Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: miro678 - 16.01.2016, 13:39:47

Otsikko: 945 2,3L 16v Turbo
Kirjoitti: miro678 - 16.01.2016, 13:39:47
Joo elikkä tuli tossa kesän lopulla ostettua ensimmäiseksi autoksi tuommonen jokaisen teinipojan haave.. eli turbo 940 :D. Sitä nyt on tullut sitten hiukan laiteltua omaan silmään sopivammaksi ja joitain pieniä muutoksia tehty.

Tästä siis tarkoitus tehdä itselle pieni huolto-/korjausmuistio jotta muistaisi ja saisi ehkä inspiraatiota tehdäkkin autolle jotain. :D

Varusteina ihan perus kauraa :

- Sähkölasit
- Sähkösäätöset peilit
- G80
- Puolnahkasisusta

Vikojakin löytyy :

- Katsotaan kun kone valmistuu.. :D

Tekniikkalle tehtyä :

- 850cc Bosch EV14
- 012 IMMu
- 3" DP, loppu putkisto 2,5"
- Kl racing mallikohtanen cooleri
- Kaikki uudet sytkän hilut
- Oma tekele lastu
- Holset hx35 pro 12#
- Eteen ylös sarja
- 16 venttiilinen kansi
- M90
- H - profiilit
- Sytkälastu
- Ostrich
- Aemin viinapumppu
- Sre -763

Ulkonäkö :

- Kirkkaat vilkut joka nurkkaan
- Jenkkiparkit
- Xenon ajovalot
- Lasit tummennettu
- 18" vanteet
- Etuvilkkuihin "USA" look.. :D

Ideana tehdä :

- Parempi lukko
- Vesimetanoli suihkutus?
- Aemin viina pumppu
- Sähköflekti (ysin omaa saa tarjota ison syylärin kera)

Loppuun vielä kuva.


(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/IMG_2756_zpsghddvvso.jpg)

Nykyinen yleisilme.



E: Päivitelty hiukan tilanteen tasalle!
E2: Päivitelty aika paljonkin. :D
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: Kalamies - 16.01.2016, 19:03:29
Kah! Tuttu sukellusvene  ;D
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 16.01.2016, 19:36:00
Kah! Tuttu sukellusvene  ;D

Näinkii vois sanoa :D.
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 23.01.2016, 12:56:22
Noniin! Päätti tuossa viikko sitten vetää jäähytysnesteet jäähän ja kuski kun niitä ei tarkastanu niin ilmoitti kyllä itsestään.. jolloin auto keitti, tarkoituksena nyt sitten ajan kanssa fiksailla kaikki kuntoon ja mahdollisesti vähän piristelläkkin. Tuli myös ostettua kaverilta käyttöauton virkaa toimittava mazdan reppana. :D

Hiukan jo aikasemmin tekniikkaakin tullut mietittyä mutta jäänyt enemmän mietintä vaiheelle joten nyt sitten pääsis rauhassa tekemään kun löytyy toinenkin auto millä liikkua. Ideana olis keräillä osasia kasaan ja lopuksi nostaa konetta pöydälle ja tehdä kaikki juurta jaksaen! Tekniikasta voisi vanhemmat konkarit heittää joitain kokooonpano ehdotuksia? (Tehotavoite siis siinä n.250-300hp)

Se siitä tältä erää, pävitellään kun on siihen aihetta.. intti nimittäin mukana hidastamassa edistystä! ;D
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: Kaziganth - 23.01.2016, 13:09:02
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.0
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 31.01.2016, 11:08:04
Juu elikkäs tuli tossa eilen haettua vanteet kaverilta notkumasta ja kohta puolin ois tarkotus hakea 531 kansi kouvolasta.


(http://s2.postimg.org/buh6bdzj9/20160130_141846.jpg) (http://postimg.org/image/buh6bdzj9/)

Tommoset ihan perus paskathan noi on mut tälläsen teinipojan rassiin just passelit. :D
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 12.02.2016, 19:55:40
Noniin taas muutama viikko vierähtäny ja intistä päästy lomille ja sen kunniaksi päätin kipasta ahtimen. Suunnitelmat muuttu sen verran että tulikin 19t:n tilalle 16t, kun sattui kaverilla semmonen olemaan joutilaana siinä samassa sai kohdistetun pakosarjan mukaan.

Muuta mitä tullu nyt tehtyä niin purettua pakosarja ahtimineen pois ja sisustaa hiukan räpelletty. Syy miks sisustasta puuttuu verhoilut johtuu siitä että eräs kaunis viikonloppu joku aika sitten tuli upotettua tämä kantikas kaverin pihatielle kylkilistoja myöten jolloin pääs vettä lillumaan lattioille... :D Niin nyt on sitte ollu sisusta purettuna jonkun aikaa ja tuli tänään revittyä vedenpoistotulpat tai niiden jäänteet pois, rapsittua ylimääräset bitumit poies ja läntättyä uudet tulpat massojen kera pohjaan. Kuivumista odotellessa että pääsis etujalkatilat kasaamaan.

Sitten niitä kuvia kun ne on niin kivoja. :)


(http://s10.postimg.org/ktxjgzvlh/20160212_183615.jpg) (http://postimg.org/image/ktxjgzvlh/)

Eli konehuone tällä hetkellä.


(http://s9.postimg.org/ylm3ffs7v/20160212_183658.jpg) (http://postimg.org/image/ylm3ffs7v/)

Siintä hiukan sisustaa.

(http://s9.postimg.org/y50vt04gr/20160212_183908.jpg) (http://postimg.org/image/y50vt04gr/)

16t pakosarjan kanssa

(http://s9.postimg.org/bud0t176j/20160212_183933.jpg) (http://postimg.org/image/bud0t176j/)

Pakosarjaa kohdisteltuna..

(http://s9.postimg.org/l3f735g2j/20160212_183949.jpg) (http://postimg.org/image/l3f735g2j/)

Samaten tässä.

Kertokaas joku että miten nuo kuvat saa oikein päin? :-[ Heittäkää nyt jotain kommenttia, tylsää itekseen puhua.. :D
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 14.02.2016, 17:17:14
Noniin! Tänään taas jotain yritetty raapia kasaan tallin siivouksen yhteydessä pääosin sisustaa. Lätkin tulppien ympärille bitumit ja siihen päälle lämpö/äänieristematot, tosin vaan kuskinpuolelle kun alko innostus aika piakkoin loppumaan.. :D

Tarkotus ois saaha ens viikonloppuna tuo etupää sisustasta kasaan ja kairattua tuosta 531 tuo pakopuoli, vanha kansi lähtee ehkä siinä samassa rytäkässä pois paikoiltaan saa nähdä paljonko intoa löytyy tehdä.

(http://s27.postimg.org/hf6wvup73/Snapchat_8380083294602293241.jpg) (http://postimg.org/image/hf6wvup73/)

Tuommosta mattoa sinne tuli laiteltua.


(http://s14.postimg.org/biy8jdzr1/20160214_151545.jpg) (http://postimg.org/image/biy8jdzr1/)

Pitäis hitsailla tuosta kannesta toi lohjennut kohta. Osavaat tig hitsarit voi ilmoittautua kymenlaakson seudulta!

(http://s28.postimg.org/yjhz1tv7d/20160214_151327.jpg) (http://postimg.org/image/yjhz1tv7d/)

Taakse myös tota mattoa.


Edelleen miten nuo kuvat saa oikein päin!?
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 05.04.2016, 20:26:41
Pitkästä aikaa tulee taas kirjoteltua, armeija hidastaa niin paljon tämän auton etenemistä..  :(

Elikkäs mitä tullut tehtyä viime päivityksestä.
-Tuo sisusta kasailtu loppuun ja käsiteltyä kaikki sisustan irtomuovit korrekin muovikiillolla
-Herkisteltyä jarrut vaihdettua palat ja jarrunesteiksi motulin factorylinet
-Tuli myös kaverin kautta tilattua -012 loppunen IMMu ja paikallisesta varaosaliikkeestä victor reinzin pahvi

Myöskin acs:ssä pyörähtäessä tarttui mukaan 38mm pakoventtiilit kun sattui sopivaan hintaan löytymään. Muuten sitten tullut hyvin pitkälti putsailtua autoa ja siistittyä yleisilmettä.

Koneelle latailin tunerpron ja koetin sen sielunelämään tutustua, mutta ei siitä mitää tuntunut tulevan täytynee yrittää paneutua ja lyödä porukalla viisaat päät yhteen niin ehkä siitä selkoa saa.. :D Ideana siis tulevana viikonloppuna muutaman kaverin kanssa tilailla kimpassa ostrich ja burneri. Ehdotuksia muuten millainen sen burnerin pitäisi olla niin päässään joskus nämäkin koneet hajottamaan.. :D


(http://s17.postimg.org/71oi96fkb/20160402_192146.jpg) (http://postimg.org/image/71oi96fkb/)

Auton nykykunto kutakuinkin tuommoinen.

Päivitellään taas kun siihen on aihetta eli toivottavasti pian!  :-\
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: mikan - 06.04.2016, 12:28:20
Koneelle latailin tunerpron ja koetin sen sielunelämään tutustua, mutta ei siitä mitää tuntunut tulevan täytynee yrittää paneutua ja lyödä porukalla viisaat päät yhteen niin ehkä siitä selkoa saa.. :D Ideana siis tulevana viikonloppuna muutaman kaverin kanssa tilailla kimpassa ostrich ja burneri. Ehdotuksia muuten millainen sen burnerin pitäisi olla niin päässään joskus nämäkin koneet hajottamaan.. :D

Kyllä se tunerpro aukeaa, kunhan sitä vähän käpistelee. Ihan summan mutikassa ei kannata testailla asioita, sillä tietyissä asioissa LH on pahempi mielensä pahoittaja kuin paras/pahin foorumilainen....

Kotka ei ole niin kaukana kouvostoliitosta, ettei sinne kaahaisi täältä kaahaisi...   :3/4 jättää sen:
 :pomo:
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 06.04.2016, 20:31:05
Kyllä se tunerpro aukeaa, kunhan sitä vähän käpistelee. Ihan summan mutikassa ei kannata testailla asioita, sillä tietyissä asioissa LH on pahempi mielensä pahoittaja kuin paras/pahin foorumilainen....

Kotka ei ole niin kaukana kouvostoliitosta, ettei sinne kaahaisi täältä kaahaisi...   :3/4 jättää sen:
 :pomo:

Tuntuu ainakin hyvinkii hankalalta tuon tyyppiset ohjelmat kun niistä ei aiempaa kokemusta löydy. Täytyis tosissaan paneutua oikein ajan kanssa ja sisäistää asioita jotta saataisi jotain aikaseksikin.. :D Vielä kun tietäis mistä edes alottaa.
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 29.04.2016, 17:18:07
Noniin, viime viikolla tuli taas tehtyä vähän. Kannen irrottelin viikonloppuna ja kävin sen sitten vanhalla koululla plaanaamassa. Suuttimet tuli vaihdeltua isompiin ja haettua yläpään tiivisteet, vesipumppu ja kannen pultit. Kanteen vaihtelin pinnapultit ja paikkasin yhden pakokanavan, tylsyyteeni hioin ja maalasin jopa venttiilikopan. :D

Päätti ostrich saapua ja sitähän täytyy jo tänä viikonloppuna päässä kokeilemaan! :) Eli nyt tarkotus saada hattu päälle kera uusien tiivisteiden ja vesipumpun


(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/20160425_094504_zpsz4aomw2b.jpg)

Kannen koneistelua.

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/20160425_143843_zpsxvljbvbk.jpg)

Kansi pinnapultit vaihdettuna ja venttiilikoppa maalattuna.


Ei enempää tältä erää, täytyy lähteä tallin puolelle kasailemaa.
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 03.05.2016, 19:41:45
Tästä tälläinen ihan pikanen tilanne katsaus.

Tuli kone kasailtua muutamien pienien mutkien jälkeen ja alkais olemaan valmiiseen päin. Torstaina pitäisi lomille päästyä hieroa pikkujutut kohdilleen ja mennä tarjoamaan tätä viikonloppuna mahdollisesti jo leimallekin jotta 945 miittiin osallistuminen olisi mahdollista. :-\

Enään to do listalla:

-Dp:n hitsailu
-Katti paikalleen
-Bensalastun teko
-Nakumittarin väkertely
-Pikku juttuja leimaa varten

Eli loppukiri häämöttää nyt ei muuta kun pääosin sen tunerpron kanssa säätämistä ja toivotaan että siinä jopa onnistuttaisiin.. Saattaa olla että muutama puhelu joudutaan sen takia ottamaan suuntaan jos toiseen. :D

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/Mobile%20Uploads/20160502_194452_zpsblnr1lg6.jpg)

Loppuun vielä konehuonetta tällä hetkellä.
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: Kalamies - 06.05.2016, 00:18:02
Torstaina pitäisi lomille päästyä hieroa pikkujutut kohdilleen ja mennä tarjoamaan tätä viikonloppuna mahdollisesti jo leimallekin jotta 945 miittiin osallistuminen olisi mahdollista. :-\

Etupenkki!
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 08.05.2016, 12:46:29
Noniin! Auto saatu vihdoin käyntiinkin iso kiitos Mikanille! Vielä löytyy paljon tehtävää ja lastun kanssa häärättävää. Viikonpäivät menee taas intissä jolloin tälle ei mitään tapahdu ja perjantaina lomille päästyä jos sinne leimalle kerkeäisi/pääsisi. Käynnistelyn yhteydessä huomattiin pieni bensa vuoto jostain kuskin puolelta takaa bensalinjoista, täytyy nekin katsella.
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: mikan - 08.05.2016, 12:49:39
Noniin! Auto saatu vihdoin käyntiinkin iso kiitos Mikanille! Vielä löytyy paljon tehtävää ja lastun kanssa häärättävää.

Ollos hyvä vain!  -H-

Säätäminen on loputon suo, jossa toiset ovat syvemmällä kuin toiset......    :D
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 15.05.2016, 22:24:09
Vastoinkäymiset jatkuu..

Eli auto kyllä käy mutta ahdot ei nouse millään, alipaineelle putoaa normaalisti mutta kaasua kun painaa niin liikkuu hyvin nuhaisesti. Täytynee selvitellä vikaa. Samoin taisi AW sanoa itsensä irti ennen kuin varsinaista tehonlisäystä edes saatiin sillä pienellä koe lenkillä katosivat vaihteet hetkeksi ja palasivat kun pysähtyi ja käytti pakko 1 kautta takaisin D:lle.

Lastua pääsee ensi viikonloppuna vihdoin hieromaan huolella kun saa lambdapaikat tehtyä.

Muuten auton käytös yllätti positiivisella tavalla eli kaikki muu olennainen toimii (paitsi yllä mainitut), mitään vuotoja ei näy eikä muutakaan mistä pitäisi huolestua.

Jos jollain olisi tarjota ehdotuksia mistä noita vikoja etsisi niin kaikki neuvot on tervetulleita. Tähän hätään mitään kuvia ei ole kun mikään ei ole muuttunutkaan joten seuraavan kertaan.
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: Kalamies - 16.05.2016, 00:22:28
Samoin taisi AW sanoa itsensä irti ennen kuin varsinaista tehonlisäystä edes saatiin sillä pienellä koe lenkillä katosivat vaihteet
Alkaa kuulostaa jo Kouvolan meinigiltä  ;D

Ettei vaan olis öljyt vähissä askista? Sullahan oli kuitenkin linjat auki, kun syyläri oli irti?
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 16.05.2016, 09:00:56
Alkaa kuulostaa jo Kouvolan meinigiltä  ;D

Ettei vaan olis öljyt vähissä askista? Sullahan oli kuitenkin linjat auki, kun syyläri oli irti?

Juu oli linjat auki, mutta ei ainakaa silloin näyttäny että ois öljyä tiputellut. Täytynee tarkastella öljyt ja vaikka vaihtaakkin jos siitä jotain apua olis.
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: Niilo - 16.05.2016, 23:04:36
Eli auto kyllä käy mutta ahdot ei nouse millään, alipaineelle putoaa normaalisti mutta kaasua kun painaa niin liikkuu hyvin nuhaisesti. Täytynee selvitellä vikaa.
Hukkaportin tanko irronnut ja ei jaksa ahtaa?
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 17.05.2016, 11:47:15
Hukkaportin tanko irronnut ja ei jaksa ahtaa?

Täytynee tarkastella viikonloppuna!
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 21.05.2016, 22:10:49
Eli auto kyllä käy mutta ahdot ei nouse millään, alipaineelle putoaa normaalisti mutta kaasua kun painaa niin liikkuu hyvin nuhaisesti.

Vika selvitetty. Hukkaportin tanko oli irronnut kun sokka oli unohtunut..

Täytynee selvitellä vikaa. Samoin taisi AW sanoa itsensä irti ennen kuin varsinaista tehonlisäystä edes saatiin sillä pienellä koe lenkillä katosivat vaihteet hetkeksi ja palasivat kun pysähtyi ja käytti pakko 1 kautta takaisin D:lle.


Öljyjä koetin tarkastella ja jos siinä onnistuin...? :D Niin riittävästi sitä näytti olevan jos ei liikaakin? Eikös se tarkasteta siten että käytetään kaikki vaihteet yhteen suuntaan läpi, takaisin P-asentoon ja öljyjen tarkastus?

Muuten auton käytös yllätti positiivisella tavalla eli kaikki muu olennainen toimii (paitsi yllä mainitut), mitään vuotoja ei näy eikä muutakaan mistä pitäisi huolestua.

Otetaas sanat takaisin.. eli ölppää tuli venttiilikopan välistä kun oli tiiviste asettunut huonosti ja bensaa valuttaa bensapumppuun tulevasta letkusta.


Tähän loppuun yleiskatsaus eli hetken ajon jälkeen hiukan pätkii, tosin käy pirun paksulla joten voisiko olla syypää? Suuttimien muokkaaminenkaan lastuun ei tuntunut onnistuvan sillä suutinvakio #4 jo 1200 ja numero #3 siellä 50 hujakoilla silti AFR pyörii siellä lähempänä kymppiä.. onko nyt jäänyt jotain huomaamatta vai mitäköhän tässä taas on käynyt.

Nää nyt on näitä ja niillä on pakko pärjätä.  :buck2:

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/Mobile%20Uploads/Snapchat-8390746265071920650_zps3pha8lu2.jpg)

Loppuun kuva ysistä pesun raikkaana.
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: TVS - 22.05.2016, 01:23:00
Lambda ei pelitä oikein? 668 sumuille 1200 vakiolle 4 on rajusti metässä, mulla on yli 1500 selkeesti isommilla sumuilla. Kokeiles ottaa sulake irti 5 min ja sitten käyntiin ja katsella miten käyttäytyy, ja koodista lambdasäädön täppä vek.
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 22.05.2016, 02:39:31
Lambda ei pelitä oikein? 668 sumuille 1200 vakiolle 4 on rajusti metässä, mulla on yli 1500 selkeesti isommilla sumuilla. Kokeiles ottaa sulake irti 5 min ja sitten käyntiin ja katsella miten käyttäytyy, ja koodista lambdasäädön täppä vek.

Kaiken järjen mukaan lambdan pitäisi pelata, kauaa ei ole kun sen vaihdoin. Lambdasäätö ollut kokoajan pois käytöstä, taitaa mennä huomiselle seuraavat yritykset.
Otsikko: Vs: 940 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 24.05.2016, 19:23:45
Sunnuntaina tallille tultua oli tarkotus katella bensavuotoa, sitä ennen piti näyttää kaverille että autohan liikkuu jopa omin avuin. Noh.. alkuun ei mitään ongelmaa sitten syttyi mittaristoon joulukuusi ajattelin laturin hihnan jostai  syystä irronneen. Totuus olikin jotain aivan muuta..

Pelti avattiin ja huomasin heti että alahihnapyörä nökötti paikallaa hihnojen varassa koneen vielä pyöriessä! :o Äkkiä auto sammuksiin ja ihmettelyä, totesin että sen 200 metriä uskallan kyllä ajaa talliin. Hetki purkailua ja vika paikannettu. Alahihnapyörän pultti ollu ilmeisesti löysästi kiinni ja päässyt sitten pyörähtämään rikkoen rattaasta sen pienen pykälän.. Nopeeta tuli haettua kaverilta uus, niputettua ja hyvin rokkas.

Nyt paukutettu kunnolla pyssyllä pultti kiinni ja toivotaan että vastaavaa ei tapahdu kun tästä kerran selvittiin säikähdyksellä. :D

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/Mobile%20Uploads/IMG-20160522-WA0005_zps6zghfe2s.jpeg)

Ei muutenkaa järin isosta pykälästä lähtenyt loputkin hyödylliset materiaalit. :D
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 25.05.2016, 15:02:22
Saatoin löytää syypään säätämiseen liittyvään ongelmaan? Eli antaa vikakoodia 1-1-2, joka on foorumin mukaan ohjausyksikkö. Käsittääkseni tämän vikakoodinhan pitäisi poistua tekemällä cheksum muutosten jälkeen, jos en nyt ihan hukassa ole asian kanssa?

Tänään pääsee lomille ja voisin asiaa hiukan tutkailla. Aikaisemmin anto saman vikaakodin ja akun kengän irrottuksella sai sen nollattua mutta hetken päästä syttyi uudestaan muutoksia tekemättä. Kaipailisin nopeaa vastausta tähän hätään että saataisiin ongelma ratkaistua! :D
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: mikan - 26.05.2016, 22:54:16
Saatoin löytää syypään säätämiseen liittyvään ongelmaan? Eli antaa vikakoodia 1-1-2, joka on foorumin mukaan ohjausyksikkö. Käsittääkseni tämän vikakoodinhan pitäisi poistua tekemällä cheksum muutosten jälkeen, jos en nyt ihan hukassa ole asian kanssa?

Tänään pääsee lomille ja voisin asiaa hiukan tutkailla. Aikaisemmin anto saman vikaakodin ja akun kengän irrottuksella sai sen nollattua mutta hetken päästä syttyi uudestaan muutoksia tekemättä. Kaipailisin nopeaa vastausta tähän hätään että saataisiin ongelma ratkaistua! :D

Tarkistussumma ongelma. Eli lataa tunerpro:lle Ipdownin sivuilta LH checksum dll ja laita se tarkistussummalaskuriksi, niin ongelma katoaa...

Tuo vikakoodi ei tiettävästi vaikuta mitenkään LH:n toimintaan.
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 28.05.2016, 07:46:16
Tarkistussumma ongelma. Eli lataa tunerpro:lle Ipdownin sivuilta LH checksum dll ja laita se tarkistussummalaskuriksi, niin ongelma katoaa...

Tuo vikakoodi ei tiettävästi vaikuta mitenkään LH:n toimintaan.

No sitten tässä menee sormi suuhun että missä mättää. :( Muuten kaikki pelaa oikein nätisti mutta sopitusta ei saa kohalleen, käy tasasesti h*lvetin paksulla.
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: mikan - 28.05.2016, 16:57:14
No sitten tässä menee sormi suuhun että missä mättää. :( Muuten kaikki pelaa oikein nätisti mutta sopitusta ei saa kohalleen, käy tasasesti h*lvetin paksulla.

Vakiot #1 ja #4 arvot? Vakio #3 vaikuttaa vain aukiolon minimiaikaan. Kakkosta älä ruuvaa jollet ole hajullakaan mitä se tekee!

Kartan lukuarvot siellä missä on paksulla?
Kuormarivin arvo sieltä reunasta myös, niin osaan vähän vastailla miksi on paksulla.

Oletkos takastanut koodin hygieenian?
Eli verrannut ehjään orkkiskoodiin ja todentanut, että siellä on muutoksia vain niissä kohdin joihin olet niitä tehnyt?
Joskus nimittäin minullekkin on sattunut koodin korruptoitumista ja sitten saakin metsästää vikaa kissojen ja koirien keralla.
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 01.06.2016, 16:35:30
Vakiot #1 ja #4 arvot? Vakio #3 vaikuttaa vain aukiolon minimiaikaan. Kakkosta älä ruuvaa jollet ole hajullakaan mitä se tekee!

Kartan lukuarvot siellä missä on paksulla?
Kuormarivin arvo sieltä reunasta myös, niin osaan vähän vastailla miksi on paksulla.

Oletkos takastanut koodin hygieenian?
Eli verrannut ehjään orkkiskoodiin ja todentanut, että siellä on muutoksia vain niissä kohdin joihin olet niitä tehnyt?
Joskus nimittäin minullekkin on sattunut koodin korruptoitumista ja sitten saakin metsästää vikaa kissojen ja koirien keralla.

Voisin soitella torstai, perjantai välillä.
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 09.06.2016, 00:38:57
Säätölenkillä tapahtunutta..

Tuli illan päätteeksi halu päästä hiukan säätöpuuhiin. Lykättiin strutsi kiinni tietokoneeseen, käytiin tankkaamassa ja valmiina lähtöön. Nooh auto olikin toista mieltä. Motarille päästyä sopat hyppäs laihalle täydestä laukasta kone sammuksiin ja jarrut pohjaan. Nakumittaria ei kerennyt vilkasemaan siinä hässäkässä. Ihmeteltiin hetki pelti ylhäällä ja soiteltiin apujoukkoja.

Hinattiin auto takasin talliin, tarkasteltiin että pääsikö käymään vahinkoa. Puristuspaineet näytti olevan kunnossa seuraavaksi selviteltiin miksi ei käynnisty. Todettiin  että kipinää ja bensaa tulee, enää jäi jako jäljelle ja sehän sieltä oli hypännyt 7 hammasta...  Totesin että sinne kampuran päähän oli mennyt väärä ratas ja jako siksi päässyt hyppäämään. Pyöreähampainen hihna ei pelannut oikein kantikkaalla rattaalla. Amatööri virhe mutta tästäkin opittiin. :D

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/Mobile%20Uploads/IMG-20160609-WA0000_zpszhzugvwl.jpg)

Ja kuvaa tien varresta Kalamiehen seiska pelastamassa uudempaa kantikasta. :D
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 20.06.2016, 18:11:59
Ropleemaa toisensa perään..

Viime yö alkoi lupaavasti saatiin afr oikeeseen suuntaan eli noin 14.0 - 15.1. Kuorman kanssa eli kun laittaa paikallaan D:en tupaan niin tuppaa menemään hitusen hoikemmalle mistäköhän johtunee? Sitten itse ongelmaan ajeltiin hetken aikaa aika lipumista, afr hyppäs 10 ja auto stögäs bensa haisi myös voimakkaasti. Ihmeteltiin, katseltiin ja tutkittiin eikä mitään järkevää tahtonut löytyä.

Vikakoodien luku, 1-1-2 ja 2-3-1. Hetkeksi akunkenkä irti ja takasin, pelaa? Ajoa jotakuinkin 500m ja uudestaan. Ajettiin auto tallin pihaan ja pähkäiltiin eikä oikeestaan mitään järkevää keksitty.. Kellään heittää ideoita?
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 27.06.2016, 02:44:08
Eipä tässä ihmeempiä olla saatu aikaan, mutta päivitellään nyt ihan vaan sen ilosta. Vikakoodeja ei ole enää antanut ja ajamaankin on pystynyt. Pitäis saaha toi putki hitsailtua ja nakattua katti paikalleen (edelleen..) niin pääsis leimalle heti kun rahatilanne sallii.. :D

Lähinnä uppauksen tarkotus oli pistää tähänkin topiccii muutama ei perunalla otettu kuva.


(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/IMG_2758_zps7r7pygnt.jpg)

Vähän on vielä traktorin vikaa, mutta eiköhän tuo ongelma korjaudu leiman jälkeen.
Perää "somistamaan" tulossa vielä pikkuspoikka joka odottelee parempia kelejä ja maaleja..

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/IMG_2757_zpsnmc1mo4h.jpg)

Omaa silmää auto alkaa jo miellyttämään. Puskurin lippa kaipailisi kanssa korin väriä.

Onko raatilla mielipiteitä?
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: Merlin - 27.06.2016, 11:27:04
Nättihän tuo on. :P
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 27.06.2016, 17:08:39
Nättihän tuo on. :P

Kiitän!  8)
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: mikan - 27.06.2016, 20:33:59
Vikakoodien luku, 1-1-2 ja 2-3-1. Hetkeksi akunkenkä irti ja takasin, pelaa? Ajoa jotakuinkin 500m ja uudestaan. Ajettiin auto tallin pihaan ja pähkäiltiin eikä oikeestaan mitään järkevää keksitty.. Kellään heittää ideoita?

1-1-2 on tarkistussumma vika, eli tallenna bini ensin ja lataa LH:n vasta sitten, jolloin vikakoodia ei tule.
2-3-1 on laihan sopan koodi, eli vakiota #4 tai karttaa on ruuvattu väärään suuntaan.

Onhan säätämisen aikana lyhyt lambda korjaus pois päältä?
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 27.06.2016, 22:24:10
1-1-2 on tarkistussumma vika, eli tallenna bini ensin ja lataa LH:n vasta sitten, jolloin vikakoodia ei tule.
2-3-1 on laihan sopan koodi, eli vakiota #4 tai karttaa on ruuvattu väärään suuntaan.

Onhan säätämisen aikana lyhyt lambda korjaus pois päältä?

Juu lambda korjaus on ollut pois päältä. Vikakoodeja nyt ei ole tullutkaan kun tehty em. tavalla.
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 02.07.2016, 14:10:58
Taas sitä itseään ja syvältä!

Tallille menin selvittäämään pientä öljyvuotoa jonka huomasin kun käytin auton pakoputki huollossa. Outoa että öljyvuotoa ei näkynyt vaikka putsasin annoin kuivua ja odottelin auto käynnissä, kaasuttelin ja silti kuivaa? Samalla pesasin myös konehuonetta joka osoittautui virheeksi. Akun kengän irrotin suihkuttelin liuottimet ja vettä perään rauhassa auringonpaisteessa kuivumista vajaa tunti sen jälkeen tulille. Käy nätisti, mutta tuttu vikavalo pamahti tauluun muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen ja afr 10 tyhjäkäynnillä..

Vikakoodeja antoi ainakin seuraavat:

4-1-3 EGR-lämpöanturin signaali puuttuu tai on epäkelpo
3-2-2 Kuumalanka-ilmamäärämittarin lanka poikki

Kolmatta en kuollaksenikaan muista. Jätin virrattomaksi jos sitä huomenna vilkaisisi ennen kuin illalla Kouvostoliitto kutsuu.

Tuo 3-2-2 ilmeisesti johtuu kun -012 IMMussa ei sitä kuumalankaa olekaan joten siitä tuskin tarvinnee huolestua? EGR myös kyseisestä härpättimsestä poistettu joten 4-1-3 koodi lienee aiheellinen? Lastuun tulossa muutos EGR:än poistoon liittyen.

Oudointa että ennen konehuoneen pesua ei koodeja antanut ollenkaan. Mistähän johtuu?

Pikaisia vastauksia mielellään jos epäilette että jossain olisi vikaa..  :-\
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: mikan - 02.07.2016, 21:55:08
Taas sitä itseään ja syvältä!

Tallille menin selvittäämään pientä öljyvuotoa jonka huomasin kun käytin auton pakoputki huollossa. Outoa että öljyvuotoa ei näkynyt vaikka putsasin annoin kuivua ja odottelin auto käynnissä, kaasuttelin ja silti kuivaa? Samalla pesasin myös konehuonetta joka osoittautui virheeksi. Akun kengän irrotin suihkuttelin liuottimet ja vettä perään rauhassa auringonpaisteessa kuivumista vajaa tunti sen jälkeen tulille. Käy nätisti, mutta tuttu vikavalo pamahti tauluun muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen ja afr 10 tyhjäkäynnillä..

Vikakoodeja antoi ainakin seuraavat:

4-1-3 EGR-lämpöanturin signaali puuttuu tai on epäkelpo
3-2-2 Kuumalanka-ilmamäärämittarin lanka poikki

Kolmatta en kuollaksenikaan muista. Jätin virrattomaksi jos sitä huomenna vilkaisisi ennen kuin illalla Kouvostoliitto kutsuu.

Tuo 3-2-2 ilmeisesti johtuu kun -012 IMMussa ei sitä kuumalankaa olekaan joten siitä tuskin tarvinnee huolestua? EGR myös kyseisestä härpättimsestä poistettu joten 4-1-3 koodi lienee aiheellinen? Lastuun tulossa muutos EGR:än poistoon liittyen.

Oudointa että ennen konehuoneen pesua ei koodeja antanut ollenkaan. Mistähän johtuu?

Pikaisia vastauksia mielellään jos epäilette että jossain olisi vikaa..  :-\

3-3-2 on normaalia FEFE-immulla (ei sytytä vikavaloa).

Pesun jäljiltä kaikkea tuollaista voi odottaa ja noista EGR-koodeista en olisi huolissani (poistetaan ne lastulla).  ;)

Ei vaikuttaisi vialliselle, mutta testaa hitusen ennen kouvostoliittoon ajamista.  8)
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 03.07.2016, 04:24:33

Ei vaikuttaisi vialliselle, mutta testaa hitusen ennen kouvostoliittoon ajamista.  8)

Koeponnistetaan ennen varsinaista suoritusta ja varmistetaan vielä kahteen kertaan kaikki! :)
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 04.07.2016, 18:26:51
Ja taas.. eilen iltasella valmistauduttiin kouvolaan lähtöön pienen koelenkin jälkeen. Todettiin että kaikki pelaa, eikun matkaan.

Matka alko lupaavasti päästiin Keltakankaan abc:lle lyötiin hilut kiinni ja ajamaan. Hetken ajon jälkeen alkoi pienoiset ongelmat, eli auton seos heittelee oudosti esim. tyhjäkäynnillä afr heitteli luokkaa ~ 12 - 20.

Ajossakin joissain tilanteissa haki itsensä hoikalle jopa lambda korjaus päällä vaikka soluja muutettiin paksummalle. Tasakaasulla ajettaessa seos näytti kohtalaisen hyvältä eli jotain ~ 14 - 15.

Ihan outoja seos hyppyjä tapahtu aika ajoin ja IMMu sekoili jotain, luki outoja kuormarivejä.

Jos jotain positiivistä pitää löytää niin auto pelasi vajaa 200km ja toi jopa takaisin kotiin.

Mistäköhän näitä vikoja etsisi? IMMu ilmeisesti vaihtoon..
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 15.07.2016, 06:14:28
Jaa mitäs tälle.. bensan suodattimen vaihtelin, putsasin purkkien maadotukset imusarjasta, siirsin lambdan johdon mahdollisimman kauas puolan johdosta ja testasin toisella b-paineen säätimellä ja samat lukemat silläkin eli 3 bar kun kääntää pari kertaa virrat päälle.

 Pahentunutta pakosarjan vuotoa tarkistelin ja häpeissäni myönnän paikanneeni kanavan jollain hirveällä.

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/Mobile%20Uploads/20160713_183237_zpsxkkngg44.jpg)

Enkä edes ääneen mainitse että mitä se on..

Nyt pitäis se uudestaan paikkailla jollain järkevämmällä. Niin ei toivottavasti vaikka vuotaisi. Liekö tälläkin vuodolla ollut osansa tähän seosten heittelyyn, tiedä sitten miten paljo tuollanen pakosarjan vuoto vaikuttaa?
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: mikan - 15.07.2016, 09:20:23
Pienikin pakosarjan vuoto ennen lambdaa vaikuttaa yllättävän paljon, varsinkin alipaineilla.
Siirtää lyhyen ajan lambdakorjausta yllättävän paljon sivuun, vaikkei vaikuttaisi isolta vuodolta.

Nimimerkillä: turbon laipan kanssa tapellut!
Ps. wiinamäen miehillä kun ei ole edes paljastavaa noki-raitaa kavaltamassa vuotoa.
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 15.07.2016, 17:20:57
Pienikin pakosarjan vuoto ennen lambdaa vaikuttaa yllättävän paljon, varsinkin alipaineilla.
Siirtää lyhyen ajan lambdakorjausta yllättävän paljon sivuun, vaikkei vaikuttaisi isolta vuodolta.


Voisiko tässä olla syyllinen siihen ongelmaan joka silloin ajaessa todettiin?
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: mikan - 15.07.2016, 19:19:41
Voisiko tässä olla syyllinen siihen ongelmaan joka silloin ajaessa todettiin?

Voi hyvinkin olla!  :-[
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 25.07.2016, 01:24:33
Tuli tänään käytyä Kalamiehen pajalla ihmettelemässä ja taas tarttui mukaan yhtä sun toista, eli cooleri ja denson 100A laturi.

Laturin vaihtelin lämpimikseni ja venäjän reissun jälkeen oli coolerin vuoro. Hyvin pitkälti nakkasin sen paikalleen sellaisenaan, hitusen AW:n öljylauharia joutu siirtämään mutta selvis tosi vähäsellä vaivalla.

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/Mobile%20Uploads/20160724_222423_zpsbyp71pwq.jpg)

Näppäränä poikana väsäsin 50mm latikasta sille uuden kiinnikkeen hyödyntäen vanhoja reikiä. Aikaa meni noin 5min ja hyvä tuli.  :) Jotenka välttänee tuon AW:n eliniän. :D

Vielä kun kannelle sais hitsaajan niin päästäs tässä muutenkin eteepäin.  :-\
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 05.08.2016, 03:13:20
Aikaa vierähtäny taas melkein pari viikkoa ja jotain pientä tällekkin tullut tehtyä.

Kannen vaihtelin taas kerran kun pakosarjan vuoto jäi pahasti häiritsemään. Nyt lähiaikoina menee hitsattavaksi ja vaihtuu vielä kerran, samalla nyt sitten käyttää Eagle racingila työstettävänä.

Pari viime päivää uhrannut leimakuntoon laitolle, joten nyt kaiken pitäisi toimia. Aamusta täytyis käydä kaverilta noutamassa vanteet millä käytän konttorilla niin ei tarvii muutoskatsastella.. välttämättä. Hiukan jännittää vielä nuo päästöasiat kun seos heittelee vieläkin pienoisen tyhjäkäynnin jälkeen, mutta nyt vain stoikasta hoikalle eli ei käy enää paksun puolella. Aikasempien muutosten lisäksi putsasin tk-moottorin ja huomasin että siinä letkussa oli pieni alkava halkeama joten hätä toimen piteenä lyhensin sitä tarvittavan määrän.

Tietysti nyt illalla päätti napsahtaa laturin hihna poikki joten täytyy hakea huomenna uusi ja vaihtaa, jos sitä sitten leimalle. Pakko pitää sormet ristissä ja toivoa että kaikki pelaisi.

Tällä kertaa vaan tylsää kirjoittelua kun ei ole tullut kuvia otettua.
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 21.08.2016, 05:26:13
Tällekkin taas pientä näpertelyä tehty. Leimalla käytettiin ja sieltähän se napsahti melkein puhtain paperein. Päästöt oli todella hyvät, ulkoa niitä en enää muista. Ainoat "viat" olivat takasumuvalon toimimattomuus (vaikka edellisenä iltana sen tarkastelin  :idiot2:)  ja parkkipolttimoiden väärä väri. Useita päiviä ajelin ja totesin että mekaanisella puolella ei ongelmia ole ainoastaan seokset eivät olleet optimaalisimmat.

Tankilliselle kulusta laskin ja pääosin kaupunki ajossa se pyrki noin 14l/100km pintaan.

 (http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/Mobile%20Uploads/Screenshot_2016-08-21-05-08-58_zpsf9lkg5rk.png)

Vasta itsekkin tajusin kuinka hölmön näköinen se metallihäkkyrä oli tuuletus ritilässä joten luovuin kyseistä palikasta ja laitoin laajakaistan omaan telineeseen ja hommasin ahtopaineelle teollisuus mittarin, kabiinista tuli omaan silmään räpeltämättömän näköinen :).

Nyt kun mekaanisen puolen toimivuus oli varmistettu jopa yhdellä itä naapurin reissulla niin suotiin autolle vuorokauden lepotauko jonka jälkeen oli tarkoitus sopituksia katsella. Seisonnan jälkeen ruvettiin katselemaan sopituksia ja niitä aikani ruuvailtua päästiin ok lukemiin, jonka jälkeen laajakaista näytti pelottavan tarkasti 14,7. Kaasuun koskiessa ei muutosta tapahtunut... eli aivan hetken säätämisen aloittamisen jälkeen todettiin laajakaistan irtisanoutuminen :'(. Omasta mielestä vaikuttaisi anturi vialta kellään kokemusta vastaavasta?

Syylärinkin onnistuin tästä rikkomaan kun asentelin sähköflektiä eli käänsin mukavasti kierteet laatikon öljynkierren lähdöstä.

Näinkin pieniä murheita, mutta siirsin auton tallista ulkoruokintaan ja katson asiaa kun jaksaa taas kiinnostaa.
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 18.09.2016, 15:57:02
Jotain pientä tällekkin saatu aikaan. Alkoi kasvava öljyvuoto ärsyttämään ja kun tarkkaa vuoto kohtaa en löytänyt, niin otettiin ja rykästiin kone pois keulilta. Aluksi tarkotuksena oli vain korjailla vuoto mutta nopeasti suunnitelmat muuttuivat ja näillä näkymin pytyt hoonataan, laakerit menevät vaihtoon ja samaa askia sinne en meinannut enää laittaa jotenka saa aw väistyä ysikympin tieltä kun sellainen sattuu sopivaan hintaan kohdalle. :)

Muutamia kuvastuksia:

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/IMG_20160914_192234_zpspdovi22a.jpg)

Siinä isoimmat purettuna koneen edestä pois.

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/IMG-20160915-WA0008_zpsrifcykpk.jpg)

Pienen aherruksen jälkeen se sieltä sitten tulikin.

Tämän kuun aikana tälle tuskin mitään ihmeempiä tapahtuu, mutta jos sen hiljakseen purkailisi ja toteaisi että mitä alakerta on syönyt niputtelisi ja toteaisi jonkun uuden pettymyksen.  :idiot2:
Otsikko: Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 16.10.2016, 23:54:16
Kone pääsi pukkiin asti ja hiljakseen se siitä  sitten purkaantui.

En tiedä mistä johtuu mutta jostain syystä alkoi ahdin päivitys kiinnostamaan ja useamman päivän selailua ja vertailua tultiin päätökseen, eli seuraavaksi tulee td05h-20g.

Ettei muutokset jäisi liian pieniksi niin totean mopon hieman karanneen käsistä sillä yhden illan suunnittelulla lähti 531 kansi maailmalle ja tilalle tulla putkahti 16 venttiilinen..  :o

Jotenka nyt talven aikana puuhailtava seuraavaa:

- 16 venttiilinen kansi
- Kannelle pakosarja
- Td05h-20g ahdin
- H - profiilit (arp:eilla)
- Mahdollinen vesimetanoli suihkutus
- M90 + turbon asetelma + 6 - lapanen jousitettu sintteri

Onhan se myönnettävä että tällä budjetilla, osaamisella ja ajalla saattaa tulla kiire jos meinaa kevääksi auton saada valmiiksi mutta joku tavote on asetettava. :D

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/Mobile%20Uploads/IMG_20161011_192858_zpsxccag1yu.jpg)

Lohkonkin maalailin tuttuun ja turvalliseen tapaan punaiseksi, vaatisi vielä toisen kerroksen.

Hiukan askarruttaa venttiilikolot ja niiden tekeminen, muuten kannen vaihdossa ei älyttömiä hankaluuksia vielä ainakaan tiedossa. Entäs olisiko jollain heittää realistista teho arviota tälle kokoonpanolle?  :idiot2:

Mielessä kävi myös bensapuolen muutokset tässä vaiheessa eli kysymys kuuluu tarvitaanko uutta bensapumppua ja mihinkä asti nuo suuttimet riittävät..?

Kaipa tämä tällä kertaa riittänee, päivitellään kun edistyy!
Otsikko: Vs: 945 B230FT "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 31.10.2016, 23:17:45
Hiljaa hyvä tulee!

Eli vähän ollaan taas edistytty.

Tilailin veivit ahtoja.comista ja ne tulivatkin muutaman päivän sisään. Samaten kävin hakemassa kiertokankien laakerit sekä ison liudan tiivisteitä ja stefoja.

Mäntihin tehtiin venttiilikolot josta kuuluu iso kiitos JuhaU:lle venttiilityökalun lainaamisesta! Pytyt hoonattiin kevyesti, männät rengastettiin ja putsailtiin sekä
kiertokangen laakerit uusittiin.

Alakerta olisi pääosin nipussa ja pikkuhiljaa voisi jakopään osia ruveta haalimaan. Onko tässä nyt tullut ymmärrettyä oikein että 2 koppasen gti golffin kiristä pelaisi 1,6L diesel kadetin (vm.82-87) jakohihnalla tässä kokoonpanossa?  :idiot2:

Mitä olisikaan postaus ilman kuvia! :D

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/Mobile%20Uploads/IMG_20161029_211412_zpscrse5sjg.jpg)

Tähän tyyliin venttiilikolot tehtiin.

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/Mobile%20Uploads/IMG_20161031_191819_zpsdgzlvj2d.jpg)

Ja joulu saapui hiukan etuajassa! S*

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/Mobile%20Uploads/IMG_20161031_205400_zpsmmk7nbix.jpg)

Tässä nykytilanne.

Seuraavaksi tarkotus pulttailla kansi kiinni ja kasailla muut tilpehöörit lohkoon.

Päivitellään taas kun siihen on aihetta!
Otsikko: Vs: 945 B230FT "EVERGREEN"
Kirjoitti: 8-pätkä - 01.11.2016, 03:10:33
Onko tässä nyt tullut ymmärrettyä oikein että 2 koppasen gti golffin kiristä pelaisi 1,6L diesel kadetin (vm.82-87) jakohihnalla tässä kokoonpanossa?  :idiot2:

Pelaa, suosittelen pitkälle sivulle lisäksi taittorullaa, muistaakseni jonkun 1,8 vag moottorin pikkurulla mikä itsellä on. Tarpeiden osanumerot löytyy tuolta mun showroomistakin jostain välistä.

Kiristimen ja mahdollisen taittorullan alle joutuu tekemään holkit että linjaus osuu kohdalleen. Lisäksi kiristimessä on 10mm reikä ja kannessa M8 kierre, joko kanteen tehtävä isompi kierre tai kuten itse tein että M10 pultista sorvissa toinen pää sopivaan mittaan ja siihen M8 kierre. Näin saa käypäisen "pinnapultin" tuohon hommaan.
Otsikko: Vs: 945 B230FT "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 01.11.2016, 08:29:14
Pelaa, suosittelen pitkälle sivulle lisäksi taittorullaa, muistaakseni jonkun 1,8 vag moottorin pikkurulla mikä itsellä on. Tarpeiden osanumerot löytyy tuolta mun showroomistakin jostain välistä.

Kiristimen ja mahdollisen taittorullan alle joutuu tekemään holkit että linjaus osuu kohdalleen. Lisäksi kiristimessä on 10mm reikä ja kannessa M8 kierre, joko kanteen tehtävä isompi kierre tai kuten itse tein että M10 pultista sorvissa toinen pää sopivaan mittaan ja siihen M8 kierre. Näin saa käypäisen "pinnapultin" tuohon hommaan.

Käykö hihna helposti lepattamaan vai miksi siihen pitkälle sivulle olisi hyvä laittaa sellainen taittorulla? Onko jakopäässä muuta huomioitavaa?
Otsikko: Vs: 945 B230FT 16v "EVERGREEN"
Kirjoitti: Kalamies - 01.11.2016, 09:12:25
Lepatuksen eston lisäksi sen rullan avulla saa ajotuksen vielä inan paremmaksi.

Eikös otsikkoon muuten tarvis pikkuhiljaa päivittää B234FK? ???
Otsikko: Vs: 945 B230FT 16v "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 01.11.2016, 09:23:14
Lepatuksen eston lisäksi sen rullan avulla saa ajotuksen vielä inan paremmaksi.

Eikös otsikkoon muuten tarvis pikkuhiljaa päivittää B234FK? ???

Tästä tais jotain puhetta ollakkii aikasemmin vai muistankos nyt ihan väärin? :D

Ton 16v päivittelin jo tohon perään, matalapaineesta en tiiä mutta toivottavasti ei jää ainakaan alipaineeksi!  :-[

Hetken tässä nyt trafin sivuilla myös seikkaillut ja koettanut kääntää sieltä jotain suomen kielelle. Miten tämmösessä onnistuu toi muutoskatsastus, kun kannen vaihto rinnastetaan moottorin vaihtoon? Riittääkö volvon oma varaosanumero esim. kannesta ja sitten ahtimen tyyppikilvestä tiedot + penkkilappu kun tämähän on ollut alunperinkin turbo tekniikalla? Vai tarviiko ruveta erikseen selkkaamaan jarruista lisätietoja sun muuta? Päästöjen kanssahan ei pitäisi enää olla minkäännäköisiä ongelmia kun lakipykäliäkin löysennettiin.
Otsikko: Vs: 945 B230FT 16v "EVERGREEN"
Kirjoitti: Kalamies - 01.11.2016, 10:59:45
Penkkilappu muutoksilla. Alustahan vastaa jo mallisarjan tehokkainta ja kannen luovuttajaksi voidaan merkitä viininpunanen GLT.
Otsikko: Vs: 945 B230FT 16v "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 01.11.2016, 11:13:41
Penkkilappu muutoksilla. Alustahan vastaa jo mallisarjan tehokkainta ja kannen luovuttajaksi voidaan merkitä viininpunanen GLT.

Tämä selvä murehditaan sitten lähempänä!
Otsikko: Vs: 945 B230FT "EVERGREEN"
Kirjoitti: 8-pätkä - 01.11.2016, 13:15:17
Käykö hihna helposti lepattamaan vai miksi siihen pitkälle sivulle olisi hyvä laittaa sellainen taittorulla? Onko jakopäässä muuta huomioitavaa?

Itellä lepatti ilman taittorullaa niin että hihna pärräs jakopään muoviin kiinni kaasua löysätessä. Kiristimen kanssa tuli itselle sellainen ahaa-elämys, että se epäkesko kannattaa ehkäpä kiristää vastapäivään eikä myötäpäivään. Näin siksi, että kun hihna painattaa kiristintä löysälle päin, niin mutteri pyrkii kiristymään eikä löystymään. Tai näin sen ainakin itse järkeilin kasatessani.
Otsikko: Vs: 945 B230FT "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 01.11.2016, 14:51:31
Itellä lepatti ilman taittorullaa niin että hihna pärräs jakopään muoviin kiinni kaasua löysätessä. Kiristimen kanssa tuli itselle sellainen ahaa-elämys, että se epäkesko kannattaa ehkäpä kiristää vastapäivään eikä myötäpäivään. Näin siksi, että kun hihna painattaa kiristintä löysälle päin, niin mutteri pyrkii kiristymään eikä löystymään. Tai näin sen ainakin itse järkeilin kasatessani.

Kiitokset huomiosta eipä olis tullut heti tollanen mieleen!
Otsikko: Vs: 945 B230FT 16v "EVERGREEN"
Kirjoitti: TVS - 01.11.2016, 22:57:12
Yhtä lailla siihen taittorullaksi voi laittaa esim 60tkm sisäänajetun D24 ohjarirullan jos semmonen sattuu löytymään hyllystä  :D O:-)
Otsikko: Vs: 945 B230FT 16v "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 02.11.2016, 18:35:25
Yhtä lailla siihen taittorullaksi voi laittaa esim 60tkm sisäänajetun D24 ohjarirullan jos semmonen sattuu löytymään hyllystä  :D O:-)

Mietiskelin tossa että käviskö vinokoneen oma kohtuullisella muokkauksella?  :idiot2:
Otsikko: Vs: 945 B230FT 16v "EVERGREEN"
Kirjoitti: 8-pätkä - 02.11.2016, 20:28:27
Liian iso se vinokoneen oma, been there done that.
Otsikko: Vs: 945 B230FT 16v "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 02.11.2016, 21:59:22
Liian iso se vinokoneen oma, been there done that.

Täytynee uskoa kerrasta! :D
Otsikko: Vs: 945 B230FT 16v "EVERGREEN"
Kirjoitti: PossuVolexi - 08.11.2016, 19:46:13
Erittäin mielenkiintoinen topic. Kuittaan tämän samalla seurantaan ja odotan innolla tulevaa, kuin myös lopputulosta. ;)
Otsikko: Vs: 945 B234FT "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 25.11.2016, 17:54:24
Sitten taas... päivitellään ettei aihe ihan kuole ja itsekkin saisi vähän motivaatiota.

Jakopään hilut kävin tilailemassa ja kun ne tuli niin päästiin kasailemaan. Kannen pulttailin kiinni ja sen jälkeen jakopää nippuun, varovasti kampparia pyöritellen ja tuli todettua että se pyörii. ::)

Jakopään rullien alle sorvailin 8-pätkän mainitsemat holkit jotta linjaus sattui kohdalleen ja M10 pulttiin osan matkaa M8 kierrettä vastaamaan kanteen.

Hiukan taas muutettiin alkuperäistä ajatusta..

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/Screenshot_20161125-173945_zpskjhc2ctn.png)

Ja tässä lopputulos. :D Eli HX35 Pro 58/60 siivillä ja #12 pesälle.

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/IMG_20161122_115324_zpsarpuk14p.jpg)

Kone itsessään tällä hetkellä tuon näkönen.

Aina vaan suunnitelmien muuttuessa tuntuu savottaa tulevan lisää ja paljon.. mutta eiköhän kaikesta selvitä. :D Osia saanut rustia pikkuhiljaa listalta ylitte ja pienenä ajatuksena ollut, että jos tämän kanssa pääsisi talvi miittiin lähtemään.

Pakosarjaa koettanut metsästää huonolla menestyksellä, mutta kai jostain sellanen sattuu kohdalle.

Se siitä tältä erää, palataan kun on aihetta
Otsikko: Vs: 945 B234FT "EVERGREEN"
Kirjoitti: Kalamies - 25.11.2016, 20:30:50
tämän kanssa pääsisi talvi miittiin lähtemään.
Haulikko!

Lainaus
Se siitä tältä erää, palataan kun on aihetta
Ensin leimataan ja sitten vasta paaliin.  V:>
Otsikko: Vs: 945 B234FT + M90 "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 15.01.2017, 22:35:48
Ensin leimataan ja sitten vasta paaliin.  V:>

Tämä selvä!  8)


Pienen pientä näpräilyä..  ???

Taas on vierähtänyt aikaa edellisistä kirjoitteluista, mutta se aika mennyt suurinpiirtein osia hankkiessa. Hiljakseen alkaa jopa isoimmat ostokset olla tehty ja voitaisiin suunnitella moottorin paikalleen nostamista.

Jokin aika sitten ostin jo ennalta mainitun laatikon eli M90, joka tuli oletettuakin lähempää, samasta osotteesta tuli myös kytkin-, työsylinteri, kytkin poljin ja loput manualisointi kilkkeet. Nyt viikonloppuna tuli haettua pakosarja Hämeenlinnasta ja sinne meno matkalla biltemassa poiketessa tuli ostettua myös hukkaportti.

Elikkä auto on otettu takaisin tallin lämpöön ja sitä on pikkuhiljaa ruvettu jo laittamaan, jotain pieniä artikkeleita on
purettu pois ja uusia asennettu mutta ei oikein mitään kovin näkyviä muutoksia jonka takia kuvat on jääny tosi vähäisiksi.

Pistetään vielä muutama kuva tähänkin postaukseen.

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/IMG_20170115_213504_zps4ftmj6zf.jpg)

Eli kone on nyt tuon näkönen ja tarkotus olis rakennella vielä ahtimen öljynkierto pukissa jonka jälkeen kone omalle paikalleen.

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/IMG_20161217_225109_zpspxtrvgqo.jpg)

Siinä hitusen manualisointiin tavaraa.


Päivitellään taas kun tapahtuu..  V:>
Otsikko: Vs: 945 B234FT + M90 "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 22.01.2017, 22:50:35
Pieni tilanne katsaus tähän väliin..

Joten alkuviikosta valmistauduttiin koneen nosto talkoisiin, olisiko ollut keskiviikko kun kone meni paikalleen ja sen jälkeen puoliksi tullut asuttua tallilla. :D

Pakosarja osoittautui pieneksi murheeksi ja sitä jouduttiin jokseenkin kohtuu paljon muokkailemaan, ahtimen laippaa käännettiin ja toista hukkaportin putkea piti hieman lyödä luttuun. Tällä hetkellä noin 1mm tilaa sarjan ja runkopalkin välissä mutta ajattelin tuoda konetta hiukan ylöspäin. Osaisko kukaan sanoa mikä ois tarpeeksi iso väli sarjan ja runkopalkin väliin?

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/IMG_20170117_211312_zpsfctaayrl.jpg)

Tässä valmistauduttiin koneen nostoon.

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/IMG_20170122_213517_zpsleew52ai.jpg)

Ja tältä se näyttää viikonlopun jäljiltä.

Tehtävää on vielä kiitettävästi mutta joka päivä lähempänä käynnistymistä.

Nyt jos jollain olisi kaasuvaijerin rulla kaupata 16v kanteen niin olisin kiitollinen, tuntuu olevan hiukan kiven alla pelkät rullat.

Seuraavana vuorossa ahtoputken, imuputken, dp:en ja hukkaportin putkien vääntöä. Ahto- ja imuputkesta tulee luultavasti mielenkiintoisen näköset tilan puutteen vuoksi mutta katotaan mitä saadaan aikaan, pissapojan säiliön joutuu varmaankin siirtämään joko kuskin puolelle tai sitten jonnekkin muualle.

Palataan taas asiaan..  :)
Otsikko: Vs: 945 B234FT "EVERGREEN"
Kirjoitti: Kalamies - 10.02.2017, 23:58:09
tämän kanssa pääsisi talvi miittiin lähtemään...
Taitaa sittenkin vanha uskollinen D24 kuljettaa tämänkin reissun.  ;D
Otsikko: Vs: 945 B234FT "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 11.02.2017, 08:45:50
Taitaa sittenkin vanha uskollinen D24 kuljettaa tämänkin reissun.  ;D

Nyt näyttää valitettavan paljo siltä.. :D
Otsikko: Vs: 945 B234FT + M90 "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 13.02.2017, 23:59:43
Noniin..

Jonkun verran pieniä asioita on tullut tehtyä ja pikku hiljaa alkaisi loppu suora häämöttämään.

Elikkä edellisestä päivityksestä tullut väsäiltyä ahto-, imuputki ja dp. Konetta korotettu pakosarjan puolelta niinkun oli aikomuskin, suositteleeko kukaan jäykempiä/jäykempää moottorin tukikumia liiallisen heilumisen pelossa vai täytyykö tässä värkkäillä lisä tuki joka estäisi heilumista?

Kaasuvaijerin rullaa metsästetty ja parista paikkaa tärpännytkin, nyt odotellaan vaan vastauksia.

Sitten itse asiaan, autohan kävi ensimmäiset 3 sekunttia tänään.. :idiot2: Ei viittinyt turhaan käytellä kun ei ollut vielä nesteitäkään sisällä, mutta ompahan todettu että se toimii!  :)

Huomenna pitäisi saada etrasta kytkimen työsylinteriin ilmausnippa, joten voimansiirron osalta sitten kaikki valmista. Nyt enää hukkaportin putket ja loppu putkisto. Toki paljon kaikkea pientä tehtävää löytyy vielä kuten yleistä siistimistä, mutta voiton puolella ollaan.

Kuvia tullut napsittua tosi heikosti tekemisestä mutta riittäköön tällä kertaa yksi konehuoneesta nykyhetkellä.

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/IMG_20170213_215938_zpsjgba2mar.jpg)
Otsikko: Vs: 945 B234FT + M90 "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 05.03.2017, 01:21:45
Elikkäs..

Nyt ollaan harmillisen hitaasti edistytty tämän kanssa, aika mennyt lähinnä kadonnutta motivaatiota etsiessä sekä työt verottanut oman osansa. Kuitenkin jotain saatu taas aikaankin, eli lätkitään alkuun vähä kuvia ja selitellään sitten.

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/IMG_20170216_215135_zpsolffulqb.jpg)

Hukkaportti paikallaan, ahtimen ja jakohihnan välissä on kyllä isompi rako kuvakulma hiukka hämää. :D

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/IMG_20170303_151915_zps5ftn5hj0.jpg)

Jostain syystä jakopään hihnasta irtosi tollasta kumi mujua tuohon rullaan, jonkin aikaa kun käytteli nii mujun muodostuminen onneksi loppu.  :idiot2:

Kytkimen kun olin ilmannut ja vedellyt muutamat alipaineletkut sekä tulpannut muutamat imuvuodot niin oli ensimmäisen virallisen koelenkin aika, lähinnä kaikkien mahdollisten vuotojen tarkastelua varten. Ainut vuotava kohta on ohjaustehostimeen tulevassa letkussa, joko pumpun liittimessä tai itse letkussa.

Tuli myös todettua että jäykemmille tukikumeille on tarvetta sillä naputtaa pakosarja ilkeästi runkoon pienillä kierroksilla kiihdyttäessä. Suosituksia? Mistä ja millaset?

Nyt tarkotuksena väsätä hukkaportille screamer, loppu putkisto (pelkkä downpipe takaa tällä hetkellä turhan kovat äänet..), muutamia letkuja, tulppia yms.. pientä sälää. Jotta tämä olisi mahdollista säätää ja päästäisiin penkkiin.

Leimaakin löytyy huhtikuun 18.pv asti, joten asetettakoon hypoteettinen valmistumis päivä 1.4.2017, koska täytyyhän jonkunlainen tavoite päivä olla.. :D

Taas seuraavaan kertaan, höpötelkää jotain nii ei tarvi ihan yksinään juttua vääntää..  :-\
Otsikko: Vs: 945 B234FT + M90 "EVERGREEN"
Kirjoitti: moikki - 05.03.2017, 14:20:43
Minkälaisessa vinokoneessa on tuollainen laturin kiinnike, tartteisin itsellekkin.. B230FT jossa ei ole ilmastointia?
Otsikko: Vs: 945 B234FT + M90 "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 05.03.2017, 15:05:00
Minkälaisessa vinokoneessa on tuollainen laturin kiinnike, tartteisin itsellekkin.. B230FT jossa ei ole ilmastointia?

Juurikin näin. :)
Otsikko: Vs: 945 B234FT + M90 "EVERGREEN"
Kirjoitti: mikan - 11.03.2017, 04:23:25
Sulaneet takakumittm   ::)

Mitenkäs romut rokkaa?   ;)
Otsikko: Vs: 945 B234FT + M90 "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 11.03.2017, 13:03:27
Sulaneet takakumittm   ::)

Mitenkäs romut rokkaa?   ;)

Hyvin tuntu loppu illan pelaavan! Taitaa mennä penkkiaika varaukseen ja selvitellään konttorilta mitä kaikkea ne vaatii leimalle. :)
Otsikko: Vs: 945 B234FT + M90 "EVERGREEN"
Kirjoitti: miro678 - 18.03.2017, 00:58:39
Tosiaan..

Täälläkään paljon muuta tullut tehtyä kuin ajettua, muutamaa pikku operaatiota lukuunottamatta. Bensakarttoja hiukan hierottu vielä suuntaan jos toiseenkin, mutta tyhjäkäynnin kanssa on edelleen ongelmaa. Tyhjäkäynnin ongelma on että sitä ei tahdo oikein löytyä/olla, putsailin myös tk moottorin siinä toivossa että siellä puolella olisi vikaa. Täytynee vielä tutkailla karttoja ja paneutua tarkemmin.

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/IMG_20170316_162047_zpsepeuhqdo.jpg)

Tuli tilailtua ja asennettua AEMin viinapumppu. (Toinen kuvassa on kaverin :D) Mites onko muut ohittanut ja jättänyt kokonaan pois perseen alla olevan bensapumpun tälläsen suurempi tuottoisen kanssa ja jos on niin millä tapaa toteuttanu kyseisen ohituksen.

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/IMG_20170311_215733_zps02izfazj.jpg)

Kohtuu hyvin onnistuneen säätölenkin päätteeksi pesasin myös isoimmat paskat pois pinnasta. :D

Mites kun ostelin 740 16v mallista kaasuvaijerin ja se ei tähän jostain syystä käynyt, jäi siis itse vaijeri liian lyhyeksi vaikka säätö oli lyhyimmillään, nyt oma patentti vaijeri sanoi sopimuksen irti niin tarvisi uuden. Mistä noita on hommailtu?

Jaa.. ei kai tässä kummempaa, vastauksia odotellessa..  :idiot2:
Otsikko: Vs: 945 2,3L 16v Turbo
Kirjoitti: miro678 - 12.04.2017, 07:09:54
Noniin, ihan alkuun tämän vois ainakin omasta puolesta siirtää projektipäiväkirjojen puolelle.

Sitten itse asiaan. Enempi vähempi murheita sattunut ja tapahtunut, kuten öljyvuotoa tulppien päälle ja tällä hetkellä ei autossa ole askia kiinni..

Jos vaikka hiukan tarkennellaan asioita:

Elikkäs vaihtelin jokunen tovi sitten suuttimet, normaalisti ajoin auton talliin sisään vaihdoin suuttimet ja starttailin. Noh jostain syystä auto ei muuta tehnyt kun hörähdellyt harvakseltaan. Hetken aikaa etin vikaa mutta ei, rupesin selvättämää perus asioita tuleeko bensaa yms noh hetken päästä paljastui että tulpat ui öljyssä.

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/IMG_20170322_180042_zpsnwwzuzpd.jpg)

Tähän tapaan,

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/IMG_20170322_204921_zpswvx4snkd.jpg)

Siitä seurasi tälläistä.

Kun saatiin öljyvuotu paikattua niin murheet ja huolet ei toki loppuneet siihen vaan seuraavaksi kun ruuvasin kesäkiekot alle, ilmoitti kytkin että tätä en pidä. Noh tästä taas seuraavaa:

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/_MG_2100_zpshcnmfprm.jpg)

Eli kytkin oli päässyt jonnin verran luistamaan, mutta kl racingin sivuilta vakoiltuna vakio paksuus levyllä on 8,1mm ja mulla näytti olevan karvan yli 8mm. Kysymys kuuluu onkos toi levy vielä pelastettavissa kun pinnat on aika karusti lasittuneet.

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/_MG_2111_zpsbvnv7c7h.jpg)

Tossa ehkä hiukan paremmin havaittavissa toi luistaminen.

Loppuun vielä kuva työ olosuhteista, jossa työturvallisuus kukoistaa.  ;D

(http://i1248.photobucket.com/albums/hh491/miro6789/_MG_2074_zpscf1hocqd.jpg)

Ei kai tässä kummempaa, tänää pitäis tulla sre asetelma joten nyt tarvis vastauksen että tekeekö tolla levyllä mitään jos pinnat karhentaa?
Otsikko: Vs: 945 2,3L 16v Turbo
Kirjoitti: miro678 - 27.06.2017, 15:14:34
Täälläpäs on ollu hiljasta jo pitkään.

Nooh.. ilman ongelmia ei tästäkään olla selvitty ja nyt kaipailisin hiukka apuja. Auto pelaa hyvin suoraan kiihdytellessä, mutta jos vähänkään innostuu sutimaan tai luisuttelemaan niin käy rötäämään, pätkimään ja lopuksi sammuu vaikka mitä yrittäisi. Laajakaista näyttää kyseisessä tilanteessa paksua ja pöllyttää kyllä reippaasti mustaa putkesta. Sama homma kumia polttaessa, sen saa kyllä sutimaan mutta kun jarrua tarjoaa niin sammuu samalla sekunnilla.

Nyt on siis kiinni vanhat suuttimet ja lastu joka pelasi aikasemmin hyvin ilman ongelmia. Koitin myös toisella bensapaineensäätimella eikä sillä ollut vaikutusta, mittailin myös lämpötila anturin joka oli hyvä ja koitettiin myös toisella IMMulla. Eikä vaikutusta.

Voisiko kone luulla nakuttavansa ja siksi rikastaisi seosta reilusti ja yrittäisi sen tukehduttaa?

Nyt tarvittaisiin apuja jotta tämän saisin vihdoinkin leimattua ja ajoon..  :'(