Carcom Oy  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3805345 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5550 : 04.03.2014, 00:00:58 »
Tänään töistä moottoritietä ajellessa auto "rykäsi/pätkäsi" pari kertaa. Muija sanoi että silläkin tehnyt joskus.
"Check engine" valo palaa myös välillä. Luin vikakoodit juuri, portista 6 antoi koodin: 2-4-1, elikkä EGR-systeemin virtaus liian heikko/Viallinen EGR-venttiili, ohjain, johdotus tai termostaatti; Tyhjäkäynti epätasaista.
Yleinenkin vika? Tyhjäkäynti mielestäni ihan ok, muutenkin tuntuu hyvin pelaavan parii nykäisyä lukuunottamatta...  :idiot2:

Tulipä tässä mieleen, että kerran motarilla ajaessa auto hyytyi täysin, virrat oli päällä muttei mitään reagointia kaasuun.
Ollut toinen auto ajossa, nyt tänään taas tuli ajettua volvolla pieni lenkki. Kakkosella kiihdytys ja sen jälkeen teki taas sen ettei mitään reagointia. Rullailin melkein pysähdyksiin ja sitten taas toimi.
Yhdessä 940 ja 740 oli vikaa virranjakajan kanssa(varsinkin kosteilla ilmoilla), mutta yleensä ne sitten hyytivät täysin.
Mitään ideoita?  :idiot2:

(b230ft+lastu+cooleri+putkisto)
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5551 : 04.03.2014, 00:09:54 »
näin mulla on toteutettu, ei s80 alusta varmaan ihan valtavasti poikkea tuosta. Ei näytä että y-haaralla olis valtavan vaikea tehä. Ja muutes, takapönttö kuulemma ahistaa enemmän ku katti..

Jotain ton suuntaista ajattelin, tuosta takaripustuksen takaa menee pohjassa sellanen syvennys josta sais just vedettyä putken kontin pohjan editse oikealle (näyttää ihan samalta) mut ajattelin laittaa vähän lyhyemmät pöntöt pitkittäin molemmille puolille.


Tällästä sarjaa yritin tuloksetta metsästää aikani, tossa on toi T-haara josta puhuin. Kantsii joo varmaan vaihtaa molemmat pöntöt jo senkin takia että ihan eri virtaus niin saattaa alkaa tosiaan imemään sen vapaamman läpi. Eikä ihme että orkkis purkki ahistaa, eihän se ole kun sellanen daihatsun minipakettiauton kokoinen  :D Eihän siitä edes lähde meteliä, menee kutoskone ihan hukkaan kun ei kattoluukku aukikaan kuule lankku vaakatasossa kun sellasen pruuuummm, pruuum...

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5552 : 04.03.2014, 00:10:52 »
Tulipä tässä mieleen, että kerran motarilla ajaessa auto hyytyi täysin, virrat oli päällä muttei mitään reagointia kaasuun.
Ollut toinen auto ajossa, nyt tänään taas tuli ajettua volvolla pieni lenkki. Kakkosella kiihdytys ja sen jälkeen teki taas sen ettei mitään reagointia. Rullailin melkein pysähdyksiin ja sitten taas toimi.
Yhdessä 940 ja 740 oli vikaa virranjakajan kanssa(varsinkin kosteilla ilmoilla), mutta yleensä ne sitten hyytivät täysin.
Mitään ideoita?  :idiot2:

(b230ft+lastu+cooleri+putkisto)
Mulla temppuili bensapumpun rele ja hyyty välillä ihan kesken ajonkin.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5553 : 04.03.2014, 00:28:09 »
Mulla temppuili bensapumpun rele ja hyyty välillä ihan kesken ajonkin.

Aivan! Pitääkin vilkaista sitä  O0
EX: 440x2,340,360,760+muut

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5554 : 04.03.2014, 00:30:16 »
Ja myös suutinrele (konehuoneesa) tekee samanlaisia hyytymisiä.

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5555 : 04.03.2014, 00:38:47 »
Jep. Tuossakun dometic mainitsi pumpun releen, niin muistuikin mieleeni että pari kertaa startatessa on joutunut relettä naputtaa. Pitääkin sitten huomena käydä metsästämässä relettä
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5556 : 05.03.2014, 18:01:32 »
Yritin tuossa jokusen tunnin irrotella alipainepumppua moottorin kyljestä, mutta on niin perhanan pirullisessa paikassa alin pultti, ja kokeilin jos minkänlaisella avaimella saada pultin irtoamaan mutta tuloksetta. Millasella työkalulla sitä tuolta kannattaa vielä kokeilla, on niin pirun ahdas paikka, kun edessä on polttoaineletkua, suuttimille meneviä letkuja jne.

Millä tavalla on porukka tuota saanut irrotettua, ois mukava saada kokemuksia tänne?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla


Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5559 : 06.03.2014, 10:38:28 »
Kysyin tarjousta allekirjoituksen auton huollosta.

-Jakopää vaihdettuna vesipumpun kanssa alkuperäisosilla+ stefat nokkaakseleille ja kampiakselille.
-Bilsteinin etuiskarit kääntölaakereineen.
-Lisälaitehihna+kiristin+Laturin vapaapyörä+ joku moottorin kannake jakopään puolella?

-Yhteensä 1550€

Onko järkevän kuuloinen hinta

-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5560 : 06.03.2014, 10:46:13 »
Kyllä se äkkiä tuon maksaa missä vaan.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4927
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5561 : 06.03.2014, 10:59:57 »
Kysyin tarjousta allekirjoituksen auton huollosta.

-Jakopää vaihdettuna vesipumpun kanssa alkuperäisosilla+ stefat nokkaakseleille ja kampiakselille.
-Bilsteinin etuiskarit kääntölaakereineen.
-Lisälaitehihna+kiristin+Laturin vapaapyörä+ joku moottorin kannake jakopään puolella?

-Yhteensä 1550€

Onko järkevän kuuloinen hinta

Jos sisältää työn ja nesteet kaikki niin ihan käypä hinta. Osia paljon ja työtä paljon.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5562 : 06.03.2014, 11:05:09 »
Jos sisältää työn ja nesteet kaikki niin ihan käypä hinta. Osia paljon ja työtä paljon.

Kaikki sisältyi tuohon hintaan.
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5563 : 06.03.2014, 14:44:14 »
Potilas sama kuin aina eli 745 b230f -87. Oireena tällä kertaa sellainen, että kuskin puolen pyyhin lopetti toimintansa. Liikkuu jos antaa kädellä vauhtia, muttei jaksa palata loppuun asti. Varsi pyörii ihan tyhjää jos kokeilee esmes auto sammutettuna. Onko noissa yläpäissä jotkut boorit jotka ovat voineet vioittua tai varressa itsessään? Tarkoitan nyt siis konepellillä olevia osia. Varsien mutterit oli mallia ei mihinkään, eli täytyy pari päivää öljyillä ennen kuin pääsee edes kokeilemaan mitään. Oliko näin että hanskalokeron kautta pääsi käsiksi mekanismiin kunhan purkaa riittävästi tavaraa tieltä?
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5564 : 06.03.2014, 16:30:35 »
Potilas sama kuin aina eli 745 b230f -87. Oireena tällä kertaa sellainen, että kuskin puolen pyyhin lopetti toimintansa. Liikkuu jos antaa kädellä vauhtia, muttei jaksa palata loppuun asti. Varsi pyörii ihan tyhjää jos kokeilee esmes auto sammutettuna. Onko noissa yläpäissä jotkut boorit jotka ovat voineet vioittua tai varressa itsessään? Tarkoitan nyt siis konepellillä olevia osia. Varsien mutterit oli mallia ei mihinkään, eli täytyy pari päivää öljyillä ennen kuin pääsee edes kokeilemaan mitään. Oliko näin että hanskalokeron kautta pääsi käsiksi mekanismiin kunhan purkaa riittävästi tavaraa tieltä?

Pyyhkijän varsi on booreilla akselin päässä. Varsi on pehmeämpää metallia jotta yleensä tarvitsisi vaihtaa vain pyyhkijän varsi uuteen.

Hanskalokero ei auta 700-sarjassa pyyhkijänkoneistoon pääsemiseeen, vaan on irrotettava se peltisuikale tuulilasin ja konepellin välistä. On muistaakseni kahdella pultilla molemmista päistä ja oliko joku vielä puolivälissä konehuoneen puolella. Sitä on vähän tuskaista taiteilla siitä välistä pois, mutta se mahtuu kyllä kun sopivasti pujottaa. Kaveri toiselle puolelle autoa helpottaa paljon.
765 B280 -85,  MB EQC -22

 

Kulkukoira  Proturbo