Race.fi  Puotilan autokorjaamo

945 2,3L 16v Turbo

  • 78 Vastauksia
  • 27903 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
« Vastaus #30 : 09.06.2016, 00:38:57 »
Säätölenkillä tapahtunutta..

Tuli illan päätteeksi halu päästä hiukan säätöpuuhiin. Lykättiin strutsi kiinni tietokoneeseen, käytiin tankkaamassa ja valmiina lähtöön. Nooh auto olikin toista mieltä. Motarille päästyä sopat hyppäs laihalle täydestä laukasta kone sammuksiin ja jarrut pohjaan. Nakumittaria ei kerennyt vilkasemaan siinä hässäkässä. Ihmeteltiin hetki pelti ylhäällä ja soiteltiin apujoukkoja.

Hinattiin auto takasin talliin, tarkasteltiin että pääsikö käymään vahinkoa. Puristuspaineet näytti olevan kunnossa seuraavaksi selviteltiin miksi ei käynnisty. Todettiin  että kipinää ja bensaa tulee, enää jäi jako jäljelle ja sehän sieltä oli hypännyt 7 hammasta...  Totesin että sinne kampuran päähän oli mennyt väärä ratas ja jako siksi päässyt hyppäämään. Pyöreähampainen hihna ei pelannut oikein kantikkaalla rattaalla. Amatööri virhe mutta tästäkin opittiin. :D



Ja kuvaa tien varresta Kalamiehen seiska pelastamassa uudempaa kantikasta. :D
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
« Vastaus #31 : 20.06.2016, 18:11:59 »
Ropleemaa toisensa perään..

Viime yö alkoi lupaavasti saatiin afr oikeeseen suuntaan eli noin 14.0 - 15.1. Kuorman kanssa eli kun laittaa paikallaan D:en tupaan niin tuppaa menemään hitusen hoikemmalle mistäköhän johtunee? Sitten itse ongelmaan ajeltiin hetken aikaa aika lipumista, afr hyppäs 10 ja auto stögäs bensa haisi myös voimakkaasti. Ihmeteltiin, katseltiin ja tutkittiin eikä mitään järkevää tahtonut löytyä.

Vikakoodien luku, 1-1-2 ja 2-3-1. Hetkeksi akunkenkä irti ja takasin, pelaa? Ajoa jotakuinkin 500m ja uudestaan. Ajettiin auto tallin pihaan ja pähkäiltiin eikä oikeestaan mitään järkevää keksitty.. Kellään heittää ideoita?
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
« Vastaus #32 : 27.06.2016, 02:44:08 »
Eipä tässä ihmeempiä olla saatu aikaan, mutta päivitellään nyt ihan vaan sen ilosta. Vikakoodeja ei ole enää antanut ja ajamaankin on pystynyt. Pitäis saaha toi putki hitsailtua ja nakattua katti paikalleen (edelleen..) niin pääsis leimalle heti kun rahatilanne sallii.. :D

Lähinnä uppauksen tarkotus oli pistää tähänkin topiccii muutama ei perunalla otettu kuva.




Vähän on vielä traktorin vikaa, mutta eiköhän tuo ongelma korjaudu leiman jälkeen.
Perää "somistamaan" tulossa vielä pikkuspoikka joka odottelee parempia kelejä ja maaleja..



Omaa silmää auto alkaa jo miellyttämään. Puskurin lippa kaipailisi kanssa korin väriä.

Onko raatilla mielipiteitä?
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1493
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
« Vastaus #33 : 27.06.2016, 11:27:04 »
Nättihän tuo on. :P
V60 T8 TwE AWD Inscription 2021
V70R 2000

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
« Vastaus #34 : 27.06.2016, 17:08:39 »
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
« Vastaus #35 : 27.06.2016, 20:33:59 »
Vikakoodien luku, 1-1-2 ja 2-3-1. Hetkeksi akunkenkä irti ja takasin, pelaa? Ajoa jotakuinkin 500m ja uudestaan. Ajettiin auto tallin pihaan ja pähkäiltiin eikä oikeestaan mitään järkevää keksitty.. Kellään heittää ideoita?

1-1-2 on tarkistussumma vika, eli tallenna bini ensin ja lataa LH:n vasta sitten, jolloin vikakoodia ei tule.
2-3-1 on laihan sopan koodi, eli vakiota #4 tai karttaa on ruuvattu väärään suuntaan.

Onhan säätämisen aikana lyhyt lambda korjaus pois päältä?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
« Vastaus #36 : 27.06.2016, 22:24:10 »
1-1-2 on tarkistussumma vika, eli tallenna bini ensin ja lataa LH:n vasta sitten, jolloin vikakoodia ei tule.
2-3-1 on laihan sopan koodi, eli vakiota #4 tai karttaa on ruuvattu väärään suuntaan.

Onhan säätämisen aikana lyhyt lambda korjaus pois päältä?

Juu lambda korjaus on ollut pois päältä. Vikakoodeja nyt ei ole tullutkaan kun tehty em. tavalla.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
« Vastaus #37 : 02.07.2016, 14:10:58 »
Taas sitä itseään ja syvältä!

Tallille menin selvittäämään pientä öljyvuotoa jonka huomasin kun käytin auton pakoputki huollossa. Outoa että öljyvuotoa ei näkynyt vaikka putsasin annoin kuivua ja odottelin auto käynnissä, kaasuttelin ja silti kuivaa? Samalla pesasin myös konehuonetta joka osoittautui virheeksi. Akun kengän irrotin suihkuttelin liuottimet ja vettä perään rauhassa auringonpaisteessa kuivumista vajaa tunti sen jälkeen tulille. Käy nätisti, mutta tuttu vikavalo pamahti tauluun muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen ja afr 10 tyhjäkäynnillä..

Vikakoodeja antoi ainakin seuraavat:

4-1-3 EGR-lämpöanturin signaali puuttuu tai on epäkelpo
3-2-2 Kuumalanka-ilmamäärämittarin lanka poikki

Kolmatta en kuollaksenikaan muista. Jätin virrattomaksi jos sitä huomenna vilkaisisi ennen kuin illalla Kouvostoliitto kutsuu.

Tuo 3-2-2 ilmeisesti johtuu kun -012 IMMussa ei sitä kuumalankaa olekaan joten siitä tuskin tarvinnee huolestua? EGR myös kyseisestä härpättimsestä poistettu joten 4-1-3 koodi lienee aiheellinen? Lastuun tulossa muutos EGR:än poistoon liittyen.

Oudointa että ennen konehuoneen pesua ei koodeja antanut ollenkaan. Mistähän johtuu?

Pikaisia vastauksia mielellään jos epäilette että jossain olisi vikaa..  :-\
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
« Vastaus #38 : 02.07.2016, 21:55:08 »
Taas sitä itseään ja syvältä!

Tallille menin selvittäämään pientä öljyvuotoa jonka huomasin kun käytin auton pakoputki huollossa. Outoa että öljyvuotoa ei näkynyt vaikka putsasin annoin kuivua ja odottelin auto käynnissä, kaasuttelin ja silti kuivaa? Samalla pesasin myös konehuonetta joka osoittautui virheeksi. Akun kengän irrotin suihkuttelin liuottimet ja vettä perään rauhassa auringonpaisteessa kuivumista vajaa tunti sen jälkeen tulille. Käy nätisti, mutta tuttu vikavalo pamahti tauluun muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen ja afr 10 tyhjäkäynnillä..

Vikakoodeja antoi ainakin seuraavat:

4-1-3 EGR-lämpöanturin signaali puuttuu tai on epäkelpo
3-2-2 Kuumalanka-ilmamäärämittarin lanka poikki

Kolmatta en kuollaksenikaan muista. Jätin virrattomaksi jos sitä huomenna vilkaisisi ennen kuin illalla Kouvostoliitto kutsuu.

Tuo 3-2-2 ilmeisesti johtuu kun -012 IMMussa ei sitä kuumalankaa olekaan joten siitä tuskin tarvinnee huolestua? EGR myös kyseisestä härpättimsestä poistettu joten 4-1-3 koodi lienee aiheellinen? Lastuun tulossa muutos EGR:än poistoon liittyen.

Oudointa että ennen konehuoneen pesua ei koodeja antanut ollenkaan. Mistähän johtuu?

Pikaisia vastauksia mielellään jos epäilette että jossain olisi vikaa..  :-\

3-3-2 on normaalia FEFE-immulla (ei sytytä vikavaloa).

Pesun jäljiltä kaikkea tuollaista voi odottaa ja noista EGR-koodeista en olisi huolissani (poistetaan ne lastulla).  ;)

Ei vaikuttaisi vialliselle, mutta testaa hitusen ennen kouvostoliittoon ajamista.  8)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
« Vastaus #39 : 03.07.2016, 04:24:33 »

Ei vaikuttaisi vialliselle, mutta testaa hitusen ennen kouvostoliittoon ajamista.  8)

Koeponnistetaan ennen varsinaista suoritusta ja varmistetaan vielä kahteen kertaan kaikki! :)
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
« Vastaus #40 : 04.07.2016, 18:26:51 »
Ja taas.. eilen iltasella valmistauduttiin kouvolaan lähtöön pienen koelenkin jälkeen. Todettiin että kaikki pelaa, eikun matkaan.

Matka alko lupaavasti päästiin Keltakankaan abc:lle lyötiin hilut kiinni ja ajamaan. Hetken ajon jälkeen alkoi pienoiset ongelmat, eli auton seos heittelee oudosti esim. tyhjäkäynnillä afr heitteli luokkaa ~ 12 - 20.

Ajossakin joissain tilanteissa haki itsensä hoikalle jopa lambda korjaus päällä vaikka soluja muutettiin paksummalle. Tasakaasulla ajettaessa seos näytti kohtalaisen hyvältä eli jotain ~ 14 - 15.

Ihan outoja seos hyppyjä tapahtu aika ajoin ja IMMu sekoili jotain, luki outoja kuormarivejä.

Jos jotain positiivistä pitää löytää niin auto pelasi vajaa 200km ja toi jopa takaisin kotiin.

Mistäköhän näitä vikoja etsisi? IMMu ilmeisesti vaihtoon..
« Viimeksi muokattu: 15.07.2016, 06:21:48 kirjoittanut miro678 »
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
« Vastaus #41 : 15.07.2016, 06:14:28 »
Jaa mitäs tälle.. bensan suodattimen vaihtelin, putsasin purkkien maadotukset imusarjasta, siirsin lambdan johdon mahdollisimman kauas puolan johdosta ja testasin toisella b-paineen säätimellä ja samat lukemat silläkin eli 3 bar kun kääntää pari kertaa virrat päälle.

 Pahentunutta pakosarjan vuotoa tarkistelin ja häpeissäni myönnän paikanneeni kanavan jollain hirveällä.



Enkä edes ääneen mainitse että mitä se on..

Nyt pitäis se uudestaan paikkailla jollain järkevämmällä. Niin ei toivottavasti vaikka vuotaisi. Liekö tälläkin vuodolla ollut osansa tähän seosten heittelyyn, tiedä sitten miten paljo tuollanen pakosarjan vuoto vaikuttaa?
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
« Vastaus #42 : 15.07.2016, 09:20:23 »
Pienikin pakosarjan vuoto ennen lambdaa vaikuttaa yllättävän paljon, varsinkin alipaineilla.
Siirtää lyhyen ajan lambdakorjausta yllättävän paljon sivuun, vaikkei vaikuttaisi isolta vuodolta.

Nimimerkillä: turbon laipan kanssa tapellut!
Ps. wiinamäen miehillä kun ei ole edes paljastavaa noki-raitaa kavaltamassa vuotoa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
« Vastaus #43 : 15.07.2016, 17:20:57 »
Pienikin pakosarjan vuoto ennen lambdaa vaikuttaa yllättävän paljon, varsinkin alipaineilla.
Siirtää lyhyen ajan lambdakorjausta yllättävän paljon sivuun, vaikkei vaikuttaisi isolta vuodolta.


Voisiko tässä olla syyllinen siihen ongelmaan joka silloin ajaessa todettiin?
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 945 B230FT + AW71L "EVERGREEN"
« Vastaus #44 : 15.07.2016, 19:19:41 »
Voisiko tässä olla syyllinen siihen ongelmaan joka silloin ajaessa todettiin?

Voi hyvinkin olla!  :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Proturbo  Autodiagnoosi