihtaa koko tankoa ja maksaakin vaan pari kymppiä. Sovellustapa selviää kyllä kunhan saa ne alumiinihenkselit auki. Kumit veittellä poikki ja puristaa sinne alumiinien sisään tiukalle. Migillä sitten sopivat prikanpuolikkaat toppariks etteivät luistele ulos. Oliko tarpeeks vaikeesti selitetty?.
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5015 : 02.01.2014, 20:05:30 »
Koko tanko vaihtoon ja aivan helvetinmoinen työ. Itse oon sovittanut sinne Ford/jaguar irtokumit tilalle. Ei tarvii vaihtaa koko tankoa ja maksaakin vaan pari kymppiä. Sovellustapa selviää kyllä kunhan saa ne alumiinihenkselit auki. Kumit veittellä poikki ja puristaa sinne alumiinien sisään tiukalle. Migillä sitten sopivat prikanpuolikkaat toppariks etteivät luistele ulos. Oliko tarpeeks vaikeesti selitetty?.
Ihan oli selkeästi selitetty, kiitos :D
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5016 : 02.01.2014, 20:06:53 »
Itsellä sama juttu tulossa D5:een. Biliassa sanoivat 250 euroa uusi osa asennuksineen, en ole vielä päättänyt vaihtaa.

EDIT: siis uusi koko tanko
Miettii nyt mitä tässä alkaa laittamaan, kait se tuo on vaihtoehdoista se järkevin sitten jos tässä ei muuten ala innostumaan suuremmin modailemaan.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa asiv

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5017 : 02.01.2014, 22:03:42 »
Mistä mahtaa johtua että moottori nykii kylmänä pienillä vaihteilla ajessa? kyseessä siis 740 volvo. Ääni tosin loppui mutta hetki sen jälkeen sammui radio ja valot himmeni kunnes lopulta auto sammui. Ihmettelen vaan kun ääni ei mitenkään tullut laturin kohdilta vaan kuljettajan puolelta katsottuna oikealta.. Vai onko niin että laturi oli syypää ja koko roska menee vaihtoon ?

e: käyntiin lähti normaalisti hetken odottelun jälkeen mutta akku ei lataudu, tuo nykiminen nyt vain ihmetyttää
« Viimeksi muokattu: 02.01.2014, 22:27:57 kirjoittanut asiv »
Jeremy Clarkson´
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9525
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5018 : 03.01.2014, 01:28:11 »
Nykii jos virta on loppumassa. Jos ruisku niin bensanpaine luultavasti laskee kun pumpulle ei enää riitä virtaa kunnolla, tai ecu alkaa sekoilla.

Latausongelmaan voi olla monta syytä, yleismittarilla ja tutkimalla selviää. Laturilla heräte paikallaan? Plussa- ja maapiuhat kunnolla kiinni, ei hapettumia välissä? Akunkenkien kunto? Laturin herätteeseen liittyen palaahan latauksen merkkivalo ennen starttia? Lataussäädin, hiiliä jäljellä?

765 B280 -85,  MB EQC -22

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5019 : 03.01.2014, 16:20:06 »
Nakutusanturi ongelmat yleisiä? Kahdesti heittänyt koodin 143, kone 230f /regina. Anturi vaihdetttava?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9525
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5020 : 03.01.2014, 16:28:00 »
Nakutusanturi ongelmat yleisiä? Kahdesti heittänyt koodin 143, kone 230f /regina. Anturi vaihdetttava?

Johdot ok?
765 B280 -85,  MB EQC -22

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5021 : 03.01.2014, 16:35:05 »
Johdot ok?

enpä tiedä, koneen avauksen jälkeen kummitellut pari kertaa, kuukausi väliä.
Laitoin wd-40 öljyä nyt liittimeen ja katsotaan. Yksi harvoja osia niistä jota tähän ei ole vaihdettu.  :-[

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5022 : 03.01.2014, 16:59:16 »
Oletko sitä anturia käyttänyt irti?

Itsehän pähkäilin saman homman kanssa kuukausi takaperin.

Noita nakutusantureita on 3 eri tyyppiä, ja Reginassa on yleensä ollut 2. tyyppi, eli kiristysmomentti on 20 nm.

2. tyypin nakutusanturi on tuon näköinen, joka sinullakin luultavasti on:
http://www.ebay.com.au/itm/KNOCK-SENSOR-VOLVO-740-85-92-2-3L-4CYL-B230F-/131041705014

Itsellä anturin v*ttuiluun auttoi, kun otti irti, putsasi liittimen, hioi anturin kontaktiosan kiiltäväksi p500 hiomapaperilla,
ja puhdistin myös lohkosta anturin kontaktialueen.

Anturin kiristys momenttiin riippuu ihan työkaluista.
Imusarja paikallaan se onnistuu käyttämällä 1/4" momenttiavainta ja 5 cm jatkoa. Anturin pultin kanta on 12 mm.

Iso momenttiavain (1/2") ottaa kiinni tyhjäkäyntisuuttimeen, eli sillä kiristettäessä joutuu irroittamaan joko imusarjan tai tyhjäkäyntisuuttimen.

Näin omien kokemusten ja virheiden pohjalta.   

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5023 : 03.01.2014, 19:16:50 »
Johdot ok?

mitä anturin johdoista pitää mitata ja minkälaisia lukemia pitää tulla? Anturin tyyppi on tiedossa, sen vaihdattaminen maksaa saman mitä momenttiavain.  :tickedoff:

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5024 : 03.01.2014, 21:14:21 »
Onkos noissa moottorin yläpuolisissa tukikumeissa jotain eroa bensa ja dieselkoneessa? kun kaupataan näemmä kahta erilaista powerflexillä.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

 

Futurez  Kulkukoira